۰ نفر

آزمون معلمان مهرآفرین کی برگزار می شود؟

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 674545
آزمون معلمان مهرآفرین کی برگزار می شود؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قرار است در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان مهرآفرین طبق قانون جذب آموزش و پرورش شدن و در حال انجام کار خود هستند اما طبق قانون این معلمان طی ۵ سال بایستی استخدام رسمی می‌شدند اما متاسفانه به علل مختلفی  بعد از ۱۰ سال هنوز استخدام نشده اند تا مشمول رتبه بندی معلمان شود.

وی افزود: در قانون رتبه بندی معلمان قید نشده است که معلم پیمانی یا رسمی بنابراین طبق قانون معلمان مهرآفرین باید از مزایای قانون رتبه بندی برخوردار شوند اما متاسفانه آیین نامه ای که تنظیم شده است معلمان رسمی را قید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به پیگیری های مجلس قرار شده است که معلمان مهرآفرین یک آزمونی بدهند تا نفرات قبول شده جزو رتبه بندی معلمان قرار بگیرند اما این موضوع مورد تایید مجلس نبود ولی سازمان امور استخدامی کشور معتقد است که باید یک آزمون قبولی در پرونده این افراد وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: هنوز هم معلمان مهر افرین به گرفتن آزمون معنرض هستند زیرا معتقدند افرادی که ۱۰ سال سابقه دارد نیاز به آزمون ندارند و این حق را هم به این معلمان می‌دهیم اما سازمان استخدامی کشور نیز اصرار دارد که چنین آزمونی در پرونده معلمان باشد از این رو قرار شد در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود.