۰ نفر

پیکاپ ویزا چیست؟ لتسگو یونی و پیکاپ ویزا کانادا

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 650019
پیکاپ ویزا چیست؟ لتسگو یونی و پیکاپ ویزا کانادا

اگر متقاضی سفت و سخت مهاجرت به کانادا باشید قطعا نام پیکاپ ویزا را شنیده‌اید شاید اسمش سخت به نظر برسد اما رسمش ساده است. در این مطلب خواهیم دانست پیکاپ ویزا چیست و با مراحل پیکاپ ویزا کانادا لتسگو یونی آشنا خواهیم شد.

پیکاپ ویزا چیست؟

به زبان ساده منظور از پیکاپ ویزا این است که درخواست ویزای شما برای ورود به کانادا پذیرفته شده و اکنون باید فکری به حال دریافت آن بکنید.

به یاد داشته باشید که این فرآیند برای ایرانیان چندان ساده نیست زیرا کانادا در ایران سفارتی ندارد و همین مشکل موضوع را کمی پیچیده می‌کند. برای پیکاپ ویزای کانادا ایرانیان باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کنند، بنابراین پیکاپ ویزا خود یک مرحله مهم از مهاجرت یا سفر به کانادا محسوب می‌شود که عدم اطلاع از جزییات و قوانین آن می‌تواند نتیجه تلاش شما را از بین ببرد.

لتسگو یونی و پیکاپ ویزا کانادا

لتسگو یونی letsgouni.com به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه مهاجرت به کانادا، تجربه بسیاری در حوزه پیکاپ ویزای این کشور داشته و مشاوران آن تلاش نموده‌اند تا این فرآیند نه چندان آسان و کوتاه را برای متقاضیان ایرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانند. برای آشنایی با پیکاپ ویزای کانادا کافیست در این مطلب ما همراه باشید.

پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا که به آن پیکاپ پاسپورت نیز گفته می‌شود یکی از مراحل مهم رسیدن به ویزای کانادا است که شامل حال متقاضیان تمام ویزاهای مهاجرت تحصیلی، کاری، تفریحی، سرمایه‌گذاری و دیگر انواع ان می‌شود. برای آن که هرچه بهتر مرحله پیکاپ ویزا را بشناسید لازم است که کمی به عقب بازگردیم.

سر رشته داستان پیکاپ از آن‌جایی شروع می‌شود که متقاضیان هر یک از انواع ویزای کانادا باید پس از ثبت درخواست آنلاین خود جهت صدور ویزا به شکل حضوری برای انجام انگشت‌نگاری بیومتریک و مصاحبه به یکی از شعبه‌های سفارت کانادا مراجعه کنند. این مرحله برای شهروندان کشورهایی که کانادا در پایتخت و شهرهای بزرگ آن‌ها سفارتخانه دارد چندان پیچیده و دشوار نیست اما شهروندان کشورهایی مانند ایران که سفارت کانادا در آن‌ها شعبه ندارد باید برای تکمیل این مرحله بار سفر بسته و راهی یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه و امارات متحده عربی شوند.

در این مرحله پس از پایان فرایند اداری و انجام مصاحبه، متقاضیان باید به کشور خود بازگشته و از طریق ایمیل در انتظار نتیجه درخواست ویزا باشند. در صورتی که در ایمیل سفارت تایید شود که با درخواست ویزای شما موافقت شده آنگاه باید پاسپورت خود را به همان سفارت ارسال نموده و ویزای خود را دریافت کنید که به این مرحله پیکاپ ویزا کانادا می‌گویند. بنابراین دریافت ایمیل حاوی پیغام موفقیت در صدور ویزا شرط لازم برای ورود به مرحله pick-up است.

لتسگو یونی و پیکاپ ویزا کانادا2

پیکاپ ویزا کانادا با لتسگو یونی

با توجه به الزامات قانونی و سختی سفر مجدد به کشوری دیگر اکثر متقاضیان به تنهایی و شخصا قادر به پشت سر گذاشتن این مرحله نبوده و از دست دادن زمان‌ می تواند موجب ایجاد مشکل در اعتبار ویزای صادر شده گردد. لتسگو یونی مرحله پیکاپ ویزا کانادا را کاملا هموار ساخته و با حضور در سفارت به عنوان یک نماینده قانونی و مطلع اقدام به ارائه مدارک لازم و دریافت ویزای متقاضی می‌نماید.

لتسگو یونی می‌تواند نماینده قانونی شما برای مراجعه به سفارت باشد و با ارائه پاسپورت و ایمیل حاوی موافقت با درخواست ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزا و پاسپورت را به دست شما در ایران برساند. به یاد داشته باشید که اعتبار و تجربه لتسگو در مرحله pick-up می‌تواند برگ برنده شما در صرفه‌جویی زمان و هزینه باشد.

توجه داشته باشید که این نمایندگی فرآیندی کاملا قانونی بوده و بر پایه توافق دو طرف انجام می‌شود. پس از انتخاب نماینده، یک وکالت‌نامه قانونی تنظیم شده و وکیل پیگیر انتقال پاسپورت و دریافت ویزای متقاضی خواهد بود. در بخش نخست که متقاضیان در انتظار دریافت ایمیل قبولی یا رد درخواست ویزا هستند مدت زمان خیلی قابل پیش بینی نیست و دریافت ایمیل از سفارت ممکن است حتی تا چند ماه طول بکشد اما مرحله پیکاپ ویزا در لتسگو یونی به طور معمول بین یک تا سه هفته، یعنی کوتاه‌ترین زمان ممکن، به انجام می‌رسد.

پیکاپ پاسپورت کانادا چقدر طول می‌کشد؟

در درجه اول مدت زمان لازم برای اتمام مرحله پیکاپ ویزا به کشور محل سفارت بستگی دارد برای مثال فرآیند پیکاپ ویزا کانادا در پایتخت ترکیه، انکارا، معمولا طی چند روز به اتمام می‌رسد در حالی که این فرآیند در امارات، ارمنستان یا گرجستان ممکن است که تا چند هفته طول بکشد اما شما برای اقدام اولیه زمان چندانی ندارید.

از زمانی که متقاضی ایمیل موافقت صدور ویزا را از سوی سفارت دریافت می‌کند باید حداکثر تا ۳۰ روز بعد نسبت به فرآیند پیکاپ ویزای خود اقدام کرده باشد. به یاد داشته باشید که این زمان قابل تمدید نبوده و از دست دادن آن می‌تواند به معنای رجکت شدن و باطل شدن ویزایی باشد که برای شما صادر شده است. به همین دلیل است که انجام مرحله پیکاپ توسط یک نماینده قانونی و باتجربه می تواند نقطه امنیت مهاجرت شما باشد زیرا فرصتی برای اشتباه نیست.

مدارک لازم برای پیکاپ پاسپورت کانادا

مراحلی که لازم است در مرحله پیکاپ ویزا کانادا به سفارت ارائه شود بر اساس مهاجرتی یا غیر مهاجرتی بودن ویزا به دو دسته تقسیم می‌شود. مدارک لازم برای پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا عبارت است از:

  • پاسپورت امضا شده با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • پرینت ایمیل تاییدیه ویزای سفارت
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت که شامل ثبت مشخصات قانونی و ظاهری فردی می باشد
  • فرم وکالت‌نامه برای پیگیری کارها از سوی وکیل و نماینده قانونی متقاضی

حال اگر ویزای تایید شده از نوع مهاجرتی نباشد ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • نتیجه انگشت‌نگاری در مرکز وک
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت امضا شده با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • پرینت ایمیل تاییدیه ویزای سفارت
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت
  • تکمیل فرم وکالت‌نامه قانونی

هزینه پیکاپ ویزا کانادا

نبود سفارت کانادا در ایران و انجام فرآیند پیکاپ ویزا از کشوری دیگر هزینه این فرآیند را برای ایرانیان قابل توجه نموده است. یکی از راه‌های موثر در کاهش این هزینه می‌تواند انجام فرآیند پیکاپ از طریق یک نماینده قانونی باتجربه باشد که به تمام جزییات آگاه است.

هزینه انجام پیکاپ ویزا در درجه نخست به کشوری که سفارت کانادا در آن واقع شده و صدور ویزا از آن انجام شده است بستگی دارد. متداول‌ترین گزینه‌های پیش روی متقاضیان ایرانی معمولا مراجعه به سفارت کانادا در شهرهای استانبول و آنکارا کشور ترکیه، دبی و ابوظبی در امارات متحده عربی، باکو در اذربایجان و ایروان در ارمنستان می‌باشد که هزینه پیکاپ ویزای کانادا برای هر یک از این مقصدها می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

بنابراین اگر به دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه هستید از همان ابتدا باید برنامه‌ای سازمان یافته داشته باشید و کشوری را به عنوان واسطه انتخاب کنید که پاسخگوی زمان و هزینه مورد انتظار شما باشد. جهت کسب اطلاعات کامل در خصوص پیکاپ ویزای کانادا می‌توانید با مشاوران تیم مهاجرتی لتسگو یونی در ارتباط باشید. پیکاپ ویزای کانادا تخصص لتسگو یونی است.