۰ نفر

معرفی لوازم آرایش مورد نیاز برای استفاده روزانه

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 672676
معرفی لوازم آرایش مورد نیاز برای استفاده روزانه

معنا و تفسیر میکاپ در گذر زمان، دچار تحولی بنیادین شده است و بعد از گذشت سالها، دیگر مختص بازیگران هالیوودی و مدل‌های معروف دنیا نیست. آرایش کردن در دنیای امروز، بیش از آنکه باعث زیبایی چهره شما شود، مقدمه‌ای برای آراستگی و تکمیل استایل به شمار می‌آید.

این پیشرفت و تحول، منحصر به معنا و کاربرد میکاپ نیست، بلکه دامنه تنوع و کاربرد لوازم آرایشی را نیز در بر می‌گیرد. برای اینکه آرایش کامل و جذابی داشته باشید، می‌توانید از جدیدترین ابزار و وسایل آرایشی موجود در دنیا استفاده کنید و از زیبایی بی‌نهایت خود لذت ببرید.

مرطوب کننده‌

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از چند ساعت، مواد آرایشی روی پوستتان حالت گچی پیدا کنند و در اصطلاح ماسیده شوند. برای رفع این مشکل، پیش از شروع مراحل زیرسازی آرایش، از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. مرطوب کننده‌ها با جلوگیری از تبخیر آب سطحی پوست در طول روز، مانع دهیدراتاسیون و خشکی آن می‌شوند.

ضد آفتاب

محصولات ضد آفتاب‌، سپر محافظتی پوستتان هستند و استفاده از آنها پیش از شروع آرایش‌ روزانه، یکی از اصول بسیار مهم در روتین مراقبت پوست است. ضد آفتاب‌ها، از برخورد و نفوذ اشعه ماورا بنفش به لایه‌های عمقی پوست جلوگیری می‌کنند. به علاوه، مانع از مشکلاتی مانند: آفتاب سوختگی، التهاب، قرمزی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شوند.

پرایمر

استفاده از پرایمر، اولین قدم برای اجرای آرایش روزانه حرفه‌ای است. پرایمر، ماندگاری آرایش را افزایش داده و بستری مناسب برای لایه‌های متعدد مواد آرایشی روی سطح پوستتان ایجاد می‌کند. به علاوه، منافذ باز پوست را می‌پوشاند و مانع از تعریق بیش از حد و براق شدن پوست در طول روز می‌شود.

کانسیلر

برای خلاص شدن از شر لک‌های پوستی و تیرگی حلقه‌ زیر چشم، از کانسیلر کمک بگیرید. بافت غلیظ و منسجم کانسیلرها، به صورت تخصصی برای رفع مشکلات و نواقص پوستی طراحی شده است. این محصول به شرطی که درست استفاده شود، می‌تواند کمک کند تا پوستتان تبدیل به سطحی صاف و یکدست شود.

فونداسیون

فونداسیون‌ها شامل موادی مانند انواع کرم پودر و موس هستند و زیربنای اصلی زیرسازی پوست را تشکیل می‌دهند. به همین خاطر است که انتخاب محصول مناسب و رعایت اصول استفاده از آن، امر بسیار مهمی است و نقش به سزایی در ظاهر میکاپ شما دارد.

برای انتخاب فونداسیون مناسب، اول به کیفیت و غلظت محصول توجه نمایید. اگر پوست چربی دارید، فونداسیونی فاقد چربی و مات انتخاب کنید. در صورتی که پوستتان خشک و حساس است، توصیه می‌شود از کانسیلرهای مایع که اغلب حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده هستند، استفاده نمایید. در قدم دوم، به تناژ پوستی خود توجه کنید و از انتخاب فونداسیون‌هایی که تفاوت زیادی با رنگ پوستتان دارند، اجتناب نمایید.

سایه چشم 

پالت‌های رنگارنگ و متنوع سایه چشم، هیجان انگیزترین محصولات آرایشی به شمار می‌روند. شما می‌توانید با توجه به استایل شخصی و سبک آرایش خود، از پالت‌های نئونی، شاین، نود و... استفاده نمایید.

نکته خیلی مهمی که درباره استفاده از سایه چشم وجود دارد، انتخاب ابزار مناسب برای به کار بردن سایه است. برای افزایش قدرت رنگدانه پودر سایه و ماندگاری آرایش چشم، توصیه می‌شود از براش‌های مویی با تراکم بالا برای اجرای سایه چشم استفاده کنید.

لوازم آرایش

خط چشم

خط چشم‌ها، همان وسیله‌ای هستند که برای حالت دادن و زیبایی چشم‌های خود به آنها احتیاج دارید. این محصول در انواع مایع، مدادی، رولی، ماژیکی و ... عرضه می‌شود و رنگ‌های گوناگونی دارد. اگر در طراحی خط چشم مبتدی هستید، توصیه می‌شود از خط چشم‌های ماژیکی یا مدادی استفاده نمایید. ولی در صورتی که  قصد دارید خط چشم ظریف و حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید خط چشم‌های مویی و رولی را انتخاب کنید.

ریمل

حتما شما هم موافقید که ریمل‌ها یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی در سراسر دنیا هستند. این محصول که در شکل کلاسیک خود فقط به رنگ مشکی تولید می‌شد، امروزه در انواع رنگ‌های آبی نئونی، سورمه‌ای، صورتی و ... عرضه می‌شود.

با انتخاب ریمل مناسب، می‌توانید مژه‌هایی پرپشت و بلند داشته باشید. برای انتخاب ریمل، در قدم اول به جنس و حالت مژه‌های خود دقت کنید. اگر مژه‌های نازک و کم پشتی دارید، بهتر است ریمل‌های حجم دهنده را انتخاب کنید. اما در صورتی که مژه‌هایتان حالت دار و پرپشت است، می‌توانید از ریمل‌های بلند کننده استفاده نمایید.

آرایش ابرو

تاثیر آرایش ابروها را دست کم نگیرید. ابروها، قاب اصلی چهره شما را تشکیل می‌دهند و تاثیر بسیاری بر حالت چشم و زیبایی چهره دارند. در مراحل میکاپ روزانه، شما می‌توانید از لوازم آرایشی مخصوص مانند: خط ابرو، سایه ابرو، هاشور و ... برای رفع نواقص ابروهای خود استفاده کنید.

در مرحله بعد، اگر می‌خواهید ظاهری لیفت و جذاب به ابروهایتان دهید، می‌توانید از ژل یا صابون ابرو کمک بگیرید. برای جلوگیری از خراب شدن آرایش ابرو در اثر چسبندگی تار ابروها به یکدیگر، بهتر است مرحله لیفت را بعد از آرایش ابرو اجرا نمایید.

بالم لب، عضو ثابت میکاپ روزانه

بسیاری از افراد معتقدند که بالم لب فقط مخصوص کسانی است که دچار خشکی و ترک خوردگی لب هستند. این در حالی است که بالم لب‌ها علاوه بر جنبه درمانی، قدرت محافظتی و زیبایی نیز دارند. این محصول شگفت انگیز، از پوست حساس لب در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و مانع از تاثیر مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی بر سلامت لب‌ها می‌شود.

بالم لب‌ها، می‌توانند زیرساز مناسبی برای استفاده از رژ لب، خط لب و ... باشند و مانع از خشک شدن پوست لب در طول روز شوند.

رژ لب

چه کسی می‌خواهد منکر قدرت بی‌نهایت رژ لب‌ها در ظاهر میکاپ شود؟ این محصولات شگفت انگیز، زیبایی منحصر به فردی به چهره‌تان می‌دهند و تکمیل کننده آرایش شما به حساب می‌آیند. حتی در برخی شرایط، رژ لب‌ها می‌توانند به تنهایی، میکاپ کامل و بی‌نقصی به شمار روند.

رژ لب‌ها از نظر رنگ و مدل، تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و تمام نیازها و سلایق را پوشش می‌دهند. برای آرایش روزانه، پالت‌های نود رژ لب می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. به علاوه، از تهیه رژ لب قرمز و خوشرنگی که با پوست صورتتان هارمونی ایجاد کند، پشیمان نمی‌شوید.

رژگونه

تاثیر رژگونه‌ها را در آرایش روزانه دست کم نگیرید. چیزی که بیش از همه در میکاپ روزانه به آن نیاز داریم، طراوت و شادابی پوست است. رژگونه‌ها، دقیقا برای همین کار طراحی و تولید شده‌اند و می‌توانند رنگ و روی تازه‌ای به پوستتان بدهند. رژگونه‌ها، پالت رنگی گسترده‌ای دارند و در انواع مایع، پودری، استیکی و ... عرضه می‌شوند. پرطرفدارترین رنگ‌های این محصول برای آرایش روزانه، طیف هلویی و صورتی آن است.

برای بهره‌مندی کامل از قدرت رژگونه‌ها، توصیه می‌شود از براش‌های بزرگ و متراکم برای محو کردن آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باید که استفاده بیش از حد از رژگونه، می‌تواند اثر عکس داشته باشد و به کلی آرایشتان را خراب کند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.