۰ نفر

طرز تهیه شربت ذرت؛ کورن سیروپ خونگی عالی

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
کد خبر: 652044
طرز تهیه شربت ذرت؛ کورن سیروپ خونگی عالی

شربت ذرت به تنهایی یا به عنوان استفاده برای تهیه بعضی سس های مورد نیاز برای تهیه شیرینی ها کاربرد داشته و نوع خانگی آن کیفیت بهتری نسبت به شربت های کارخانه ای دارد.

آموزش طرز تهیه شربت ذرت خوشمزه در منزل

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مضافا به اینکه اگر در جایی زندگی می کنید که این شربت در فروشگاه ها موجود نیست، طرز تهیه آن بسیار راحت بوده و می توانید خودتان در منزل آن را تهیه کنید. 

شربت ذرت در واقع یکی از شربت های گلوکز است و جایگزین مناسبی است. برای تهیه ی شربت ذرت تفاوت هایی است که بدون ذرت و با ذرت تهیه می شود.

زمان آماده سازی : ۳۰دقیقه

زمان پخت : ۸۰ دقیقه

مناسب برای : ۱/۲ لیتر شربت

مواد لازم:

شکر

 ۹۵۰ گرم

آب

 ۱۳۰۰ میلی لیتر

بلال شیر بزرگ

 ۴ عدد

عصاره وانیل

 ۳ قطره

نمک

 ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ابتدا بلال ها را کاملا تمیز کرده و به صورت دانه دانه کرده و یا به صورت حلقوی برش بزنید. بلال ها باید کاملا شیری و رسیده باشند تا شیره داشته و شربت خوبی به شما بدهند.

حلقه های ذرت یا دانه های آن را به همراه آب در یک قابلمه مناسب که کف آن نازک نباشد ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم کنید تا بلال ها به آرامی پخته و حجم آب آنها به ۱/۲ کاهش یابد.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و بلال ها را در یک ظرف بریزید و آب آن را نگهدارید. اگر ذرت ها را از قبل دانه نکرده اید، بعد از اینکه ذرت پخت، دانه ها را از ساقه جدا کنید و ذرت های پخته شده را با جسم سنگینی فشار دهید تا شیره آنها بیرون بیاید. دانه کردن ذرت به این دلیل است که شما نباید شیره ساقه را بیرون بکشید. شیره ذرت ها را به آب بلال اضافه کنید.

شکر، نمک و عصاره وانیل را به آب و شیره بلال اضافه کرده و حرارت را خیلی ملایم کنید تا شکر در آب حل شده، حدود یک ساعت به آرامی بجوشد و شربت غلیظ شود. شربت خنک شده را در شیشه در بسته بریزید. این شربت به مدت ۱ ماه در یخچال قابل نگهداری است.