۰ نفر

معلم ها این انتظارات را از اولیا دارند

۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبر: 671105
معلم ها این انتظارات را از اولیا دارند

با بررسی انتظارات معلمان از اولیا می توان انتظارات معلمان را برآورده کردو گامی بزرگ در تربیت کودکان برداشت.

 نکاتی که معلم فرزندتان آرزو دارد بدانید و رعایت کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین، معلمان دانش آموزان برای یادگیری هز چه بهتر دانش آموزان انتظاراتی دارند این انتظارات معلمان از اولیا باعث می شود تا اولیا در جریان درسی دانش آموزان قرار گرفته و آنها نیز به پشتیبانی از آن ها بپردازند انتظارات معلمان از اولیا این است که هواسشان به فرزندانشان باشد تا با بازیگوشی کردن از درس عقب نمانند و همچنین در محیط خانه که معلمان دسترسی به دانش آموزان را ندارند والدین مراقب درس خواندن دانش آموزان باشند . بررسی انتظارات معلمان از اولیا را در پرشین وی بخوانید.

بررسی انتظارات معلمان از اولیا

والدین بچه های خود را به مدرسه می فرستند و بخشی از آموزش فرزندانشان را برعهده اولیای مدرسه می گذارند؛ و تنها زمانی که مسئولان مدرسه نامه ای برای گرفتن کارنامه تحصیلی برای والدین ارسال می کنند به مدرسه مراجعه می کنند.

در صورتی که معلمان، مدیر و مسئولان مدرسه نیاز به همکاری و ارتباط تنگاتنگ با والدین دارند. در این مطلب به نقل از «MSN» به بررسی خواسته های معلمان از والدین می پردازیم.

۱) غریبه نباشید، قبل از آغاز مدرسه و به دفعات مکرر با معلم فرزند خود ملاقات کنید زیرا این کار می تواند زمان خوبی برای معرفی خود باشد و معلم با روحیات شما و فرزندتان آشنایی بیشتری پیدا کند.

۲) درس خواندن پس از اتمام کلاس درس به پایان نمی رسد: با تشویق کردن فرزندتان به درس خواندن نه تنها اعتماد نفس او را بالا می برید بلکه به معلم هم کمک کرده اید.

۳) به فرزند خود نظم را یاد دهید؛ بیشتر معلم ها برای پس گرفتن برگه امتحانی دانش آموزان که نیاز به امضای والدین دارد، دچار مشکل می شوند. زیرا برگه مچاله شده در ته کیف دانش آموز به فراموشی سپرده می شود.

22 نکته ای که معلم فرزندتان آرزو دارد بدانید و رعایت کنید

نقش والدین در انتظارات معلمان از اولیا

والدین باید به دانش آموز یاد دهند، هر روز پس از بازگشت از مدرسه کیف خود را خالی کند و در محلی که از قبل تعیین شده است کاغذهای مهم را قرار دهد. ۴) از اشتباه کردن او ناراحت نشوید: فراموش نکنید که او در حال یادگیری است و معلم یک دانش آموز بی نقص نمی خواهد بلکه طالب یک دانش آموز پرتلاش است. برخی از والدین که معتقدند مشق خانه باید بی عیب و نقص انجام گیرد فشار زیادی روی فرزندان خود وارد می کنند و این اشتباه است.

۵) معلم را تشویق کنید: تعلیم دادن کار آسانی نیست و برخی روزهایی که یا دانش آموز مشکل ساز بوده و یا این که والدین برخورد شدید داشته اند، معلم دچار مشکل می شود. بنابراین، روزی که فرزند شما از درس و یا معلمش راضی بود از معلم تشکر کنید. ۶) برخورد معلم با فرزندتان باعث دلخوری نشود: بیشتر اوقات که فرزند از معلم گله می کند، حالت تهاجمی می گیرد و شاید شما را مجبور کند که به مدیر مدرسه مراجعه کنید. اما بدانید قبل از انجام این کار بهتر است اصل ماجرا را جویا شوید.

بد نیست بدانید که : نقش تعهد در انتظارات معلمان از اولیا

مشخص است که مشارکت شما در تحصیل فرزندتان، هر قدر کم، معجزه میکند. کودکانی که والدین‌شان در امور تحصیلی به آنها کمک میکنند به طور کلی کمتر در کلاس دچار مشکل میشوند. علاوه بر این مشارکت در امور تحصیلی فرزندان نشان میدهد که شما از نقش تربیتی معلم در مدرسه حمایت میکنید.

کمک و مشارکت تا چه حدی باید باشد؟ اولین و مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید فرزندتان انجام تکالیف مدرسه را در اولویت قرار داده است (پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی یا بیرون رفتن با دوستانش)‌.

معلم و انجام تکالیف مدرسه را اولین عامل برای داشتن یک دوره تحصیلی موفق میدانند. علاوه بر این هرگز دعوت مربیان مدرسه را نادیده نگیرید. والدین معمولا این گردهماییها را کسل‌کننده میدانند اما این نکته را در نظر داشته باشید که با شرکت در این جلسات نیاز‌های فرزندتان را میشناسید و از امکانات مدرسه آگاه میشوید. توصیه ما به شما این است حتما در جلسات اولیا و مربیان شرکت کنید.