۰ نفر

چطور به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 658198
چطور به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟

در این مطلب با نحوه ثبت اعتراض به نتیجه کنکور ۱۴۰۱ آشنا می شوید و همین طور از زمان مهلت ثبت اعتراض به نتایج اولیه مطلع می شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین، نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ (کنکور ۱۴۰۱) هم اکنون به صورت کارنامه تهیه و بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را در درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مشاهده نمایند. برخی از داوطلبان در زمان انتشار نتایج کنکور سراسری ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض باشند. به همین دلیل اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می نمایند. در ادامه نحوه مشاهده نتیجه کنکور ۱۴۰۱ و همین طور نحوه اعتراض به نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ را برای شما شرح داده ایم. 

 نحوه ثبت اعتراض به نتیجه کنکور ۱۴۰۱

اعتراض به نتیجه کنکور تنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای این کار لازم است پس از ورود به سایت سازمان سنجش، در منوی سیستم پاسخگویی که سمت چپ صفحه قرار دارد روی عبارت ارسال درخواست کلیک کنید.

1

پس از ورود به صفحه سیستم پاسخگویی در صورت عدم عضویت در سایت باید ابتدا اطلاعات خود را وارد کرده و عضو شوید. داوطلبانی که پیش از این عضو این سایت بوده‌اند می‌توانند با انتخاب گزینه ورود به سیستم و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، اقدام به ثبت درخواست اعتراض کنند.

اعتراض به نتیجه کنکور

در این مرحله از منوی سمت راست گزینه درخواست جدید را انتخاب کرده و نام آمون را سراسری، سال را ۱۴۰۱ انتخاب کرده و در نهایت روی کلمه جستجو کلیک کنید. حال باید نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب کنید و پس از آن درخواست خود در قسمت پیام یادداشت نمایید. دقت کنید که حتما در متن پیام خود شماره ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده و موارد دیگری را که لازم است، ذکر کنید.

داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ مرداد اعتراض خود را نسبت به نتایج اولیه ثبت کنند.

نسبت به چه مواردی در کنکور ۱۴۰۱ می‌توان اعتراض ثبت کرد؟

مواردی که داوطلبان می‌توانند به آن‌ها اعتراض‌کنند به شرح زیر است:

  • تقاضای بررسی مجدد نمره کارنامه اولیه شامل اعتراض به هر یک از موارد مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی، عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری، ناهمخوانی عکس پاسخ برگ داوطلبان، نظام وظیفه داوطلبان آقا و سایر موارد: 

برخی از داوطلبان عنوان می کنند که با توجه به اینکه رتبه و تراز مناسبی را کسب نموده اند، اما موفق به پذیرش در رشته های انتخابی خود نشده اند. به همین دلیل نسبت به این نتیجه معترض هستند.

موارد دیگر ثبت اعتراض به نتایج کنکور در زمینه مسائل خدمت زیر پرچم برای آقایان، اعمال سوابق تحصیلی فرد مشمول این سوابق و سهمیه های ایثارگران و رزمندگان است. 

مورد دیگری که امکان ثبت آن در سامانه اعتراض به نتایج کنکور وجود دارد به نتایج آزمون باز می گردد. بنابراین، ثبت این نوع اعتراض نیز برای تمامی داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

  • اعتراض به کلید سوالات آزمون
  • اعتراض به نتیجه نهایی انتخاب رشته (اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر )
  • سایر موارد خاص

تذکر مهم: با توجه به اینکه این سامانه تنها یکبار امکان ثبت اعتراض را به وجود می آورد، در نتیجه برای ثبت به دقت نسبت به نتیجه مورد نظر متن اعتراض خود را تنظیم نمایید.

چطور نتیجه کنکور را ببینیم؟ 

جهت مشاهده نتایج آزمون سراسری و کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱  خود می توانید از یکی از سه روش پایین استفاده کنید

اعتراض به نتیجه کنکور

بر اساس اعلام سازمان سنجش: در صورت هر گونه سوال ؛ لازم است حداکثر تا تاریخ۱۴۰۱/۰۵/۱۸از طریق سیستم اینترنتی ارسال درخواست اقدام نمایید. سازمان سنجش تاکید دارد که به درخواست‌هایی که پس از مهلت تعیین شده یا روشهای دیگر ارسال شود هیچگونه پاسخی داده نخواهد شد.