۰ نفر

میلیاردر معروف، حاتم طایی شد!

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 681316
میلیاردر معروف، حاتم طایی شد!

جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون در مصاحبه‌ای گفته بخش بزرگی از ثروت ۱۲۴ میلیارد دلاری‌اش را صرف امور خیریه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون در مصاحبه‌ای گفته بخش بزرگی از ثروت ۱۲۴ میلیارد دلاری‌اش را صرف امور خیریه خواهد کرد.

جف بزوس که طبق شاخص بلومبرگ با ثروت ۱۲۴ میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای گفته بخش بزرگی از ثروتش را به خیریه می‌بخشد.

جف بزوس در مصاحبه‌ای که اخیراً با شبکه CNN داشته، خبر از بخشیدن اکثر ثروتش داده است. این اولین‌باری است که مدیرعامل سابق آمازون رسماً چنین موضوعی را اعلام می‌کند.

بخشیدن ثروت برای مقابله با تغییرات اقلیمی و متحد‌کردن بشریت

جف بزوس در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که آیا اکثر ثروت خود را می‌بخشد، چنین موضوعی را تأیید کرد. بزوس گفت که بخش بزرگی از سرمایه‌اش را به مبارزه با تغییرات اقلیمی و پشتیبانی از افرادی که می‌توانند بشریت را متحد کنند، اختصاص می‌دهد.

به گفته بزوس، سخت‌ترین بخش اعطای پول، پیدا‌کردن روشی مناسب برای این‌کار است. بزوس همچنین گفته در حال ایجاد ظرفیت برای بخشیدن بخش اعظمی از ثروتش است:

«مجموعه‌ای از راه‌ها وجود دارند که فکر می‌کنم شما می‌توانید از طریق آنها، کارهای ناکارآمدی انجام دهید. بنابراین شما باید با دقت درباره آن فکر کنید و تیمی از افراد بی‌نظیر داشته باشید.»

در گذشته شاهد انتقادهایی از بنیان‌گذار آمازون برای عدم امضای کمپین «Giving Pledge» برای بخشیدن ثروتش بودیم؛ کمپینی که توسط وارن بافت و بیل گیتس تأسیس شده است. این کمپانی ثروتمندترین افراد جهان را به بخشیدن ثروتشان تشویق می‌کند و برای مثال خود بیل گیتس هم چند ماه پیش گفته بود که کل ثروتش را به امور خیریه اختصاص می‌دهد.

پیش از بزوس، حتی همسر سابق او، «مک‌کنزی اسکات» هم در سال ۲۰۱۹ خبر از بخشیدن ثروتش داد و در مجموع ۱۲.۵ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرد تا در این زمینه پیشرو باشد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که بزوس در گذشته متعهد شده بود که چندین میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خرج کند. مدیرعامل سابق آمازون گفته بود که طی ۱۰ سال، ۱۰ میلیارد دلار یا ۸ درصد از دارایی کنونی‌اش را برای نجات زمین به «Earth Fund» پرداخت می‌کند. اما حالا بزوس اکثر ثروتش را صرف امور خیریه خواهد کرد.