۰ نفر

۸ باید و نباید مهم ست کردن کیف و کفش

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 634603
۸ باید و نباید مهم ست کردن کیف و کفش

دیدگاه‌های مختلفی برای ست کردن کیف و کفش وجود دارد. به احتمال زیاد شنیده‌اید که ست کردن اکسسوری‌ها از مد افتاده است اما حقیقت امر این است که کیف و کفشی که با هم ست باشند، استایل کلاسیک بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ همانطور که گفته شد هنگام ست کردن استایل باید مطمئن شوید که همه‌ی عناصر با هم همخوانی دارند.

نیازی نیست که برای ساختن یک استایل زیبا و شیک همیشه لباس‌های جدید بخریم. گاهی اوقات فقط خرید یک کیف جدید کافی است اما چگونه باید کیف را با کفش مناسب ست کنیم؟

اگرچه ست بودن کیف و کفش ایده‌ی بسیار خوبی است اما این مورد به استایل شما، فصل و موقعیت بستگی دارد. با پیروی کردن از چند قانون و راهنمای استایل می‌توانید مطمئن شوید که ترکیب کیف و کفش عالی و مناسب است.

چگونه از ست بودن کیف و کفش مطمئن شویم؟

در ادامه چند نکته‌ای که باید برای اطمینان از ست بودن کیف و کفش به یاد داشته باشید را بیان کرده‌ایم.

بایدها

۱. رنگ‌ها و طرح‌های اصلی آن‌ها را با هم ست کنید

ست کردن کیف و کفش

نخستین نکته‌ای که در رابطه با ست کردن کیف و کفش توصیه می‌شود ست کردن رنگ‌ها است. این نکته بسیار کاربردی و در عین حال ساده‌ترین است. این تکنیک ست کردن هنگامی که بخواهید رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری، مشکی یا سفید را استفاده کنید بیشترین کارایی را دارد. اگر به دنبال ست کردن رنگ‌ها هستید تن‌های رنگی خنثی یا روشن‌تر را انتخاب کنید. به عنوان مثال رنگ‌های پاستلی انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند زیرا خیلی تیره یا خیلی روشن نیستند.

در صورتی که اکسسوری‌های خود را با کفش‌هایتان ست می‌کنید سعی کنید رنگ‌های مشابه را با هم به کار ببرید. به عنوان مثال در صورتی که کفش پاشنه‌بلند خاکستری می‌پوشید، آن را با کیف خاکستری ست کنید. علاوه بر این می‌توانید این مورد را در رابطه با طرح هم اجرا کنید. اما سعی کنید رنگ‌های پایه‌ی کیف و کفش یا برجسته‌ترین رنگشان با هم مطابقت داشته باشند.

این مورد بدان معنا نیست که به صورت دقیق جنس کیف و کفش به صورت کامل یکسان باشد بلکه باید به دنبال طرح‌هایی باشید که در دسته‌ی مشابهی باشند به عنوان مثال هر دو گل‌دار یا راه‌راه باشند.

۲. مطمئن شوید که جنس کیف و کفش با هم مطابقت داشته باشد

مطابقت داشتن جنس‌ کیف و کفش درست به اندازه‌ی مطابقت داشتن رنگ آن‌ها اهمیت دارد. در صورتی که بوت مچی چرم می‌پوشید باید به دنبال کیف چرم باشید.

۳. استایل خود را با رنگ‌های خنثی تکمیل کنید

در صورتی که از یک رنگ برای کل استایل خود استفاده کنید، مطمئن خواهید شد که کیف و کفشتان با هم ست می‌شوند. تناژهای مختلف از رنگ‌های یکسان بسیار کارآمد هستند.

نبایدها

در صورتی که نمی‌خواهید استایل مصنوعی‌ای داشته باشید باید نکته‌های زیر را در رابطه با ست کردن کیف و کفش رعایت کنید.

۱. از یک رنگ برای کل استایل خود استفاده نکنید

از یک رنگ برای کل استایل خود استفاده نکنید. البته می‌توانید تناژهای مختلف از یک رنگ یا حتی رنگ‌های خنثی مانند سفید و مشکی را استفاده کنید. کفش‌ها همیشه باید چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از لباس باشند.

۲. برای کل استایل خود از یک جنس استفاده نکنید

اگرچه ست کردن کفش چرم با کیف چرم کارآمد است اما از چرم برای کل استایل خود استفاده نکنید. سعی کنید جنس‌ها و پارچه‌های مختلف را در استایل خود به کار بگیرید.

۳. از استفاده از طرح‌های مختلف اجتناب کنید

مطمئن شوید که کفش و کیف رنگ و طرح مشابه داشته باشند اما از یک طرح یکسان برای کل استایل استفاده نکنید. به عنوان مثال اگر لباس گل‌دار انتخاب کرده‌اید، کیف خود را به طرح ساده‌ای انتخاب کنید.

۴. هیچگاه فصل‌های مختلف را ترکیب نکنید

همانطور که یک کت زمستانی را با شلوار تابستانی نمی‌پوشید، این قانون برای ترکیب کفش‌ها و اکسسوری‌ها هم صادق است. هیچگاه نباید لباس زمستانی با لباس تابستانی ترکیب شود. کیف‌های تابستانی و کفش‌های مناسب فصل گرما را با هم بپوشید و لباس‌های گرم‌تر را برای ماه‌های سردتر نگه دارید.

۵. موقعیت را نادیده نگیرید

در صورتی که کفش و اکسسوری را مانند لباس در موقعیت نامناسب بپوشید حتی اگر به خوبی با هم ست شده باشند باز هم خیلی عجیب به نظر خواهند رسید. به عنوان مثال هیچگاه لباسی که برای محل کار می‌پوشید را برای یک قرار ملاقات رسمی استفاده نخواهید کرد.

کدام کیف با همه‌ی کفش‌ها ست می‌شود؟

ست کردن کیف و کفش

وقتی به دنبال کیفی هستید که با همه چیز ست شود باید رنگ‌های همه کاره و چندمنظوره را انتخاب کنید. به عنوان مثال رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی و قهوه‌ای انتخاب‌های مناسبی هستند. علاوه بر این رنگ‌های بژ، کرم و رنگ‌های خنثای دیگر هم کاربردی هستند. به صورت کلی باید به دنبال رنگ‌هایی باشید که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره هستند.

آیا کیف مشکی با همه‌ی استایل‌ها ست می‌شود؟

مشکی پرطرفدارترین رنگ برای کیف است که به خوبی با همه چیز ست می‌شود. این رنگ برای استفاده در محل کار و رویدادهای روزمره مناسب است.

در پایان

ست کردن کیف و کفش می‌تواند به کامل کردن استایل کمک کند اما باید از استفاده از جنس‌های متفاوت برای کیف و کفش و استفاده از رنگ‌های اشتباه اجتناب کنید که استایل مصنوعی‌ای ایجاد نشود. در صورتی که می‌خواهید استایل شیک‌تری داشته باشید می‌تواند کیف و کفش خود را با لباس‌هایتان هم ست کنید.