۰ نفر

چگونه بد دلی شوهر را از بین ببریم؟

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۳
کد خبر: 650718
چگونه بد دلی شوهر را از بین ببریم؟

داشتن یک شوهر بد دل و شکاک از جمله مسائلی است که بسیاری از خانم ها را آزار می دهد. این بد دلی شوهر و اتفاقاتی که به دنبال آن می افتد ممکن است اثرات بسیار بدی بر روی زندگی بگذارد. اما سوال مهم این است که آیا شوهر شما حق دارد بد دل باشد؟ آیا این موضوع طبیعی است؟ آیا مردان آزاد اند که شکاک باشند؟

با شوهر بد دل چه کنیم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حقیقتی که وجود دارد این است که در جامعه مرد سالارانه گذشته، مردان حق داشتند تا برای تک تک جزئیات زندگی شان تصمیم بگیرند. در چنین شرایطی اگر همسرشان رفتاری خلاف میل شوهرش انجام می داد،‌ کار به بحث و جدل و درگیری می رسید. اما امروزه و با پیشرفت جامعه بد دلی شوهر دیگر یک موضوع طبیعی به شمار نمی رود. در این مقاله می خواهیم راه های مقابله با بد دلی شوهر را بررسی کنیم و بگوییم که شکاک بودن همسران چه تاثیری بر روی زندگی مشترک دارد:

برای مقابله با بد دلی شوهر چه کنیم؟

اگر شوهرتان به خاطر ریزترین اتفاقاتی که می افتد شما را بازخواست می کند و از شما به خاطر کاری که انجام داده اید توضیح می خواهد،‌ شما با یک مرد بد دل طرف هستید. شکاک بودن افراد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

شک مرضی و یا پارانویا نوعی اختلال روانی است که فرد مبتلا نسبت به اطرافیانش بسیار مشکوک است. اختلال روانی دیگری هم که ممکن است باعث مشکوک بودن اشخاص مختلف شود، هذیان های گزند و آسیب است. بر اثر این اختلال های روانی فرد مدام به اطرافیانش و همسرش شک می کند و احساس می کند که دیگران سعی دارند به او آسیب برسانند.

از طرف دیگر بد دلی شوهر ممکن است به دلیل تجربه های کودکی اش باشد و یا این که در اطرافش کسانی را مشاهده کرده همسران شان به آن ها خیانت کرده اند. اما شکاک بودن تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست و همسر شما حق ندارد رفتارهای شما را کنترل کند.

در ادامه چند راهکار که به شما کمک می کند با بد دلی شوهر مقابله کنید را بیان می کنیم:

۱- شما مقصر نیستید

اولین نکته ای که باید بدانید این است که شما مقصر بد دلی شوهر تان نیستید. البته این موضوع در شرایطی صدق می کند که شما مرتکب خطایی نشده باشید. اما اگر به خودتان اطمینان دارید که اشتباهی انجام نداده اید و همسرتان به دلیل به شما مشکوک است، نباید خودتان را تحت فشار روانی بگذارید.

حقیقت این است که اگر بد دلی شوهر تان قابل تحمل است و فقط گاهی اتفاق می افتد که بیان کند به شما مشکوک شده و رفتارش آزار دهنده نیست، بهتر است این صحبت ها را نادیده بگیرید. برخورد غیر منطقی با همسرتان ممکن است رفتار اشتباه او را تشدید کند و باعث شود که شوهرتان شکاک تر از گذشته شود. ( ?What Is The Best Way To Overcome Jealousy )

۲- مشکوک رفتار نکنید

حقیقتی که وجود دارد این است که گاهی اتفاق می افتد که خود خانم ها رفتارهایی از خودشان نشان می دهند که باعث می شود بد دلی شوهر می شوند. بعضی رفتارها به خودی خود هر فرد معمولی را هم مشکوک می کند. بنابراین بهتر است رفتارهایتان را مدیریت کنید و از انجام کارهایی که شک و تردید ایجاد می کند پرهیز کنید.

آیا اگر همسر شما تماس های تلفنی بی موقع داشته باشد یا به محض این که تلفنش زنگ خورد به اتاق برود و در را پشت سرش ببند،‌ شما مشکوک نخواهید شد؟ یا اگر همسرتان دائما در حال چت کردن با تلفنش باشد باعث نمی شود که خود شما نسبت به او بد دل شوید؟

همسر شما محرم اسرار شما و شریک زندگی شما است. اگر به دلایلی مجبورید تلفن بزنید و یا می خواهید به صورت خصوصی با یکی از دوستان تان صحبت کنید، با چند کلمه ساده به همسرتان بگویید که می خواهید با دوست تان در مورد فلان موضوع صحبت کنید. همین چند کلمه ساده از بد دلی شوهر جلوگیری می کند و باعث می شود شک و تردید های همسرتان کاهش پیدا کند.

البته این نکته به این معنی نیست که همسر شما حق دارد در مورد تمام پیام هایی که با دوستان تان رد و بدل می کنید یا تماس های تلفنی که دارید تجسس کند. هر شخصی که حریم شخصی مشخص برای خودش دارد که دوست ندارد دیگران به آن وارد شوند. این احترام گذاشتن به حریم شخصی در رابطه ازدواج یک امر کاملا دو طرفه است. ما نیاز دارید تا به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید و به صورت متقابل از او بخواهید به حریم شخصی تان احترام بگذارد.

۳- به همسرتان گوش کنید

زمانی که همسرتان شروع به انتقاد از رفتارهایتان می کند، به جای آن که سریعا با او مقابله کنید به حرف هایش گوش کنید. این که شما سکوت کنید تا همسرتان حرف هایش را بزند، به این معنی نیست که بد دلی شوهر تان صحیح است و یا این که شک و تردیدهایش صحیح است.

زمانی که همسرتان می بیند شما به حرف های او گوش می دهید و با او به صورت منطقی برخورد می کنید، احتمالا رفتار بهتری از خودش نشان خواهد داد. در واقع این عصبانی نشدن و خودداری شما از بیشتر شدن بد دلی شوهر جلوگیری می کند. زیرا اگر به صحبت های همسرتان گوش دهید، هیجان و فشار روانی او تخلیه می شود و با موضوعات برخورد منطقی تری خواهد داشت.

۴- به مشاور مراجعه کنید

یکی از بهترین راهکارهایی برخورد با بد دلی شوهر مراجعه به مشاور روانشناس است. مشاور روانشناس در طول جلسات مختلف که ممکن است هر کدام از شما به صورت انفرادی در آن شرکت کنید و ممکن است با حضور هردوی شما برگزار شود، سعی می کند مشکل را ریشه یابی کند.

مشاور به صحبت های زن و شوهر به صورت کامل گوش می دهد و سعی می کند با مسائل به صورت کاملا جدی و بنیادی روبرو شود. مزیت مراجعه به مشاور این است که هم زن و هم مرد می پذیرند که مشاور به نفع هیچکدام از آن ها صحبت نخواهد کرد. و به توصیه های او عمل خواهند کرد.

در واقع روانشناس با بررسی مشکل و انجام تست های روان شناختی متفاوت سلامت روان هر دو طرف را بررسی می کند و دلیل بد دلی شوهر شما را پیدا می کند. جلسات روانشناسی معمولا طولانی مدت نخواهد بود و پس از این که روانشناس ریشه مشکل را پیدا کرد چند توصیه کاربردی به شما ارائه خواهد کرد تا بد دلی شوهر تان درمان شود.

به همین دلیل است که باید بدانید نقش یک مشاور باتجربه و متخصص می تواند در برطرف کردن مشکلات میان زن و شوهر کاملا حیاتی باشد.

۵- با شوهرتان صحبت کنید

یکی از اشتباهات بزرگی که تعداد زیادی از خانم ها انجام می دهند این است که با شوهرشان صحبت نمی کنند و موضوعات را برای همسرشان شرح نمی دهند. سکوت کردن بد دلی شوهر شما را کم نمی کند. اگر شوهرتان مدام به شما شک می کند و شرایط برایتان سخت و آزار دهنده شده است، شروع کنید در مورد مسائل مختلف با همسرتان صحبت کنید.

از همسرتان دلیل رفتارها و دلیل مشکوک بودن هایش را بپرسید. از او بپرسید که چرا فکر می کند که دارید به او دروغ می گویید یا  در فکر خیانت هستید. این سوال کردن یک کارکرد خیلی مهم برای شما دارد که به احتمال خیلی زیاد بد دلی شوهر شما را کاهش می دهد.

زمانی که از همسرتان دلیل مشکوک بودن و شک و تردید هایش را می پرسید باعث می شوید که او با مسئله مواجه شود. در چنین شرایطی او به این فکر می افتد که چرا به شما شک دارد و دلیل این رفتارش چیست. گاهی اتفاق می افتد که بعضی از آقایان به صورت ناخودآگاه مشکوک هستند و بد دلی شان ربطی به رفتار شریک زندگی شان ندارد. این سوال کردن باعث می شود تا همسرتان از خودش بپرسد که واقعا چرا به شما دارد.

در مرحله بعد می توانید در مورد جاهایی که می روید یا دوستان برای او صحبت کنید. همین طور از خود او بخواهید که چند نفر از دوستان و همکارانش را به شما معرفی کند. این کار اعتماد بین شما و همسرتان را به طرز عجیبی افزایش می دهد و باعث می شود که مقدار زیادی از شک و تردید های همسرتان کاهش یابد.

نتیجه گیری:

شکاک بودن و نداشتن اعتماد یکی از بزرگترین آفت های هر ازدواج است. زن و مرد اگر به همدیگر اعتماد نداشته باشند نمی توانند به خوبی با یکدیگر ازتباط برقرار کنند. نکته حائز اهمیت این است که اعتماد باید دو طرفه باشد و هم زن و هم مرد می بایست به همدیگر اعتماد کنند.

داشتن اعتماد یک شبه به دست نمی آید. شما به عنوان کسی که زندگی مشترک را با یک نفر پذیرفته است باید رفتارهای مختلفی که باعث می شود همسرتان به شما بی اعتماد شود را کنار بگذارید و سعی کنید تا با یک ارتباط موفق و جلوگیری از بد دلی شوهر تان زندگی خوبی را در کنار همسرتان بسازید.