۰ نفر

چند هشدار به جاماندگان سهام عدالت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 630395
چند هشدار به جاماندگان سهام عدالت

۱۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ و پس از گذشت حدود یک سال از بلاتکلیفی جاماندگان از سهام عدالت، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از موافقت رییس‌جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین،  حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱، کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد که دولت از محل فروش شرکت‌‌های مشمول اصل ۴۴ به افرادی که جامانده سهام عدالت هستند، معادل ۵۰‌درصد سهام عدالت فعلی، اختصاص دهد؛ اما این پیشنهاد در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس تغییر کرد و قید ۵۰درصد حذف شد.

از سوی دیگر، دولت به‌ جای اینکه مکلف به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان شود، مجاز شد چنانچه بتواند از محل فروش شرکت‌‌های مشمول اصل ۴۴ درآمدی کسب کند، را به جاماندگان سهام عدالت اختصاص دهد.

پیرو پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و با موافقت آقای رییسی رییس جمهور موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید.

سهام‌ عدالت به جاماندگان اختصاص خواهد یافت و اولویت با سازمان‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی است. محل تامین سهام نیز از سبد دستگاه‌هایی است که سهام آنها برای سهام عدالت در نظر گرفته شده‌ بود و از همان سبد و از باقیمانده همان سهام شرکت‌ها، سهام جاماندگان تامین خواهد شد.

هشدار مهم به جاماندگان

مردم خبر‌های مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

به گفته رییس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور مردم به خبر‌های دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند و نیازی نیست به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.