۰ نفر

هشدار هواشناسی / تهرانی ها از تردد در مسیر رودخانه دوری کنند

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 679502
هشدار هواشناسی / تهرانی ها از تردد در مسیر رودخانه دوری کنند

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن هشدار به مردم پایتخت گفت: شهروندان امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ آبان) از تردد در مسیر رودخانه شمال شرق تهران خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پدرام قودجانی با اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی برای مناطق شمال و شمال شرق تهران افزود: سامانه هواشناسی برای امروز و فردا پیش بینی رگبار کرده و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های آن منطقه وجود دارد.

وی افزود: بر اساس داده‌های سامانه هواشناسی، احتمال ریزش ۱۰ میلی متر باران در رودخانه‌های فیروز کوه و آبعلی وجود دارد.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بر اساس داده‌های این سامانه‌ها، احتمال وزش بادهای شدید و نسبتا شدید در مناطق جنوب غربی تهران وجود دارد که در این راستا نیز شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند و از توقف در کنار سازه‌های موقت، درختان و سایر اجسام متحرک خودداری کنند.

قودجانی یادآور شد: البته مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خواسته است تا از سازه‌های موقت خود مراقبت جدی داشته باشند زیرا به دلیل احتمال وزش باد شدید، پارک خودرو در کنار این گونه سازه‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

به گفته رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احتمال آلایندگی هوا از روز چهارشنبه ۱۸ آبان در تهران پیش‌بینی می‌شود.