۰ نفر

رکورد جهانی قیمت الماس شکسته شد

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 672566
رکورد جهانی قیمت الماس شکسته شد

یک الماس صورتی رنگارنگ فانتزی پس از فروش به قیمت ۵۷ میلیون دلار که بیش از دو برابر قیمت تخمینی آن است، رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک الماس صورتی رنگارنگ فانتزی پس از فروش به قیمت ۵۷ میلیون دلار که بیش از دو برابر قیمت تخمینی آن است، رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

این در حال حاضر بالاترین قیمت هر قیراط الماس فروخته شده در حراج است. الماس ۱۱.۱۵ قیراطی با نام «ستاره صورتی ویلیامسون» در حراج ساتبیز هنگ کنگ روز جمعه به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

شهرت این الماس از نام دو الماس صورتی بزرگ دیگر گرفته شده است. یکی الماس بیضی شکل ستاره صورتی با تراش مخلوط ۵۹.۶۰ قیراطی است که در حراجی در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۷۱.۲ میلیون دلار (در آن زمان ۵۷ میلیون پوند) فروخته شد و سنگ ویلیامسون، الماس ۲۳.۶۰ قیراطی که توسط جان توبرن ویلیامسون زمین‌شناس کانادایی در سال ۱۹۴۷ به الیزابت دوم به‌عنوان هدیه عروسی اهدا شد.

برخی‌ از کارشناسان دلیل گران فروخته‌شدن آن را به همین دلیل می‌دانند. «ستاره صورتی ویلیامسون» یکی از دو الماس «صورتی فانتزی زنده» بیش از ۱۰ قیراط بی‌عیب و نقص در داخل است که در حراجی ظاهر شد.