۰ نفر

گرد و خاک عراق در روز چهارشنبه غرب کشور را فرا می گیرد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 632918
گرد و خاک عراق در روز چهارشنبه غرب کشور را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در نواحی شمالی، سواحل دریای خزر و بخشهای نوار شرقی کشور، بارش باران، رگبار همراه با وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی طی امروز شاهد بارش باران در بخش‌های شمال غربی کشور، سواحل دریای خزر، شمال شرقی و بخش‌های نوار شرقی کشور هستیم. علاوه بر این مناطق، بارش‌های پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز نیز اتفاق می‌افتد. همچنین شدت بارش‌ها در استان‌های اردبیل و خراسان رضوی را شاهد هستیم که سبب بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود.

در روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت در بخش‌های جنوب غرب و نواحی جنوبی کشور، آسمان غبارآلود است.

همچنین فردا (۱۴ اردیبهشت) بارش‌ها را در شمال غربی کشور در نواحی شمالی استان‌های کرمانشاه، شمال همدان و شمال مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌های نوار شرقی شاهد هستیم که به صورت رگبار باران و همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید خواهد بود. شدت بارش‌ها در بخش‌های شمال شرقی کشور در خراسان شمالی و خراسان رضوی اتفاق می‌افتد که باعث بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گرفتگی معابر عمومی می‌شود.

براساس گزارش سازمان هواشناسی، روز پنج شنبه نیز بارندگی‌ها در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان اردبیل و همچنین به صورت پراکنده در بخش‌هایی از مرکز کشور، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های تهران و قم اتفاق می‌افتد.

روز جمعه این بارندگی‌ها را در بخش‌های شمال غرب، سواحل نواحی شمال شرقی کشور و همچنین تاحدودی در بخش‌های مرکزی کشور، نواحی جنوبی و ارتفاعات استان بوشهر همچنین ارتفاعات استان کرمان و یزد شاهد هستیم و در روز شنبه بارش‌ها در بخش‌های شمال غرب، سواحل و در بخش‌های جنوبی کشور و تا حدودی نواحی مرکزی ادامه پیدا می‌کند.

از سوی دیگر عصر چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، شرایط برای تشکیل گرد و خاک بر کشور عراق فراهم می‌شود و وزش بادهای شدید سبب می‌شود این گرد و خاک به سمت غرب، نواحی جنوب غربی کشور کشیده شود و در این مناطق تا روز پنج شنبه و جمعه گرد و خاک پدیده غالب باشد. پیش بینی می‌شود به سبب وزش بادهای ۲۴ ساعته، بخش‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و عمان نیز مواج و طوفانی باشد.