۰ نفر

پیش بینی افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 635210
پیش بینی افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی استان‌ها رگبار و رعد و برق پیش‌بینی کرد و از روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور در هفته پیش رو خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امین‌حسین نقشینه با تشریح تازه‌ترین وضعیت جوی برای امروز و روزهای آتی، افزود: امروز در نوار شمالی کشور در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: شدت بارش‌ها امروز در گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، پیش‌بینی شده است و در ساعت‌های بعدازظهر احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: وزش باد شدید امروز در جنوب‌غرب، مرکز، شرق، شمال‌شرق پیش‌بینی شده است که گاهی می‌تواند همراه با خیزش گردوخاک باشد. همچنین احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق وجود دارد. فردا در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان‌رضوی بارش پراکنده، وزش باد شدید و گاهی وزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وزش باد شدید روز یکشنبه در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان پدیده غالب است و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دوشنبه برای برخی مناطق از شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک وجود دارد. سه‌شنبه در شمال‌غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده آغاز می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد با شدت است.

نقشینه گفت: امروز برای استان‌های مرزی در غرب و جنوب‌غرب، وزش باد و پدیده گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. امروز تا دوشنبه در نوار شرقی باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد به شکل گردوخاک است.

وی افزود: فردا ابتدا شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر، افزایش دما رخ می‌دهد و برای استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی افزایش دما پیش‌بینی شده است. روز یکشنبه افزایش دما به شمال‌شرق کشیده می‌شود. افزایش دما تا روز سه‌شنبه برای این مناطق تداوم پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا فردا، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم است.

نقشینه ادامه داد: برای تهران امروز افزایش ابر در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است که برای ساعات شب نیز رگبار و رعدوبرق در پایتخت تداوم دارد. از فردا تا دوشنبه  آسمان صاف تا کمی ابری می شود و روند تدریجی افزایش دما برای تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ فردا ۲۶ و یکشنبه و دوشنبه ۲۸و ۳۱درجه سانتی‌گراد می رسد. کمینه دمای تهران امروز در مهرآباد به ۱۴ درجه بالای صفر رسید.