۰ نفر

آدم هایی که زیاد فکر می کنند، متولد چه ماهی هستند؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 630202
آدم هایی که زیاد فکر می کنند، متولد چه ماهی هستند؟

طالع بینی هندی مانند فال مصری و طالع بینی چینی یکی دیگر از قدیمی‌ترین شیوه های طالع بینی است که در میان مردمان خاورمیانه و شرق آسیا طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده و طبیعتا مخالفانی نیز دارد که دسته بندی خصوصیات افراد بر اساس ماه و سال تولد را خرافی و سطحی نگری می دانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در کل دنیا طالع بینی طرفداران خاصی دارد و مخالفانی خاص تر اما طالع بینی بر اساس ماه تولد و شمردن خصوصیت های کلی اخلاقی، مواردی است که حتی مخالفان طالع بینی هم نمی توانند به کلی آن را رد کنند.

به عنوان مثال متولدین مهرماه (میزان) همان طور که از نامشان برداشت می شود آدم هایی میانه روتر هستند که قضاوت هایشان بیشتر بر پایه عقل و منطق است نه احساس. یا مثلا خردادی ها را به طور کلی اینگونه می پندارند که خلقیاتشان گاه به گاه تغییر می کند و علی رغم مهرماهی ها کفه ترازو آنها کمتر در میانه قرار دارد.

حال در این مطلب سعی داریم متوجه شویم متولدین کدام ماه ها بیشتر "تفکر" می کنند. با ما همراه شوید تا ببنیم طالع بینی چه چیزی را پیش بینی کرده است:

برخی افراد قبل از اتخاذ هر تصمیمی مدام در حال فکر کردن به آن موضوع هستند، خصوصیت نشخوار و وسواس فکری در متولدین برخی ماه ها بیشتر دیده میشود و شاید بتوان به نوبه دیگر خصوصیت "کمال گرا" را به آنها داد.

برای اینکه بفهمید شما هم جزو این دسته از افراد هستید به وسواس فکری یا تشدد افکار دچار، ماه تولد خود را پیدا کرده و متن آن را به دقت بخوانید:

فروردین

فروردین ماهی ها افرادی هستند که قبل از انجام کار های مختلف خیلی زیاد در موردش فکر نمی‌ کنند و این عادت را ندارند؛ البته کار ها و حرف هایی که قرار است بزنند را با خودشان مرور می‌ کنند اما خیلی نشخوار فکری ندارند.

اردیبهشت

اردیبهشتی ها افرادی هستند که خیلی فکر می‌ کنند. در مورد هر چیزی ذهن شان درگیر می‌ شود و دوست دارند که همیشه گزینه‌ های مختلف را بررسی کنند و شرایط را از قبل بسنجند و زمانی فکر کردن را متوقف می‌ کنند؛ که دیگر موضوعی برای فکر کردن وجود نداشته باشد. به خاطر همین جزء افرادی هستند که خیلی زیاد فکر می کنند.

خرداد

خرداد ماهی ها سعی می‌ کنند که هر مسئله را با نگاهی متفاوت ببینند تا بفهمند که چه چیزی باعث شده است فلان تصمیم را بگیرند. افراد صبوری هستند و همیشه می ‌خواهند از زوایای دیگر شرایط را بسنجند.

تیر

تیر ماهی ها افرادی هستند که خیلی زیاد در مورد هر چیزی فکر می کنند؛ مخصوصا اگر مسئله در مورد موضوعات عاطفی باشد. آن ها در مورد روابط گذشته خود خیلی فکر می کنند و این فکرِ بیش از حد ممکن است که ذهن شان را به هم بریزد و باعث شود که کمی درگیر باشند.

مرداد

مرداد ماهی ها افرادی هستند که تصمیمات خود را از روی اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌ اند؛ اتخاذ می‌ کنند. هیچ چیز نمی‌ تواند مانع رسیدن آن ها به اهدافشان شود. بسیار مهم است که از گذشته خود درس بیاموزند. خیلی به زمان حال فکر نمی‌ کنند؛ بلکه به دنبال بررسی گذشته می گردند و مدام نگران آینده هستند.

شهریور

شهریور ماهی ها افرادی هستند که خیلی زیاد فکر می‌ کنند. هیچ چیز نیست که آن را از قبل بررسی نکرده باشند. همیشه احتمالات را در نظر می‌ گیرند و در مورد هر مشکلی جستجو می کنند تا به نتیجه درست برسند و خیلی زیاد جزئی نگر هستند.

مهر

مهر ماهی ها هم جزء افرادی هستند که در مورد هر چیزی خیلی زیاد فکر می‌ کنند. از رقابت کردن لذت می‌ برند و دوست دارند که همیشه بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند و هیچ خطایی نداشته باشند.

آبان

آبان ماهی ها زیاد فکر می‌ کنند اما این زیاد فکر کردن مانع از انجام کارِ آن ها نمی شود. در واقع هم فکر می‌ کنند و هم کارشان را انجام می‌ دهند. شاید گاهی اوقات وسواسی شوند اما معمولاً سعی می ‌کنند که تعادل داشته باشند.

آذر

آذر ماهی ها افرادی هستند که خیلی زیاد فکر نمی‌ کنند و شرایط را از قبلِ انجام کاری بررسی می‌ کنند و خودشان را گیج و سردرگم نشان نمی دهند. همیشه می‌دانند که باید چه کار هایی را به انجام برسانند و خیلی خوب در موردش برنامه‌ ریزی داشته باشند اما خودشان را درگیر جزئیات و افکار منفی نمی کنند.

دی

دی ماهی ها افرادی هستند که به اندازه متعادل در مورد چیز های مختلف فکر می کنند و دوست دارند که همه جوانب را در نظر بگیرند. همیشه با قدرت به کار خودشان ادامه می‌ دهند اما نشخوار فکری ندارند. به این صورت یک تصویر کلی از کاری که قرار است به انجام برسانند را در ذهن شان دارند و بعد؛ شروع به انجام کار می‌ کنند.

بهمن

این افراد خیلی خلاق هستند. می‌دانند که چه کاری را انجام دهند تا برایشان نتیجه‌ بخش باشد. می‌دانند که چگونه باید خودشان را ارتقا دهند و دوست دارند از ذهن شان برای خلاقیت و نوآوری استفاده کنند. از طرفی در مورد افکار مختلف وسواس به خرج نمی‌ دهند.

اسفند

اسفند ماهی ها خیلی در مورد موضوعات مختلف حساسیت نشان می‌ دهند و همین باعث می شود که خیلی زیاد در مورد هر چیزی فکر کنند. معمولاً خودشان را به چالش می کشند و از خود انتقاد و زندگی را به کامِ خود تلخ می کنند.

مشخصات انسان های متفکر و دارای تفکر عمیق

افرادی که دارای تفکر عمیق هستند ترجیح می‌دهند در تفکرات عمیق خود غوطه ور شوند و  اگر حرفی برای گفتن نداشته باشند، سکوت اختیارکنند. افرادی که دارای تفکر عمیق هستند به طور خردمندانه‌تری به دنیای پرسرعت و پر آشوب کنونی نگاه می‌کنند. اگر شما  نیز دارای ویژگی‌های زیر باشید جز افرادی خواهید بود که دارای تفکر عمیق هستند.

  • تیزبینی

افرادی که دارای تفکر عمیق هستند تمایل دارند با تیزبینی به همه چیز نگاه کنند. آنها ترجیح می‌دهند کمتر حرف بزنند و بیشتر مشاهده‌گر باشند. ذهن آنها به طور کامل درگیر چیزهایی است که به آن علاقه‌مند هستند و یا درگیر تجزیه تحلیلموضوعات مختلف هستند. افراد دارای تفکر عمیق،  قبل از شکل گیری یک ذهنیت قبل از یا قضاوت کردن در هر موضوعی، اول ذهنشان را مشغول تجزیه تحلیل آن موضوع می‌‌کنند. این افراد به دلیل توانایی مشاهده‌گری و تجزیه تحلیل بیشتر، نسبت به دیگران کمتر تحت تاثیر نظرات غالب جامعه قرار می‌گیرند.  مثلا اگر موضوعی مورد نظرشان باشد، به جای گوش دادن به نظرات اکثریت، خودشان زمانشان را صرف جمع آوری حقایق مختلف کرده و سپس با تجزیه تحلیل، تصمیم می‌گیرند.

  • کنجکاوی در هر موردی

شما بعنوان یک فردی با تفکر عمیق، در مورد هرآنچه در اطرفتان است، آدم کنجکاوی هستید. می‌خواهید بفهمید که هر چیزی چگونه کار می‌کند یا چرا اینگونه کار می‌کند یا چه چیزی افراد را منحصر به فرد می‌‌سازد. این کنجکاوی شما در موضوعات مختلف از تاریخ گرفته تا سیاست و علم و ادبیات و غیره است که باعث می‌شود علاقه زیادی به یاد گیریداشته باشید.

  • فراموشکاری

شاید برایتان سوال ایجاد شود که چطور افرادی که دارای تفکر عمیق هستند، می‌توانند فراموشکار باشند؟ پاسخ اینجاست که این افراد در مورد همه چیز فکر می‌کنند و مشکل از همینجا آغاز می‌شود. شما هر روز به هزاران چیز فکر می‌کنید و هر فکر جدید، جایگزین فکر قبلی می‌شود و به همین دلیل فکرهای قبلی به عقب رانده می‌شوند. برای همین یادتان می‌رودکه مثلا در راه برگشت به خانه،  نان بخرید یا باوجودیکه شریک زندگیتان را خیلی دوست دارید ممکن است روز تولد او را فراموش کنید. گاهی ممکن است برخی تعهدات اجتماعی خود را فراموش کنید چون آنها از نظر شما از اهمیت خیلی بالایی برخوردار نیستند. این به معنای کم اولویت بودن تعهدات اجتماعی‌تان نیست یا به معنای مخالفت با آنها، بلکه صرفا ممکن است ترجیح دهید وقت کمتری را با این تعهدات بگذرانید، مثلا اگر با کسی حرفی می‌زنید و آن موضوع چندان مورد علاقه‌ی شما نیست ترجیح می‌دهید کوتاه و مختصر صحبت کنید و زیاد در مکالمه باقی نمانید.

  • جامعه گریز

این افراد به دلیلی که درون‌گرا هستند و زیاد به بیرون اهمیت نمی‌دهند،  چندان هم طبق روال‌های معمول و رفتارهای همگانی جامعه رفتار نمی‌کنند، زیاد از گپ و گفت‌های بی اهمیت و سطحی خوششان نمی‌آید و فقط در مورد چیزهایی که برایشان اهمیت کافی دارد صحبت می‌کنند. این افراد یک بحث دونفره‌ی عمیق را به شرکت در یک جمع پرحرف و کم عمق ترجیح می‌دهند. این افراد برای وقت‌گذرانی یا اینکه فقط حرفی زده باشند، به گپ و گفت نمی‌‌پزدازند. اجتماعی بودن برای آنها تاحدی سخت است، چرا که از غیبت کردن و شرکت در بحث‌های شایعه‌ای خوششان نمی‌آید و از آنجایی که اکثریت جامعه از این بحث‌ها خوششان می‌آید در نتیجه جامعه گریز تلقی می‌شوند.

  • بیش از حد فکر می‌کنند

به احتمال زیاد تا به حال متوجه شده‌اید افرادی که دارای تفکر عمیق هستند تقریبا همیشه در حال فکر کردن هستند چرا که تمایل زیادی به تجزیه تحلیل کردن همه چیز دارند. حتی این  امر باعث آزار رساندن به خودشان می‌شود چراکه ممکن است مشکلاتشان را بزرگتر از حدی که هست ببینند و در نتیجه  نگرانی بیش از حد در مورد مسائل ناچیز داشته باشند.

  • دو دلی

کسانی که بیش از حد فکر می‌کنند از عمل کمتری برخوردارند تا بتوانند گامهایی برای تغییر زندگی بردارند. این افراد، رویا دیدن و تئوری بافی در ذهن را بیشتر ترجیح می‌دهند تا حضور در دنیای واقعی.  در نتیجه به حقیقت درآوردن ایده‌ها ممکن است برایشان پر چالش باشد.  این یک جنبه منفی است و باعث می‌شود رسیدن به موفقیت برای آنها زمان‌بر باشد.  همین مسئله خودش باعث ایجاد حس ناامیدی در آنها می‌گردد.

چطور با وسواس فکری مبارزه کنیم؟

حالا که خصوصیت ماه تولد خود را خوانده اید حتما می دانید جزو آن دسته از افرادی هستید که وسواس فکری آنها را آزار می دهد یا در آن دسته از اشخاصی قرار می گیرید که می توانند ذهن خود را به ذهنی خلاق تبدیل کنند تا درگیر کاری شده و از وسواس فکری دور شوند.

برای افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، بسیار می تواند حیاتی و ضروری باشد. به طور کلی، عادی است که گاهی اوقات، برگردید و دوباره قفل یا کلید برق را بررسی کنید یا حتی گاهی اوقات فکر ناخوشایند و خشونت آمیز داشته باشید. اما اگر این افکارهای وسواسی و رفتارهای اجباری در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کنند ، احتمالاً شما دچار ocd شده اید.

در این اختلال مغز در یک فکر یا اصرار خاص گیرمی کند. شما از انجام این رفتارهای تکراری احساس لذت نمی کنید، اما انجام آنها اضطراب ناشی از افکار وسواسی را تسکین می دهند.

علائم افکار وسواسی

  1. تمرکز بیش از حد بر عقاید مذهبی یا اخلاقی
  2. افکار و تصاویر صریح و خشونت آمیز غیر ارادی
  3. ترس از آلوده شدن به میکروب یا کثیفی یا آلودگی دیگران
  4. ترس از دست دادن کنترل و صدمه زدن به خود یا دیگران
  5. نظم و تقارن: این ایده که همه چیز باید “درست” در محل خود قرار بگیرد.
  6. خرافات؛ توجه بیش از حد به چیزی که خوش شانسی یا بدشانسی می آورد.
  7. ترس از دست دادن یا نداشتن چیزهایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید.

کنترل ذهن مضطرب

  • نوشتن همان عبارت یا اصرار صدها بار کمک می کند تا اثرش را از دست بدهد.
  • نوشتن همه این موارد به شما کمک می کند تا ببینید وسواس شما چقدر تکراری است.
  • نوشتن افکار بسیار دشوارتر از فکر کردن به آن است، بنابراین افکار وسواسی شما احتمالاً زودتر از بین می روند.
  • نوشتن را ادامه دهید و هدف آن ثبت دقیقاً چیزی است که فکر می کنید، حتی اگر عبارات مشابه را بارها و بارها تکرار کنید.
  • افکار وسواسی خود را بنویسید. دفترچه و مداد را همراه خود داشته باشید یا روی گوشی هوشمند تایپ کنید. وقتی افکار وسواسی شروع می شود، تمام افکار یا اجبارهای خود را یادداشت کنید.
  • هر روز یک یا دو “دوره نگرانی” ۱۰ دقیقه ای انتخاب کنید و به وسواس اختصاص دهید.

وقتی افکار در طول روز به ذهن شما خطور می کند، آنها را بنویسید و فکر کردن به آنها را به دوره نگرانی خود موکول کنید.

  • در طول دوره نگرانی فقط به افکار یا اجبارهای منفی توجه کنید. سعی نکنید آنها را اصلاح کنید. در پایان دوره نگرانی، چند نفس آرام بکشید، افکار وسواسی را رها کنید و به فعالیت های عادی خود برگردید. بقیه روز، اما بدون وسواس باشید.
  • روی یک فکر یا وسواس خاص تمرکز کنید و آن را در ضبط صوت یا تلفن هوشمند ضبط کنید.
  • هر روز بارها و بارها برای مدت زمان ۴۵ دقیقه نوار را برای خود پخش کنید، تا اینکه دیگر گوش دادن به وسواس باعث احساس ناراحتی شدید نمی شود.

پرسش از شما:

با توجه به ماه تولد، خصوصیات و نکاتی که در بالا ذکر کردیم فکر می کنید فردی هستید با تفکر عمیق یا اسیر "وسواس" فکری شده اید؟