۰ نفر

آمریکایی ها پول شان را چگونه خرج می کنند؟ + عکس

۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 671056
آمریکایی ها پول شان را چگونه خرج می کنند؟ + عکس

بر اساس آمارها در سال ۲۰۲۱ یک آمریکایی به‌طور متوسط کمی بیش از ۶۰ هزار دلار در سال خرج می‌کرد. اما این پول‌ها عموما کجا هزینه می‌شود؟ جای تعجب نیست که عادت خرج کردن بسته به سن افراد بسیار متفاوت است. تصویر زیر با استفاده از داده های اداره آمار کار ایالات متحده نشان می‌دهد که آمریکایی های طبقه متوسط چطور پول خود را خرج می‌کنند و هزینه های سالانه نسل های مختلف چه تفاوتی با یکدیگر دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سال ۲۰۲۱ نسل ایکس (Gen X) یعنی هر کسی که بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ متولد شده است، با میانگین هزینه سالانه ۸۳ هزار و ۳۵۷ دلار بیشترین میزان پول را در میان تمامی نسل ها خرج کرد. نسل ایکس «نسل ساندویچ» لقب گرفته است، زیرا بسیاری از اعضای این گروه سنی از والدین سالخورده و همچنین فرزندان خود حمایت مالی می‌کنند و از هر دو طرف در فشارند.

خرج

دومین خرج کننده بزرگ، نسل هزاره یا نسل ایگرگ (Gen Y) است که شامل افراد متولد در اوایل دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی می‌شود. پول این نسل درست مثل نسل ایکس بیش از همه در سه دسته مسکن، بهداشت و درمان و بیمه شخصی مصرف می‌شود.

در نقطه مقابل این طیف، اعضای نسل زد (Gen Z) با میانگین ۴۱ هزار و ۶۳۶ دلار در سال، کمترین هزینه مصرفی را دارند. با این وجود انتظار می‌رود که عادات خرج کردن آنها سیر صعودی داشته باشد، به خصوص باتوجه به اینکه در سال ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین افراد این نسل تنها ۲۵ سال دارند و هنوز در ابتدای مسیر زندگی خود هستند.دخل و خرج

 

شباهت های نسل ها در خرج کردن

با آنکه عادات خرج کردن بسته به گروه های سنی متفاوت است، بعضی از بخش ها نسبتا همسو هستند. یکی از ثابت ترین هزینه ها برای تمام گروه های سنی مخارج مسکن است که بیشترین هزینه را در میان تمام گروه های سنی به خود اختصاص داده و شامل بیش از ۳۰ درصد از کل هزینه های سالانه تمام نسل‌ها می‌شود.

آمریکایی ها در سنین مختلف پول خود را چگونه خرج می‌کنند؟

یکی دیگر از هزینه هایی که به‌طرز شگفت‌آوری بین نسل های مختلف ثابت است، سرگرمی است. در سال ۲۰۲۱ همه نسل ها بیش از چهار درصد از کل هزینه های خود را صرف سرگرمی کردند، اما با این حال هیچ‌کدام بیش از ۵.۶ درصد را به آن اختصاص ندادند.

خرج نسلی

نسل زد کمترین هزینه را صرف سرگرمی کرده است که می‌تواند نشأت گرفته از نوع سرگرمی هایی باشد که این نسل عموما از آن لذت می‌برند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان ۱۳ تا ۱۹ ساله به‌صورت هفتگی ویدیوهای اینستاگرام را تماشا می‌کنند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از آنها پای تلویزیون می‌نشینند.

تفاوت های نسل ها در خرج کردن

یکی از بخش هایی که بیش از همه در میان نسل ها متفاوت است، هزینه های بهداشت و درمان است. همان‌طور که جدول زیر نشان می‌دهد، نسل خاموش (Silent Generation) که اعضای آن در فاصله سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۴۲ زاده شده‌اند به‌طور متوسط ۷ هزار و ۵۳ دلار یا به عبارت دیگر ۱۵.۸ درصد از میانگین کل هزینه های خود را صرف خدمات درمانی می‌کنند. در مقایسه، هزینه مراقبت های بهداشتی نسل زد سالانه به‌طور متوسط تنها هزار و ۳۵۴ دلار یا ۳.۳ درصد از میانگین کل هزینه های آنهاست.

نمودار