۰ نفر

۱۰ ترفند ساده درباره گرفتن سلفی که هیچ­کس به شما نمی­ گوید!

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبر: 673035
۱۰ ترفند ساده درباره گرفتن سلفی که هیچ­کس به شما نمی­ گوید!

در این مقاله شما را با همه­ نکات گرفتن یک سلفی جذاب و زیبا آشنا می­کنیم، با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تقریبا تا یک دهه­ پیش، خبری از سلفی گرفتن نبود. اما با رواج گوشی­های هوشمند، با دوربین جلوی بسیار با کیفیت، سلفی گرفتن مد شد و در لیست رایج­ترین کارهای روزمره قرار گرفت. سلفی، selfie و یا عکاسی از پرتره­ خود به این معنی است که بدون کمک ­گرفتن از افراد دیگر، از خودتان عکس بگیرید.

اینکه دوربین جلوی گوشی را روشن کرده، آن را به سمت خود بگیرید و عکس بیاندازید، برای داشتن یک عکس زیبا کافی نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد سلفی می­گیرند و یا جزو افرادی هستید که به دلیل بد­عکس بودن، تمایلی به سلفی گرفتن ندارند، به دانستن نکاتی نیاز ‌دارید تا سلفی­ های جذاب­تری بگیرید.

برای شروع، تمام زوایا و ژست­ها را امتحان کنید. مهم نیست که چند عکس می­گیرید، این تمرین کمک می­کند تا بهتر سلفی گرفتن را یاد بگیرید و جلوی دوربین راحت­تر باشید.


۱. زاویه درست دوربین را پیدا کنید!

با کمی چرخش در زاویه­ دوربین یا بدن خودتان، بهترین زاویه را برای سلفی گرفتن پیدا کنید. قانون مشخصی به ­عنوان بهترین زاویه­ عکس در افراد وجود ندارد، خودتان باید این زاویه را با تمرین و تجربه پیدا کنید.

البته به ­طور­کلی می­توان گفت که گرفتن سلفی از زاویه­ بالا، صورت و بدن را ظریف­تر نشان می­دهد. اما اگر دوربین را از پایین بگیرید شما را درشت­تر و اُبهت شما را بیشتر نشان می­دهد.

پس به­ عنوان یک قاعده­ کلی می­توان گفت که خانم­ها دوربین را بالا­تر از صورت، و آقایان دوربین را پایین­تر از صورت­شان بگیرند. دقت کنید که دوربین را تا­حد­امکان دور بگیرید تا عکس شما زیبا­تر باشد.

۲. لبخند بهترین حالت چهره نیست!

همیشه لبخند زدن بهترین گزینه نیست. حالت­های مختلف صورت را امتحان کنید. تعجب، ترس، غم، خشم و... گاهی بهترین سلفی­ها را ثبت می کنند. مخصوصا اگر همه­ این حالت­ها را در قالب یک عکس منتشر کنید.

البته عکس خندان شما رایج­تر و دلنشین­تر است، پس برای گرفتن یک سلفی خندان، حالت­های لبخند متفاوت را امتحان کنید تا عکس­های جدیدتری خلق­کرده­ باشید. عکس­های خندان یکنواخت، پس از مدتی تکراری شده و دیگر زیبا نخواهند­بود.

دقت کنید که نگاه کردن به دوربین هم الزامی نیست، سعی کنید با نگاه کردن به زوایای مختلف، عکس­های متفاوت­تری داشته باشید.

۳. نور را دست کم نگیرید!

یکی از ارکان مهم گرفتن یک سلفی زیبا، نور است. نور طبیعی بهترین نور برای عکس گرفتن است. اگر بیرون از منزل هستید، سعی کنید جایی بایستید که کاملا پشت­ به نور و یا کاملا رو­به نور نباشید. به­ طور­معمول اگر خورشید در پشت شما قرار­گرفته­ باشد، چهره یا بدن شما تاریک می­شود و اگر خورشید روبه­ روی شما باشد، نمی­توانید به خوبی چشمان­تان را باز نگه ‌دارید. البته از این روش­ها نیز برای گرفتن سلفی­های متنوع استفاده کنید.

اگر داخل منزل هستید، نزدیک پنجره بایستید تا نور کافی به صورت شما برسد. اگر پرده­ اتاق­تان توری باشد می­توانید با کشیدن پرده و افتادن نور روی صورت­تان صحنه­ های جذابی را خلق کنید.

اگر اتاق شما نورگیر مناسبی ندارد، سعی کنید از نورپردازی مناسب استفاده کنید و صورت­تان را کاملا به سمت نور بگیرید تا چهره­ شما به خوبی مشخص باشد.

برای نورپردازی اتاق­تان، از تجهیزات نورپردازی مدرن استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها در هنگام عکس گرفتن، امکاناتِ لازم را ‌دارید، بلکه برای کتاب خواندن، آرایش کردن و... نیز راحت­ترید.

شما نمی­توانید برای همه­ چراغ­های نورپردازی، یک کلید بر روی دیوار اضافه کنید، چرا­که دکوراسیونتان دستخوش تغییرات ناخوشایند میشود؛ با این­ حال به شما اطمینان می­دهیم که اتصال لامپ­ها و ال ­ای ­دی ­ها، به انواع سنسور­های نورپردازی، به دلیل قطع وصل خودکار و هوشمند چراغ ها، کار شما را راحت­تر می­کند.

۳. تقلید کنید!

شما در طول روز چهره­ های متفاوتی را با حالات و زوایای مختلفی می­بینید. از­­طرفی با سلفی­های زیادی در فضای مجازی مواجه می­شوید. شما می­توانید تمام این حالت­ها را امتحان کنید تا عکس­های متنوعی داشته­ باشید.

۴. آینه ­ها را وارد سلفی کنید!

سلفی گرفتن

آینه ­ها یکی از جذاب­ترین اکسسوری­های ما هستند؛ پس اگر طرز عکس گرفتن در آینه را بلد باشیم، بی شک یکی از بهترین سلفی ­هایمان را میگیریم.

یکی از مهم­ترین نکاتی که سلفی در آینه را جذاب و هنری می­کند، نورپردازی مناسب است. به ­تازگی آینه­ های جدیدی به بازار آمده ­اند که نورپردازی اختصاصی دارند. این آینه­ ها که با نام­های آینه­ های نوری، آینه­ های بک لایت و آینه ­های هالیوودی معروفند، بسیار زیبا­تر و کارآمدتر از آینه ­های معمولی هستند. البته شما می­توانید به راحتی آینه ­های ساده­ خود را به آینه­ های مدرن با نورپردازی خاص تبدیل کنید. به این ترتیب علاوه بر نورپردازی مناسب در هنگام سلفی گرفتن، آینه ­ای زیبا و جذاب خواهید­داشت.

نورپردازی آینه زیبایی عکس شما را دو­چندان می کند. برای انجام نورپردازی در آینه، لازم است از ال ای ­دی ­های متری یا لامپ­های مخصوص، به همراه سنسور لمسی یا حرکتی استفاده کنید. شما می­توانید به­ روز­ترین انواع محصولات نوری را در صفحه­ تجهیزات نورپردازی ببیند.

۵. سلفی دسته جمعی را فراموش نکنید!

در سلفی خود، دوستان­تان را هم جای دهید تا یک سلفی جذاب و به ­یاد­ماندنی از یک دور­همی خاطره ­انگیز را ثبت کنید. حیوانات نیز یکی از ایده ­های جذاب­تر شدن سلفی هستند. بنابراین حیوانات را هم در سلفی خود راه دهید.

خوش عکسی سلفی گرفتن عکاسی

۶. بک گراند مناسب انتخاب کنید!

محیطی که در آن عکس می­گیرید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در پس ­زمینه­ ای عکس بگیرید که زیبایی زیادی داشته باشد. طبیعتی با رنگهای متنوع، دیواری با نقاشی­های خلاقانه و تمام محیط هایی که به ­نوعی زیبا هستند، پس ­زمینه­ عکس شما را زیبا­تر کرده و باعث جذابیت کلی سلفی می­شوند.

گاهی سوژه هایی ناگهانی در بک­ گراند شما قرار می­گیرند و باعث خراب ­شدن عکس شما می­شوند. پس در هنگام گرفتن سلفی حواس­تان به اطراف باشد.

اتاق شما در ­دسترس­ترین و اختصاصی­ترین محیط برای گرفتن سلفی است. می­توانید با چند ترفند ساده، دکور اتاق خود را خاص­تر و زیبا­تر کنید. مثلا درب کمد­های­تان را ریلی کنید و درب ریلی کمد­دیواری خود را به آینه مجهز کنید تا آینه­ ای قدی در اتاقتان داشته باشید. این­ کار علاوه بر اینکه اتاق شما را بزرگ­تر نشان می­دهد، بک­ گراند عکس شما را هم خاص­تر و جذاب­تر کند. به این ­ترتیب می­توانید با درب ریلی آینه ­ای کمد خود، عکسی بی­نظیر، شیک و منحصر­به­ فرد خلق کنید.

۷. با ادیت کردن، عکس­ها را زیبا­تر کنید!

پس­ از اینکه سلفی خود را گرفتید با برنامه ­هایی مثل فتوشاپ، ادیت مختصری را انجام دهید تا عکس­های بهتری ثبت کرده باشید. مثلا بک گراند عکس­تان را سیاه_سفید کنید یا رنگ­ها را کمی پر­رنگ­تر کنید. با کمی خلاقیت می­توانید عکس­های بی­نظیری داشته ­باشید.

همچنین امروزه برنامه ­های زیادی برای سلفی گرفتن طراحی شده­اند. شما می­توانید با نصب این برنامه­ ها بر روی گوشی خود، سلفی­های ادیت­ شده با بک­ گراند­های متفاوت بگیرید و فیلتر­های مختلفی را بر­روی عکس خود اعمال کنید.

۸. از اطرافیان­تان کمک بگیرید!

درست است که سلفی به معنی عکس گرفتن از خود است، اما گاهی برای گرفتن یک سلفی بدون نقص، از اطرافیانتان کمک بگیرید. به این ترتیب تظاهر کنید که دوربین در دست شماست و در­حال عکس انداختن هستید، اما دوربین را در دست نگیرید تا اطرافیان، از شما عکس بگیرند. در­این­ صورت عکس شما بدون لرزش و در بهترین زاویه ثبت خواهد­شد.

همچنین برای عدم لرزش دوربین می­توانید از تایمر گوشی استفاده کنید، چرا­که گاهی ­اوقات در هنگام زدن دکمه­ دوربین دستتان می­لرزد و تعادل عکس به­ هم می­خورد. استفاده از تایمر، تمرکز شما را بالا­تر می­برد تا عکسی دقیق­تر داشته ­باشید.

۹. از قضاوت دیگران نترسید!

چهره­ های آرایش­ کرده با موهای سشوار­کشیده، لباس­های مجلسی و کت­ شلوار و... زیبا هستند، اما یک سلفی در حالت عادی، با چهره ­ای ساده و لباس­هایی راحت، قطعا خاطره ­انگیز و جذاب خواهد­بود.

خودِ واقعی­تان را فراموش نکنید؛ چهره و بدن شما خاص و منحصر­به ­فرد است و شما همین­طور که هستید هم زیبایید؛ پس لازم نیست از بدعک س­بودن یا قضاوت دیگران بترسید.

سلفی گرفتن

۱۰. خلاق باشید!

خلاق باشید و از هر ایده ­ای کمک بگیرید. کلاه­تان را تا روی چشم­تان پایین بکشید، دست­تان را جلوی صورت­تان بگیرید، دوربین را وارونه نگه­‌دارید، روی برگ­های خشک دراز بکشید، عینک­های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بزنید و یا هر ایدهی دیگری که ‌دارید را اجرا کنید تا عکسی مختص خودتان بسازید.

خلاقیت برای گرفتن سلفی_ تجهیز یراق

خرید تجهیزات مناسب برای سلفی

تجهیزات متنوعی برای گرفتن سلفی طراحی و تولید شده ­اند:

  • ایرپاد از عمومی­ترین این تجهیزات است.
  • تریپاد پایه­ ای متحرک است که به هرجایی متصل می­شود و کمک می­کند تا از فاصله­ دورتری از خود سلفی بگیرید.
  • ریموت­ کنترل با اتصال به دوربین شما، کمک می­کند تا نیازی به لمس دوربین نداشته و از دور هم توانایی زدن کلید عکس گرفتن را داشته­ باشید.
  •  پهباد از گران­ترین و تجملی­ترین راه­ها برای گرفتن یک سلفی جذاب است.
  • تجهیزات نورپردازی شامل لامپ­های نوری و کلید­های قطع و وصل متحرک، مدرن­ترین، کم­ هزینه ­ترین و ساده ­ترین راه گرفتن سلفی زیباست.