۰ نفر

۷ روش فوق العاده برای تشخیص غذا‌های فاسد

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 657722
۷ روش فوق العاده برای تشخیص غذا‌های فاسد

گذاشتن غذا‌های باقی مانده در یخچال، یک راه عالی برای نگهداری و جلوگیری از هدر دادن غذا‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خوردن غذا‌های فاسد برای همه ناراحت کننده و در عین حال بی نهایت مضر است که باید از آن جلوگیری شود. در عین حال شاید کسانی میان شما هستند که می‌خواهند بدانند روش تشخیص غذا‌های فاسد چیست. از گذاشتن غذا‌ها در یخچال تا تغییر رنگ در آن‌ها همه از نشانه‌های یک غذای فاسد است؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب همراه باشید.

استفاده از قدرت بینایی، بویایی و لامسه

گذاشتن غذا‌های باقی مانده در یخچال، یک راه عالی برای نگهداری و جلوگیری از هدر دادن غذا‌ها به حساب می‌آید. در نبود تاریخ انقضا، گاهی لازم است از تکنیک‌های آشپزی استفاده کنید تا بفهمید آیا باقی مانده غذا‌ها سالم است یا خیر. از قدرت بینایی، بویایی و لامسه تان برای تشخیص خراب شدن غذا استفاده کنید. از چند ظرف برای انجام این آزمایش استفاده کنید.

روش تشخیص غذا‌های فاسد؛ خیس شدن مواد

اگر گوشت‌ها حالت براق مانند به خود گرفته اند یا در زمان لمس نرمی عجیبی احساس می‌کنید پس زمان انداختن آن فرا رسیده است. این حالت در مورد سالاد و سبزیجات شما نیز صدق می‌کند. یعنی اگر آن‌ها خیس شده باشند پس دوران نگهداری آن به اوج خودش رسیده است و نباید بیشتر از این نگهدارید.

تغییر شکل غذا‌ها

احتمالا تا به حال متوجه کپک‌ها روی خوراکی‌ها مخصوصا پنیر یا رب شده اید. هرچند خوشایند نیست، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص غذا‌های فاسد است.

روش تشخیص غذا‌های فاسد؛ تغییر رنگ غذا

برخی از غذاها، مانند آووکادو، به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض هوا تغییر رنگ می‌دهند. اما اگر غذا در ظروف سربسته تغییر رنگ بدهید یعنی باید با آن خداحافظی کنید.

بوی بد و گندیده غذا

شاید بوی بد غذا خوشایند نباشد. اما اگر ظاهر یک غذای باقی مانده خوب به نظر می‌رسد، اما هنوز مطمئن نیستید، می‌توانید با بوی ترش یا تند آن فاسد شدن آن را تشخیص دهید. این لحظه بهتر از زمانی است که بوی بد آن تمام یخچال شما را پر کند.

آسیب به بافت‌ها

اگر به نظر می‌رسد غذا‌ها در حالت عادی خود قرار دارند، اما هنوز به سلامت آن‌ها شک دارید، می‌توانید بافت غذا را بررسی کنید. اگر محصول شل شده و خیلی نرم شده است. یا هنگام حرارات دادن ذوب می‌شود، پس باید آن‌ها را دور بریزید.

به باقی مانده‌های یخ زده دقت کنید

اگر باقی مانده غذا‌ها را برای مدت طولانی ذخیره می‌کنید، حتما باید قبل از ذوب شدن آن‌ها را چک کنید. غذا‌های یخ زده لزوما به معنای غیر قابل خوردن بودن غذا نیستند، اما امکان دارد طعم و بافت آن آسیب ببیند. با روش قرار دادن آن‌ها در یک قابله می‌توانید از سلامت غذای یخ زده خود اطمینان حاصل کنید.