۰ نفر

ساندویچ پانل چیست و کاربرد آن در کجاست؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 633683
ساندویچ پانل چیست و کاربرد آن در کجاست؟

ساندویچ پانل یکی از پیشرفته ترین مصالح ساختمانی می باشد که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به ساندویچ پانل دارد و امروزه در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارد.ساندویچ پانل ها از یک هسته میانی و دو ورق فولادی تشکیل شده اند و در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید می باشد.ساندویچ پانل سقفی همانطور که از اسم آن مشخص است به منظور پوشش دهی سقف مورد استفاده قرار می گیرد و ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دهی دیوار سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل یکی از پیشرفته ترین مصالح ساختمانی می باشد که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به ساندویچ پانل دارد و امروزه در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارد.ساندویچ پانل ها از یک هسته میانی و دو ورق فولادی تشکیل شده اند و در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید می باشد.ساندویچ پانل سقفی همانطور که از اسم آن مشخص است به منظور پوشش دهی سقف مورد استفاده قرار می گیرد و ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دهی دیوار سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه برای ساخت ساندویچ پنل ها از عایق های متفاوتی مانند پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استایرن، پلی اورتان یا xps استفاده می شود، به منظور عایق بندی سازه ها کاربرد فراوانی دارند.علاوه بر این برای ساخت پانل های ساندویچی از ماده ای سبک وزن استفاده می شود و به این ترتیب وزن سازه هایی که با استفاده از این مصالح پیش ساخته ساختمانی ساخته می شوند به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

 

ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از جدیدترین مصالح پیش ساخته ساختمانی است که متشکل از دو لایه ورق فلزی است که در قسمت مرکزی آن یک لایه عایق قرار گرفته است و به منظور پوشش دهی سقف یا دیوار سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.نوع و جنس ورق های فلزی و عایقی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد بسته به کاربرد و اینکه قرار است در چه شرایط آب و هوایی استفاده شوند متفاوت است و همین موضوع در قیمت ساندویچ پانل تاثیر بسزایی دارد.

ساندویچ پنل ها در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید هستند.

ساندویچ پانل 1

 

ساندویچ پانل سقفی

این نوع از پانل ها به صورت گام دار طراحی شده، ضخامت آنها بین ۴ الی ۲۰ سانتی متر است و شباهت زیادی به ساندویچ پانل دیواری دارند و تنها تفاوت آنها ضریب حرارتی پایین ساندویچ پانل سقفی است. لایه بیرونی این نوع از پانل ها معمولا از جنس آلوزینک یا گالوانیزه است و فوم عایقی که برای قسمت مرکزی آنها استفاده می شود، فوم پلی یورتان است که عایق  صوتی و حرارتی بسیار خوبی است.

ساندویچ پانل دیواری

این نوع از ساندویچ پانل به صورت شیار دار طراحی شده است و از آن به منظور پوشش دیوارها و اطراف سوله ها استفاده می شود. ساندویچ پانل دیواری برای ساخت کانکس، کانتینر،کارخانجات صنعتی و.... کاربرد گسترده ای دارد و به خاطر متریالی که برای ساختت آن به کار رفته است عایق بسیار خوبی می باشد.

جنس ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها با استفاده از مواد و متریال متفاوتی قابل تولید می باشد.جنس هسته ساندویچ پانل بسته به کاربرد و نوع انتظاری که از پانل داریم متفاوت است.ساندویچ پانل ها از دو لایه ورق فلزی به همراه یک فوم عایق در قسمت مرکزی تشکیل شده است. فوم های عایقی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان و پلی استایرن، فوم هایی هستند که برای قسمت مرکزی ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ساندویچ پانل 2

به منظور پوشش دهی اطراف ساندویچ پانل از ورق هایی مانند آلوزینک، گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می شود که هر کدام از این ورق ها کاربردی متفاوت دارند که بسته به نوع کاربری که مشتری دارد هر کدام از آنها برای تولید ساندویچ پانل قابل استفاده می باشند.به عنوان مثال ورق آلوزینک یکی از انواع ورق هایی است که در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین ورق آلوزینک برای استفاده در آب و هوای مرطوب گزینه بسیار مناسبی است چراکه مانع از خوردگی سازه مورد نظر می شود.

ابعاد ساندویچ پانل

همانطور که مطلع هستید امروزه برای ساخت ساختمان ها، ویلاها، کانکس، کانتینر،اتاق حمل بار، سوله ها، آزمایشگاهها و .....جهت سرعت بخشیدن به انجام پروژه ها و کاهش هزینه ها از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.ساندویچ پنل ها در کیفیت و ضخامت های مختلفی قابل تولید هستند و مشتریان براساس نوع کاربری که دارند می توانند ساندویچ پنل ها را در ضخامت های گوناگون سفارش دهند.

 

پانل 3

پانل های سقفی و دیواری هم در ضخامت های 4 ،5 ،6 ،8 ،10 ،12 و15  سانتی متر در اختیار کاربران قرار می گیرد که بسته به نوع کاربری افراد ضخامت مرتبط برای ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.پانل هایی با ضخامت 4 سانتی متر یکی از پرکاربردترین نوع ساندویچ پانل ها هستند که هم در نوع سقفی و هم در نوع دیواری قابل تولید می باشند و به جهت گام های ذوذنقه ای که دارند مانع از نفوذ آب باران به داخل سازه ها می شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به عنوان یکی از پیشرفته ترین مصالح پیش ساخته ساختمانی امروزه جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی مانند چوب، خاک و بتن به شمار می روند و نقش بسیار مهمی در عرصه ساختمان سازی ایفا می کنند. ساندویچ پانل ماموت با توجه به اینکه مزایای اعم از بهینه سازی انرژی، مقاومت بالاتر نسبت به مصالح سنتی، کاهش مخارج و همچنین صرفه جویی در زمان صرف شده در ساخت در صنایع مختلفی مانند صنایع داروسازی، خودروسازی، هواپیمایی، هسته ای کاربرد گسترده ای دارند.

پانل های ساندویچی همچنین در ساخت سالن های ورزشی، فروشگاه ها، تعمیرگاه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاهها، کارخانجات صنعتی، مرغداری و در صنایع نظامی کاربرد فراوانی دارند.علاوه بر این ساندویچ پانل ها در ساخت سازه های پیش ساخته ای مانند کانکس، کانتینر، انواع اتاق حمل بار و انواع سوله  مورد استفاده قرار می گیرند.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است