۰ نفر

مشاوره حقوقی آنلاین در واتساپ با وکیل متخصص

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 629934
مشاوره حقوقی آنلاین در واتساپ با وکیل متخصص

برخورداری از اطلاعات حقوقی از روش‌های مختلفی امکان پذیر است و اشخاصی که قصد دارند در ارتباط با یکسری از موضوعات حقوقی به علم و دانش کافی برسند، می‌توانند از وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی استفاده نمایند.

به طور معمول موکلین زمانی به وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی مراجعه می‌کنند که در مورد یک موضوعی خاص با مشکل مواجه شده باشند. در این شرایط موکل می‌تواند از تجارب و توانایی‌های یک حقوقدانان نهایت استفاده را داشته باشد. 

در ارتباط با این مسئله که چه زمانی بهتر است وکیل بگیریم یا از مشاوره‌های کارشناسان حقوقی استفاده کنیم، به شرایط و مشکل پیش آمده برای شما بستگی دارد. 

اما بهتر است که برای حل و فصل مشکل حقوقی ایجاد شده در اسرع وقت از وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی بهره بگیرید. 

مشاوره حقوقی یکی از روش‌های متداول ارائه خدمات و امکانات حقوقی است که موکلین می‌توانند از اطلاعات حقوقی به میزان کافی بهره مند شوند. 

1

 

مشاوره حقوقی می‌تواند به صورت آنلاین یا تلفنی باشد که در هرصورت برخورداری از اطلاعات حقوقی برای افراد امکان پذیر است. 

ارائه مشاوره حقوقی طبیعتا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی انجام می‌شود و کسی که علم و دانش کافی در مورد مسائل حقوقی ندارد، نمی‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد. 

فعالیت قانونی در بستر مشاوره حقوقی صرفا توسط حقوقدانان صورت می‌گیرد و افرادی که تخصص کافی در این حوزه ندارند، از ارائه مشاوره در مورد موضوعات مختلف باید خودداری کنند. 

مشاور حقوقی باید برای فعالیت قانونی و رسمی خود از مراجع ذی صلاح مجوز داشته باشد. مجوز قانونی برای ارائه مشاوره حقوقی توسط کانون مشاوران صادر می‌گردد و از این جهت فعالیت مشاوران حقوقی جنبه رسمی پیدا می‌کند. 

به چه کسی مشاور حقوقی گفته می‌شود؟ 

مشاور حقوقی به کسی گفته می‌شود که دانش کافی در مورد مسائل حقوقی دارد و با توجه به تسلط بالا وی به قوانین و مقررات می تواند راهکارها و پیشنهاداتی را در قالب مشاوره به متقاضیان دهد. 

مشاور حقوقی در واقع به شرکت‌ها، سازمان‌های مختلف در زمینه‌های حقوقی نظیر امور قراردادی، حل اختلافات و دعاوی مختلف مشاوره می‌دهد. 

یکی از موضوعاتی که نیاز به ارائه مشاوره دارد، مسائل حقوقی است. با توجه به این که داشتن اطلاعات حقوقی در بسیاری از زمینه‌ها امروزه یک نیاز اساسی و مهم محسوب می‌شود، از این حیث باید سطح معلومات در این زمینه افزایش چشمگیری داشته باشد. 

مشاوره حقوقی در واقع ارائه راهکارهای سازنده و مفید در زمینه موضوعات حقوقی است که توسط افراد متخصص در این حوزه انجام می‌شود. 

موضوعات ارائه شده در مشاوره حقوقی نامحدود است و صرفا به یکسری مسائل خاص محدود نمی‌شود. در واقع مشاوران حقوقی این توانایی را دارند تا به اغلب مسائل حقوقی پاسخ دهند که البته باید در این زمینه تخصص مشاوران نیز اهمیت دارد. 

مشاور حقوقی علاوه بر این که باید در مورد مسائل مختلف علم و تخصص کافی داشته باشد، می‌بایست در نقش مشاور نیز راهکارها و نظرات موثری را به موکلین خود ارائه دهند. 

مشاوره حقوقی توسط چه کسانی ارائه می‌شود؟

مشاوره حقوقی طبیعتا توسط افرادی صورت می‌گیرد که در ارتباط با موضوعات مختلف از دانش و اطلاعات حقوقی بالایی برخوردار باشند. 

اما به طور کلی افرادی می‌توانند به صورت قانونی در زمینه مشاوره حقوقی فعالیت داشته باشند که از کانون مشاوران حقوقی مجوز و پروانه کسب را اخذ کنند. 

افرادی که از این مرجع مجوز قانونی ندارند، امکان فعالیت آن‌ها در بستر ارائه مشاوره حقوقی وجود دارد؛ در غیر این صورت فعالیت حقوقی آن‌ها جنبه قانونی ندارد. 

مشاور حقوقی ممکن است وکیل دادگستری باشد یا در حرفه وکالت فعالیت نداشته و به اقتضای شغلی خود در زمینه ارائه مشاوره حقوقی فعالیت می‌کند. 

پر واضح است که مشاوره حقوقی توسط متخصصین حقوقی انجام می‌شود. منظور از متخصصین حقوقی همان وکیل دادگستری و کارشناس حقوقی است. 

image_1650464812.jpg2

در واقع ارائه مشاوره در این زمینه صرفا از طرف وکیل انجام نمی‌شود بلکه افرادی که دارای اطلاعات حقوقی بالایی هستند نیز می‌توانند در مورد مسائل مختلف مشاوره حقوقی دهند. 

در قانون ایران هیچ گونه منعی برای ارائه مشاوره حقوقی از جانب وکلا وجود ندارد اما برای این که وکیل دادگستری بتواند در کنار حرفه و شغل اصلی خود به مشاوره حقوقی بپردازد، باید مجوز قانونی داشته باشد. 

در هرصورت افرادی که به عنوان مشاوره حقوقی شناخته می‌شوند، باید از دانش و اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار باشند. 

مشاوره حقوقی یا وکیل دادگستری؟

در مورد این موضوع که به وکیل دادگستری مراجعه کنیم یا از مشاوره حقوقی استفاده نماییم، به اراده و اختیار موکل بستگی دارد. 

ممکن است که برای برخی از موکلین شرایط دسترسی به وکیل به دلایلی مانند بالا بودن هزینه‌های حق‌الوکاله امکان پذیر نباشد. در این صورت بهتر است که از مشاوره حقوقی بهره مند شوند. 

مشاوره‌های حقوقی آنلاین مجموعه بنیاد وکلا مزیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی آنلاین این مجموعه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد. 

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی بنیاد وکلا به صورت آنلاین، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.