۰ نفر

پیتزا با طعم سلبریتی!

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 658708
پیتزا با طعم سلبریتی!

تا به حال به خوردن غذا با طعم سلبریتی مورد علاقه خود فکر کرده‌اید؟ شاید در نگاه اول این عنوان برای شما کمی عجیب و غیر واقعی و یا حتی مشمئزکننده به نظر برسد. اما این عنوان کاملا واقعی است. غذا با طعم و مزه گوشت سلبریتی محبوب مردم!

اقتصادآنلاین- نازنین خزعلی؛ دنیا نوعی وسواس ناسالم نسبت به افراد مشهور پیدا کرده است. به هر طرف که نگاه کنید،در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و مجلات و تلویزیون و ... حرف از آن‌ها است .مردم آن‌ها را دوست دارند و این علاقه بعضی اوقات در عصر حاضر شکل‌های نامناسبی به خود گرفته است.

اخیرا یک شرکت آمریکایی به نام Bite labsاقدام به تولید گوشت بدن سلبریتی ها به صورت آزمایشگاهی کرده و نهایتا این گوشت های تولید شده را به شکل انواع سالامی، سوسیس و ... به بازار اراعه میکند.

هدف از شکل گیری فناوری تولید گوشت در آزمایشگاه حمایت از حقوق حیوانات بود. دانشمندان در پی این بودند که با ایجاد گوشت‌های مصنوعی در ازمایشگاه ازکشتار بی رویه حیوانات جلوگیری کنند و به محیط زیست کمک کنند تولید گوشت مصنوعی چه از دام چه از سلبریتی به لحاظ علمی کاملا امکان پذیر است اما به علت پر هزینه بودن فرایند تولید و کشت گوشت در آزمایشگاه تا به حال به صورت گسترده وارد بازار نشده است.

به همین علت تولیدکنندگان گوشت مصنوعی درصدد برآمدند تا با تولید گوشت سلبریتی‌ها مشتری‌های تازه ای برای خود پیدا کنند.

روند کار به این شکل هست که سلول های موسوم به myosatellite را به وسیله ی biopsy از عضلات به دست می آورند. این ها سلول هایی هستند که به طور طبیعی در عضلات وجود دارند و نقششان این است که در صورت صدمه و آسیب دیدن سلول های عضلانی، تکثیر شوند و متمایز شوند و جایگزین آن سلول ها شوند و بافت عضله را ترمیم کنند. بعد از جدا کردن myosatellite ها از آن ها برای تولید گوشت استفاده می شود. این کار در محیط کشتی انجام می شود که تمام نیازهای تغذیه ای myosatellite ها (مثل آن چیزی که خون در اختیارشان قرار می دهد) را تأمین می کند. سلول ها می توانند با تأمین شرایط مطلوب برای رشدشان تکثیر شوند. در ادامه این سلول‌ها باید تمایز پیدا کنند و به سلول های عضلانی و به بافت عضله تبدیل شوند.برای این کار یک سری ساپورت های قندی مثل بسترها و ماتریکس های قندی را ایجاد می کنند که این سلول ها به آن ها می چسبند و با اتصال به آن ها ضمن تکثیر شدن، تمایز پیدا می کنند و با وارد کردن یک سری استرس ها در جهت های معین، سلول ها را تحریک به تمایز می کنند تا در نهایت به شکل بافت عضلانی دربیایند.

اگرچه تولید این نوع گوشت از نظر اخلاقی شک و شبهات زیادی دارد اما آنچه که دیده میشود این است که این کمپانی مشتری‌های خاص خود را دارد.

از جمله افراد معروفی که با این کمپانی همکاری داشته‌اند میتوان به الن دجنرس، کانیه وست، جنیفرلارنس و جیمز فرانکو و... اشاره کرد.