۰ نفر

جزییات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 629674
جزییات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد

چگونگی برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام شد و نیمه اول تیر در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تاثیر معدل در کنکور سال قبل تنها ۳۰ درصد بود؛ اما از سال جاری این تاثیر به ۴۰ درصد رسیده است.

عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش گفت: در کنکور رشته ریاضی، دفترچه اول که در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد ۷۵ دقیقه زمان دارد و دفترچه اختصاصی داوطلبین ریاضی نیز ۸۰ دقیقه زمان خواهد داشت. با تغییراتی که در این دفترچه‌ها به وجود آمده است، داوطلبین با آرامش کار خود را انجام می‌دهند.

دفترچه سوم هم شامل ۲ سری سوال فیزیک و شیمی است که پس از پایان دفترچه دوم در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد.

دفترچه داوطلبین تجربی مانند رشته ریاضی شامل ۳ دفترچه جداگانه است. امسال هیچ تغییری در سهمیه‌ها رخ نخواهد داد و در سال‌های گذشته ۵ دفترچه و ۵ پاسخنامه بود؛ اما امسال این عدد به ۱۴ رسیده است.

پورعباس گفت: طبیعتا این دفترچه‌ها برای سازمان هزینه بیشتری دارند و امیدواریم این هزینه تامین شود. نتایج آزمون سال ۱۴۰۱ نیز تا پایان شهریور اعلام خواهد شد. سوالات آزمون‌های امسال محتوایی هستند و به صورت تصادفی از کتب درسی انتخاب می‌شوند.

بیشترین تعداد شرکت کننده در رشته تجربی و کمترین داوطلب در رشته ریاضی ثبت نام کرده اند.

لزوم رعایت نکات زیر در آزمون سراسری ۱۴۰۱

۱: در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است.

۲: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

تذکر بسیار مهم: همراه داشتن هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه‌دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، در جلسه آزمون حتی در حالت خاموش، علاوه بر این که موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی شده و با داوطلبان ذی‌ربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «و» آمده است، رفتار خواهد شد.

۳: برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف ۳۹ تقاضانامه اعلام داشته‌اند، کارت شرکت در آزمون گروه هنر نیز جداگانه صادر شده است.

این دسته از داوطلبان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. به عبارت دیگر برای این قبیل داوطلبان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.

۴: چنانچه مشخصات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ دارای اشکال است، حتما قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص وضعیت خود را مشخص‌کنند؛ در حین اجرای آزمون و بعد از آن اقدامی انجام نخواهد شد.

در ضمن سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری را اعلام خواهد کرد.