۰ نفر

احتمال تدریس زبان فرانسه در مدارس از آغاز سال تحصیلی

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۰
کد خبر: 655176
احتمال تدریس زبان فرانسه در مدارس از آغاز سال تحصیلی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالا زبان فرانسه از ابتدای مهر در مدارس برای دانش آموزان تدریس شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان فرانسه در مدارس گفت: آماری که از استان‌ها و مدارسی که علاقه‌مند هستند اعلام کردیم و لیست آن را به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی داده ایم، انشالله دنبال آن هستیم که برنامه‌ها و کتاب درسی برای این اتفاق هر چه سریعتر به مدارس اعلام شود. احساس ما این است که به امید خدا و با توجه به قولی که داده ایم از مهر امسال این اتفاق عملی شود.

محمود زاده درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ دانش آموزان گفت: با تصویب این قانون قرار بر این نیست که هر مدرسه با نظر خود امتحانات را برگزار کند و اگر این باشد که بسیار اتفاق بدی خواهد افتاد.

اگر قرار باشد تاثیر معدل در کنکور لحاظ گردد مانند پایه دوازدهم که اکنون آزمون هماهنگ و یکسان برگزار می‌شود امتحانات در پایه‌های دیگر نیز به صورت یکسان و دروس نهایی برگزار می‌شود و بحث قرنطینه سوالات مطرح نیز در این موضوع مطرح خواهد شد.

محمود زاده افزود: مدارس در نمرات تاثیر گذار نیستند و حتی مدارس برگزار کننده آزمون‌ها نخواهند بود و تمانی این موضوعات فکر خواهد شد و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

او گفت:اگر قرار بر تاثیر گذاری معدل باشد حتما مانند پایه دوازدهم دقیقا تمامی مراقبت‌های لازم اتفاق خواهد افتاد و وزارت خانه امتحان‌ها را به صورت کشوری برگزار خواهد کرد و مدارس تاثیر گذار در امتحان‌ها نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در انتها گفت: آموزش و پرورش به دنبال آن است که عدالت تربیت و آموزشی کاملا در مدارس کشور رعایت شود و حتی مشکلاتی که مدارس محروم گاهی اوقات با آن مواجه هستند را حتما لحاظ خواهد کرد و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود و هبچ دانش آموزی چه در مناطق محروم و یا مناطق دیگر کشور با مشکل مواجه نخواهند شد.