۰ نفر

هفته گرمی در راه است

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 635067
هفته گرمی در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق کشور، گفت: هوای بیشتر مناطق کشور در هفته آینده گرم‌ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، «کبری رفیعی» افزود: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه‌داد: فردا نیز بارش‌ها علاوه بر این مناطق در استان‌های همدان، قم، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و سمنان و نیمه شمالی خراسان رضوی ادامه دارد. شدت بارش‌ها امروز و فردا در خراسان شمالی و خراسان رضوی گزارش شده که هموطنان باید در این مناطق توجه لازم را در خصوص بارش‌های شدید داشته باشند.

رفیعی گفت: امروز و فردا شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک بر کشور عراق فراهم است، بنابراین در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب، شمال‌غرب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه شمالی و جنوبی البرز مرکزی، این پدیده سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز و فردا در جنوب و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید است که در برخی از نقاط سبب گرد و خاک خواهد شد. از جمعه تا دوشنبه نیز نیمه شرقی به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید را خواهد داشت که با گرد و خاک همراه است.

وی از افزایش دما از شنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: افزایش دما از شنبه ابتدا در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در البرز مرکزی و یکشنبه شمال‌شرق و تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور تداوم دارد.

به گفته رفیعی، آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز تا شنبه مواج و متلاطم است که فعالان دریایی باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: امروز آسمان تهران کمی ابری است و با وزش باد همراه است و در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید خواهد شد. بیشینه دمای امروز در پایتخت ۲۸ و کمینه دما ۱۸ درجه بالای صفر گزارش شده است.