۰ نفر

شلوار لگ چیست و انواع آن کدام اند؟

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 631378
شلوار لگ چیست و انواع آن کدام اند؟

امروزه استفاده ازشلوارلگ بسیار رواج پیدا کرده است . در واقع لگ‌ از آیتم‌های ضروری کمد لباس خانم‌ها هستند اما تنها عده‌ای می‌دانند که چگونه به صورت اصولی آن را بپوشند به عقیده برخی از فعالین عرصه مد علت طرفداری ازاین شلوارها به علت زیبایی و سبک بودن و انعطاف آن در ست کردن با انواع لباس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ لگ‌ها می‌توانند نوعی از لباس و استایل اغواگر باشند و یک ظاهر راحت به کسی که می پوشد، بدهند و ارزش این را دارند که بخواهیم کمی فکر کنیم که آن‌ها را با چه نوع لباسی ست کنیم .

تاریخچه لگینگ

برای اینکه بهتر بدانیم شلوار لگ چیست و انواع آن کدام اند؟ بهتر کمی از تاریخچه لگینگ بدانیم . از زمان وارد شدن لگ در دنیای مد مدت زیادی نمی‌گذرد و این فرض وجود دارد که قدمت آن به نیم قرن می‌رسد . لگینگ به عنوان یک شلوار چسبان ، در دهه ۱۹۶۰ با کمربندهای بزرگ و کفش‌های پاشنه بلند یا کفش‌های مشابه کفش باله وارد بازار مد شدند . انواع آن با جنس‌های نایلون و لاکرا برای ورزش‌هایی مانند دو و دوچرخه سواری استفاده می‌شوند.

لگ‌هایی براق‌تر ، دارای خطوط و طرح‌هایی جلب توجه کننده در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان لباس‌ ترند، می‌پوشیدند.

تفاوت شلوار لگ و ساپورت

برای درک بهتر شلوار لگ چیست و انواع آن کدام اند؟ به بررسی تفاوت شلوار لگ و ساپورت می پردازیم.

ساپورت و لگ به ظاهر بسیار به هم شباهت دارند تفاوت هایی دارند که به آن ها اشاره می کنیم:

ساپورت ها خیلی تنگ هستند و به بدن می چسبند اما لگ ها همیشه این گونه نیستند و می توانند مقدار کمی گشاد باشند.

ساپورت ها جنس نازکی دارند و حتی بدن نما هستند اما لگ ها جنس ضخیمی دارند. ممکن است از کناره یا جلوی ران به حالت تزیینی یک قسمت هایی از لگ با توری باز باشد.

کمر ساپورت کاملا کشی است و هنگام پوشیدن ساپورت احساس می کنید چیزی به تن ندارید. اما شلوار لگ دارای کمری و کمربند است.

ساپورت معمولا در طبقه بندی جوراب شلواری قرار می گیرد و لگ یک نوع شلوار محسوب می شود.

آشنایی با انواع لگ‌های زنانه موجود در بازار:

لگ براق:

این لگ‌ها نمونه‌ای از لگ‌های غواصی هستند که به دلیل ظاهر صاف و شفافی که دارند، به این نام، نامیده شده اند.

لگ جگینگ:

این لگ‌ها در ظاهر شبیه به شلوار لی و جین هستند، اما راحتی آنها بسیار بیشتر از شلوار لی است. یعنی شما هنگام پوشیدن این مدل از شلوار طرح جین استفاده می‌کنید، منتهی با راحتی بیشتر.

لگ چرم:

ظاهر این لگ‌ها هم براق است، منتهی جنس آن از چرم می‌باشد که معمولا قیمت بالا و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند.

لگ توری:

همانطور که از نام این مدل مشخص است، بخشی از این لگ‌ها به حالت توری است و شبکه شبکه بودن این لگ‌ها زیبایی خاصی به اندام شما خواهد بخشید.

لگ تابه‌تا:

شاید از نام این مدل خنده‌تان بگیرد! اما بد نیست بدانید بعضی از لگ‌ها هم در بازار موجود هستند که یک پای آنها یک طرح و رنگ دارد و پای دیگر آن هم طرح و رنگی متفاوت.

لگ ورزشی:

حالت کشسانی این مدل بسیار بالاست که باعث می‌ شود بسیاری از حرکات ورزشی را به راحتی انجام دهید، این مدل از لگ‌ها برای یوگا، پیلاتس، ژیمناستیک، بسکتبال، ایروبیک، نرمش و… مناسب خواهد بود.

لگ سه ربع:

این مدل از لگ‌های زنانه به لحاظ بلندی تا روی زانوی شما هستند. اگر به دنبال زیبایی هرچه بیشتر لگ هستید از خرید این مدل غافل نشوید، چون عدم پوشش قسمت ساق پا زیبایی فوق‌العاده‌ای به استایل شما خواهد بخشید.

شلوار لگ

نکات مهم و کاربردی که بهتر است قبل از خرید لگ زنانه به آنها توجه نمایید:

 حتما هنگام خرید لگ زنانه به زیبایی ظاهر آن توجه نمایید، چون اولین شرط در خرید هر لباسی زیبایی آن است. به خصوص شلوار که بیشتر از سایر لباس‌ها در معرض دید قرار دارد. انتخاب لگ با هر طرح و نقشی به سلیقه‌ی شما بستگی خواهد داشت.

سعی کنید قبل از خرید لگ زنانه سایز کمر و ران خود را بدانید تا در انتخاب یک لگ باکیفیت به شما کمک نماید. چون اگر لگ سایز شما نباشد مطمئنا بلااستفاده باقی خواهد ماند، زیرا شما هنگام پوشیدن آن اصلا احساس راحتی نخواهید کرد.

بسیاری از لگ‌ها در قسمت کمر به حالت گن هستند .و همین امر به لاغرتر نشان دادن شما کمک خواهد کرد‌. پس سعی کنید به سراغ خرید این مدل‌ها بروید تا اگر در قسمت شکم چاق هستید. با پوشیدن این لگ‌ها، شکمتان جمع شود.

نکته‌ی دیگر در خرید لگ زنانه توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی بر روی قیمت لگ‌ها اثر می‌گذارند از قبیل: جنس، رنگ، مدل، کیفیت دوخت و… . شما عزیزان باید با توجه بودجه و نیاز خود اقدام به خرید لگ باکیفیتی نمایید.

سعی کنید لگ را از میان رنگ‌های شاد و جذاب انتخاب نمایید. چون خانم‌ها به ترکیب رنگ‌های روشن معمولا علاقه مند هستند. هرچند این مورد کاملا سلیقه‌ای است و به نظر شما عزیزان بستگی دارد.

اگر اندام درشتی دارید از شلوار لگ کمر گنی سایز بزرگ استفاده کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

شلوار لگ

دقت در انتخاب جنس شلوار لگ

لگ انتخابی شما باید از کیفیت دوخت خیلی خوبی برخوردار باشد تا به اصطلاح در بعضی از قسمت‌ها از زیر دوخت خارج نشود.

موقع خرید لگ زنانه سعی کنید تونیک یا تی‌شرت متناسب یا همرنگ با آن را هم خریداری نمایید. تا هنگام پوشیدن آن دو با یکدیگر زیبایی چشم‌گیری داشته باشید.

به دنبال خرید لگی باشید که هنگام شست‌و‌شو تغییر سایز ندهد یا کسر آب نداشته باشد.