۰ نفر

بررسی مدارک رتبه بندی معلمان چقدر طول می کشد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 678182
بررسی مدارک رتبه بندی معلمان چقدر طول می کشد؟

بررسی مستندات و اظهار نظر مدیران به صورت رسمی از روز شنبه هفتم آبان ۱۴۰۱ آغاز شده است و تاکنون مستندات ۲۳۵ هزار معلم توسط مدیران مدارس بررسی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رتبه بندی معلمان این روزها وارد مرحله جدید شده است و دیگر از ثبت در سامانه گذر کرده است و حالا به بررسی و تأیید مدیران مدارس رسیده است.

البته به گفته صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر ۳ سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شده است. 

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند. 

رتبه بندی معلمان نتایج ثبت نام

 مدیران بررسی را آغاز کردند

امکان بررسی مدیران از روز جمعه اعلام شد اما بررسی مستندات و اظهار نظر مدیران به صورت رسمی از روز شنبه هفتم آبان ۱۴۰۱ آغاز شده است و تاکنون مستندات ۲۳۵ هزار معلم توسط مدیران مدارس بررسی شده است.

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اظهار نظر توسط مدیران مدارس در خصوص مستدات و مدارک معلمان و مشمولان در حال انجام است؛ از روز شنبه این بررسی شروع شد و تا دیروز، ۲۳۵ هزار نفر مدارک و مستنداتشان مورد ارزیابی توسط مدیران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازه زمانی که برای اظهار نظر مدیران پیش‌بینی شده است تا آخر هفته است و انتظار و توقع آموزش و پرورش این است که تا آخر هفته تمام شود.

این مسؤول در آموزش و پرورش گفت: معلمانی که تأیید نهایی را نزدند باید زودتر این کار را انجام دهند تا مدیران بتوانند مدارک و مستندات‌شان را بررسی کنند.

 وضعیت معلمانی که مدارکشان را ثبت نکردند

بنا بر اعلام آموزش و پرورش، مدیران مدارس تنها می‌توانند مدارکی را بررسی کنند که توسط معلمان تأیید نهایی ثبت شده باشد. 

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان باید تأیید نهایی را بزنند و اگر این اقدام را انجام ندهند، برداشت ما این است که رتبه‌بندی را نمی خواهند و ما رتبه یک را برای آنها اعمال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توقع و انتظار ما این است که مدیران مدارس کار را سریع‌تر انجام دهند و معلمان و مشمولان این مطالبه را داشته باشند تا به این ماه برسیم.

رتبه بندی معلمان نتایج

چه تعداد معلمان هنوز تأیید نهایی را در سامانه نزدند؟

آموزش ارزیابان در حال انجام است و تاکنون اکثر ارزیابان آموزش دیده‌اند و آماده ارزیابی هستند. محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۹۵ هزار و ۴۲۴ معلم می‌توانند برای رتبه‌بندی وارد سامانه شوند. 

وی ادامه داد: ۵۴۴ هزار و ۷۳۴ نفر در هفته گذشته ثبت‌ نهایی انجام دادند و ۳۷ هزار و ۹۵۷ نفر نیز هیچ اقدامی انجام نداده بودند. 

اجرای رتبه بندی معلمان منوط به انجام بخش‌های مختلف است اما هنوز همه معلمان مستندات خود را کامل برگزاری نکرده‌اند و این موضوع باعث شده است که در اجرای کار، تأخیرهایی به وجود آید. وزارت آموزش و پرورش نیز از معلمان درخواست دارد تا زودتر تأیید نهایی را در سیستم درج کنند.