۰ نفر

این آب، درمان هر دردی است! + خاصیت ها

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 651081
این آب، درمان هر دردی است! + خاصیت ها

چاه زمزم یکی از آثار مسجد الحرام است که با نام‌های چاه اسماعیل،حفیرة عبدالمطلب، شفاء سُقم، عافیه، مَیمونه، طُعم، بَرکة، بَرّة، شناخته می‌شود.

خواص آب زمزم: ۱۷ فایده اثبات شده آب زمزم برای سلامتی و درمان

به گزارش اقتصاد آنلاین، آب قطعا یکی از مهم‌ترین چیزها در زندگی بشر است. طبق یکی از مطالعات انجام شده، ۷۰٪ بدن انسان از آب تشکیل شده‌ است. این یعنی، بدن‌ ما به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارد تا خودش را خوب هیدراته نگه دارد. آب قطعا یکی از مهم‌ترین چیزها در زندگی بشر است. طبق یکی از مطالعات انجام شده، ۷۰٪ بدن انسان از آب تشکیل شده‌ است. این یعنی، بدن‌ ما به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارد تا خودش را خوب هیدراته نگه دارد.

بر خلاف سایر منابع آب، آب زمزم از چاهی در مکه استخراج می‌شود که برای مسلمانان مقدس به حساب می‌آید. خواص آب زمزم برای سلامتی بدن ما بسیار زیاد است. چاه زمزم در مکه واقع شده است، در قلب تمدن اسلام. عمق این چاه ۳۵ متر است و روی چاه را به نشانه‌ی تقدس و احترام با یک گنبد زیبا مزین کرده‌اند.

آب زمزم از نظر سنتی و به لحاظ پزشکی برای همه مفید است. طبق سنت‌ها، این آب به خصوص برای مسلمانانی که به دین اسلام معتقدند ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن، از منظر پزشکی، باور بر این است که آب زمزم مواد خاص و منحصر به فردی دارد که آن را از سایر منابع آب متمایز می‌کند. بعضی از فایده‌های اثبات شده‌ی آب زمزم برای سلامتی عبارتند از:

۱. آب زمزم حاوی ماده‌ی ضد باکتری است

بنا بر مطالعه‌ی جدی که با نمونه‌گیری آب در اروپا و عربستان سعودی صورت گرفت، به این نتیجه رسیدند که آب زمزم ماده‌ی فلوراید دارد که قادر است میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد، درست مثل فلورایدی که در داروهای مرسوم پزشکی وجود دارد.

۲. منبع خوبی از کلسیم است

یکی از موادی که آب زمزم را از سایر منابع آب متمایز می‌کند این حقیقت است که آب زمزم مقدار بسیار زیادی کلسیم دارد. ماده‌ی کلسیم به شما کمک خواهد کرد که خستگی مفرط را درمان کنید و برای کسانی که از یک بیماری طولانی مدت رهایی یافته‌اند بسیار مفید است.

۳. آب زمزم بیماری را درمان می‌کند

طبق باورهای دین اسلام، آب زمزم آب مقدسی است بنابراین توانایی شفا و درمان بیماری‌ها را دارد. از نقطه نظر پزشکی، به خاطر مواد معدنی موجود در آن که با سایر منابع آبی متفاوت است این امر ممکن است حقیقت داشته باشد. باور بر این است که با نوشیدن آب زمزم، ممکن است بیماری‌ها معالجه شوند. توانایی درمان بیماری به خاطر این امر است که آب زمزم حاوی مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، و سایر مواد معدنی مفید است.

۴. ساختار کریستالی/بلوری منحصر به فردی دارد

بر اساس مطالعه‌ی بسیار معروفی که دکتر ماسارو اموتو از دانشگاه یوکوهاما انجام داده است، مشخص شده که هر بلور مولکولی آب بر مبنای منبع استخراجی‌اش ساختاری متفاوت دارد. دکتر ماسارو اموتو دریافت که آب زمزم در مقایسه با سایر آب‌ها ساختار مولکولی منحصر به فردی دارد. ساختار مولکول‌های زمزم بسیار تمیز، درخشان هستند و رنگ‌های سحرانگیز متفاوتی دارند.

۵. سلول‌های بدن انسان را تقویت می‌کند

بر اساس مطالعه‌ی معتبری که یک دانشمند آلمانی در مونیخ انجام داده‌ است، اثبات شده است که آب زمزم می‌توان در داخل سیستم بدنی انسان‌ها به تقویت سلول‌ها بپردازد.

۶. آب زمزم به رژیم غذایی کمک می‌کند

این حقیقتی معروف است که آب زمزم به رژیم کاهش وزن کمک می‌کند. آب زمزم اثر گرسنگی را کاهش می‌دهد، از این رو اشتها را برای خوردن کم می‌کند که به یک رژیم غذایی موفق و سالم منجر می‌شود.

مصرف منظم آب زمزم به برآورده کردن نیازهای بدن به مواد مغذی کمک خواهد کرد که این امر به نوبه‌ی خود به حفظ تناسب اندام و بهبود آن کمک می‌کند.

۸. شفافیت بینایی را حفظ می‌کند

استفاده از آب زمزم در چشم فرد نیز به داشتن بینایی و قدرت دید بهتر و شفاف‌تر کمک می‌کند. شستن چشم‌هایتان با آب زمزم به شما کمک خواهد کرد اثر بسیاری از اختلالات چشمی را کاهش دهید. با وجود این، هنگام انجام دادن این کار شخص باید جانب احتیاط را نگه دارد. بهترین کار آن است که در منطقه و محله‌ی خود یک متخصص آب زمزم پیا کنید. اخیرا تعداد آن‌ها رو به افزایش گذاشت است.

۹. سرشار از مواد معدنی است

از آنجایی که آب زمزم از یک چاه به قدمت چندین قرن بیرون می‌آید، سرشار از مواد معدنی بسیار زیادی است. اکثر مواد معدنی موجود در آب زمزم باکتری‌کش (باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برند) هستند. بسیاری از متخصصان به این حقیقت اذعان کرده‌اند.

۱۰. حاوی انرژی مثبت است

آب زمزم در مقایسه با سایر آب‌ها از عناصر مختلفی تشکیل شده است. ممکن است شبیه به آن‌ها به نظر برسد اما موادی که آب زمزم را تشکیل می‌دهند به طرز چشمگیری با سایر منابع آب متفاوت هستند. مواد تشکیل دهنده‌ی آب زمزم به شفای بیماران و تقویت سطح انرژی آن‌ها کمک می‌کند.

۱۱. عاری از آلودگی است

زمزم آب مقدسی است که از ۴۰۰۰ سال پیش جاری بوده است. طبق مطالعه‌ی انجام شده توسط دکتر کوشاک، متخصص معروف آب زمزم و سایر آب‌های معدنی، بر خلاف منابع آبی دیگر که اکثرشان آلوده هستند، آب زمزم پاکیزه و عاری از آلودگی است. مطالعات کوشاک اثبات کردند که زمزم عاری از هر گونه آلاینده‌ای است.

۱۲. به پاک و سالم نگه داشتن بدن کمک می‌کند

آب ۷۰٪ از وزن بدن ما را تشکیل می‌دهد، که این یعنی آب نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن‌مان ایفا می‌کند. آب زمزم به حفظ پاکی و سلامت بدن و سایر ارگان‌های سیستم داخلی کمک می‌کند. مواد معدنی موجود در آب زمزم به حفظ سلامتی و پاکی بدن کمک می‌کنند.

۱۳. به نوعی اکسیر جوانی محسوب می‌شود

یکی از فایده‌های آب زمزم ماهیت جوانسازی آن است. این ماده به رفع تشنگی و گرسنگی کمک می‌کند. طبق نظر دانشمند مسلمان، ابو دهار، وقتی اولین بار آب زمزم را نوشیده بود نه تنها تشنگی‌اش را رفع کرده بود بلکه تا حدودی نیز گرسنگی‌اش را فرو نشانده بود. از آن به بعد، روزه‌ی آب یکی از سالم‌ترین رژیم‌ها به حساب می‌آید.

۱۴. بنیه‌ی بدن را قوی می‌کند

آب زمزم به خاطر مواد معدنی فراوانی که دارد، به افزایش بنیه بدن نیز کمک می‌کند. یکی از دوندگان عربستانی معروف، ابو جهال، به خاطر نوشیدن آب زمزم قبل از دو ماراتون مشهور است. این کار تا حدودی به او کمک کرده است در مسابقات دو به موفقیت‌هایی دست پیدا کند و بنیه‌ی او را برای پیمودن مسافت‌های طولانی در مسابقات دو استقامت افزایش داده است.

۱۵. مکملی برای بدن محسوب می‌شود

۷۲٪ از بدن ما را آب تشکیل داده است. آب زمزم با هیدراته نگه داشتن بدن به عنوان مکملی برای بدن عمل می‌کند. با هیدراته نگه داشتن بدن با آبی که حاوی مواد معدنی مفیدی است، نه تنها بدن‌تان شاداب خواهد بود بلکه احساس جوانی نیز خواهید کرد و بدن‌تان با مصرف مواد معدنی موجود در آب زمزم به راحتی قوی‌تر خواهد شد و آن‌ها را به سهولت در بدن پردازش خواهد کرد چرا که بدن ما به مواد معدنی موجود در آب زمزم عادت دارد.

۱۶. آب زمزم سر درد را درمان می‌کند

نوشیدن آب زمزم به جای آسپرین هنگامی که کمی سرگیجه یا سر درد داشته باشید، درمان سنتی محبوبی در عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به شمار می‌رود. این کار از خردن قرص آسپرین برای سر درد مفیدتر است. نه تنها سردرد را درمان می‌کند، بلکه در عین حال به شما کمک می‌کند احساس سلامتی و شادابی بیشتری پیدا کنید.

آب زمزم به خاطر آن که مملو از ماده‌ی کلسیم است، اثرات خوبی بر بدن انسان می‌گذارد، به ویژه بر استخوان‌ها چون مواد معدنی موجود در آب زمزم جذب استخوان های بدن خواهند شد.