۰ نفر

لباس های آب رفته به درد می خورن؟

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 657174
لباس های آب رفته به درد می خورن؟

شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که بعد از شستن لباس متوجه شوید سایز آن کوچکتر شده یا به اصلاح آب رفته است. قطعا دیدن لباس های شما در این حالت باعث ناراحتی شما می شود.

بهترین راه حل لباس های آب رفته تان

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این باشد که این اقلام دیگر مورد استفاده نیستند. اما صبر کنید. راه حل هایی برای درست کردن این لباسها وجود دارد. با ما همراه باشید تا به شما بگوئیم چگونه لباس آب رفته را درست کنیم.

چگونه لباسی را که آب رفته درست کنیم

برای درست کردن لباس آب رفته به روش زیر عمل کنید:

 از آب ولرم و شامپو یا صابون ملایم استفاده کنید. سینک ظرفشویی یا وان را با آب ولرم پر کنید و یک شامپو بچه یا نرم کننده مو تقریباً 1 قاشق غذاخوری به ازای هر 1 لیتر آب به آن اضافه کنید. باید توجه داشته باشید که از آب گرم یا سرد استفاده نکنید. آنقدر هم بزنید تا آب قوام صاف و صابونی به خود بگیرد. (نرم کننده و شامپو بچه می تواند الیاف لباس های منقبض شده شما را شل کند. هنگامی که الیاف شل می شوند، کشش و تغییر شکل آنها آسان تر می شود. این به شما امکان می دهد لباس را به اندازه مناسب باز کنید. همچنین می توانید از همان مقدار مواد شوینده لباسشویی که برای چرخه های ظریف فرموله شده است استفاده کنید. بیشتر لباس های بافتنی مانند پنبه ، پشم و ترمه نسبت به پارچه هایی با بافت های تنگ تر مانند ابریشم ، پلی استر یا ابریشم پاسخ می دهند.)

 بهترین راه حل لباس های آب رفته تان

لباس منقبض شده را در محلول صابون خود فرو کنید و مطمئن شوید که به مدت 30 دقیقه یا بیشتر پوشانده شده است. می توانید هنگام خیس شدن لباس ، آن را به آرامی زیر آب بکشید.

لباس را از محلول آب صابون بردارید ، خشک کنید و محکم فشار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود. لباس را آبکشی نکنید. آب صابون باید روند شل شدن الیاف را در حین کشش و شکل دادن مجدد لباس ادامه دهد.

یک حوله بزرگ پهن کنید و لباس را روی آن قرار دهید. حوله را به تدریج با لباس داخل آن بچرخانید. باید حدود 10-15 دقیقه در حوله بماند. حوله را رول کنید، در حالی که لباس داخل آن است، به آرامی فشار دهید تا آب بیشتری آزاد شود تا زمانی که لباس به جای خیس بودن، فقط مرطوب باشد.

لباس خود را به دومین حوله تخت و خشک منتقل کنید. لباس را به آرامی به حالت مناسب بازگردانید و در صورت لزوم  آن را با اشیاء سنگین در جای خود محکم کنید. اگر اجسام سنگینی ندارید، لباس مرطوب را با گیره لباس به لبه حوله و یا سنجاق به یک تخته بزرگ چوب پنبه محکم کنید.

اجازه دهید لباس ها در هوای آزاد خشک شوند.

می توانید لباس های خود را روی یک چوب لباسی قرار دهید و بگذارید در معرض نور غیر مستقیم خورشید تا خشک شوند. جاذبه همچنین باعث می شود که لباس بیشتر کشیده شود.

درست کردن لباس آب رفته

برای درست کردن لباسی که آب رفته به غی از روشی که ذکر شد روش دیگری هم وجود دارد که بسیار ساده است. تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • سینک ظرفشویی یا یک لگن را از آب ولزم پر کرده و مقداری نرم کننده موی سر به آن اضافه کنید.
  • بعد از اینکه نرم کننده بخوبی با آب ولرم ترکیب شد، لباس آب رفته را داخل محلول قرار دهید.
  • بعد از گذشت نیم ساعت آب اضافی لباس را بگیرید (لباس را نچلانید).
  • لباس را داخل یک حوله تمیز و ضخیم قرار داده آب اضافی آنرا بگیرید.
  • گوشه های لباس را به آرامی با دست بکشید تا بافت لباس کمی باز شود.
  • برای خشک شدن لباس آنرا بر روی سطح صاف قرار دهید.
  • دفعه بعد که لباس مورد علاقه شما با اندازه ای کمی کوچکتر از لباسشویی بیرون آمد، ناامید نشوید! انجام این نکات ساده می تواند لباس شما را به حالت اول برگرداند.