۰ نفر

چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 658359
چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟

قطعا برای ساخت ادویه های مختلف به پودر هل احتیاج دارید. پودر هل در ادویه ای گوناگونی از جمله انواع زیادی از ادویه های هندی استفاده می شود.

طرز صحیح پودر کردن هل به 3 روش

به گزارش اقتصاد آنلاین،مصرف هل مخصوصاً در فصل‌های سرد برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه زیر دنده چپ می‌شوند، بسیار خوب است. هِل انرژی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می‌کند، مصرف هِل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می‌دهد. بد نیست بدانید ارزش غذایی و میزان کالری هل در 100 گرم برابر با 311  کالری می باشد.

برای تهیه پودر هل به شیوه های زیر عمل کنید.​

روش اول

برای ساخت پودر هل می توانید از آسیاب برقی استفاده کنید. برای تهیه پودر هل یک قاشق از شکر آسیاب نشده را بردارید و با هل سبز در آسیاب بریزید تا هل خوب پودر شود.

چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟

پودر کردن هل به روش دوم 

چنانچه در خانه خود آسیاب قهوه داشته باشید استفاده از آن شیوه مناسبی برای تهیه پودر هل است. بهتر است نخست پوسته خارجی آن را با ضربه زدن بر روی آن جدا کنید، آنگاه دانه های هل را داخل آسیاب ریخته و پودر کنید.

شیوه سوم برای پودر کردن هل در خانه

برای تهیه پودر هل می توانید از وردنه استفاده نمائید. برای این کار بهتر است نخست پوست دانه های هل را جدا نموده و آن ها را بر روی یک سطح صاف مانند یک تخته بریزید. آنگاه قدری شکر بر روی آن ها بریزید. این شکر سبب بالا بردن استحکاک و در نتیجه بهتر پودر شدن آنها می گردد.

برای ساییدن هل می توانید از هاون های دستی استفاده کنید. هل ها را داخل هاون بریزید و خوب بکوبید تا تبدیل به پودر هل شود.

روش نگهداری پودر هل :

اگر میخواهید پودر هل شما عطر و طعم خود را حفظ کند، آن را داخل ظرف های شیشه ای با درب محکم بریزید تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. آنگاه این ظرف را در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی نگهداری نمائید.