۰ نفر

یک روش برای از بین بردن ۳ نوع لکه

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 652235
یک روش برای از بین بردن ۳ نوع لکه

از بین بردن لکه‌های روی لباس نیاز به صبر و شستن و شستن دارد و البته هر چه سریع‌تر به داد پارچه برسید شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  همشهری آنلاین، یک لک ساده به راحتی می‌تواند حیات یک پارچه دوست داشتنی را به مخاطره بیندازد به همین دلیل کارشناسان نساجی توصیه می‌کنند به سرعت دست به کار شوید؛ اگر هرچه زودتر برای از بین بردن یک لکه اقدام کنید، پاک کردن آن آسان‌تر خواهد بود؛ با این حال راه‌هایی برای پاک کردن لکه‌های قدیمی هم وجود دارد. حتما دستورالعمل مراقبت از پارچه را ببینید و بعد اقدام کنید؛ این دستورات معمولا روی یک تکه پارچه کاغذی کوچک نوشته شده و روی محصول پارچه‌ای شما دوخته شده است.

بگذارید پارچه خیس بخورد

به طور کلی، لکه‌های معمولی باید در آب سرد خیس شوند، اما برای لباس‌های خیلی کثیف یا لکه‌های بسیار سخت، از گرم‌ترین حالت مجاز آب برای پارچه استفاده کنید. ممکن است لازم شود این کار را چندین بار تکرار کنید اما به خاطر داشته باشید که تا زمانی که لکه پاک نشده، پارچه را در خشک کن قرار ندهید.

یخ یا آب سرد برخی لکه‌ها را منجمد و قابل تراشیدن می‌کند؛ برخی لکه‌ها هم با مقدار زیادی از مایع شستشو خیس می‌خورند؛ به هر حال باید پارچه را بشویید و باز هم بشویید!

پاک کردن لکه محصولات لبنی از روی لباس

بچه‌ها معمولا دچار این مشکل می‌شوند! با استفاده از یک محصول حاوی آنزیم، لکه‌ها را خیس کنید. یک لکه تازه حداقل ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد اما برای لکه‌های کهنه باید چند ساعت زمان در نظر بگیرید.

لکه نوشیدنی‌ها

لکه نوشیدنی‌ها یکی از رایج‌ترین و بدترین نوع لکه‌هاست. برای رفع این لکه باید آن را در آب خنک خیس کنید و از یک شوینده غلیظ روی لکه بریزید و صبر کنید! اگر پس از شستشو هنوز اثر لکه باقی بود، در صورت مجاز بودن، با سفید کننده هیپوکلریت سدیم یا سفید کننده اکسیژنه پارچه را شستشو دهید. لکه‌برهای اکسیژنه آسیب کمتری به پارچه می‌رسانند.

پاک کردن لکه خون

لکه‌های تازه خون را حتما در آب سرد خیس کنید؛ اگر از آب داغ استفاده کنید رنگ خون وارد بافت پارچه می‌شود و می‌ماند. برای لکه خشک شده خون از یک شوینده آنزیم‌دار استفاده کنید و پارچه را در آب ولرم خیس کنید تا لکه نرم شود. بعد از آن می‌توانید با کمک صابون و چنگ زدن لکه را از بین ببرید.