۰ نفر

هشدار هواشناسی دریایی: ارتفاع موج به دو تا سه متر خواهد رسید

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۴
کد خبر: 628823
هشدار هواشناسی دریایی: ارتفاع موج به دو تا سه متر خواهد رسید

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به وزش باد شدید جنوب غربی با سرعت ۲۵ تا ۳۵ نات افزایش ارتفاع موج دریا به دو تا سه متر در محدوده ساحلی و فرا ساحل بنادر و جزایر استان هرمزگان هشدار داده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی فاخری با پیش بینی و تحلیل همدیدی ۱۲ ساعته دریایی(از ساعت ۲۰ امشب ۲۸ فروردین تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۲۹ فروردین) در بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز، لارک، کلاهی و تیاب اظهار داشت: در مدت زمان یاشده بدلیل گردوخاک شدید، دید افقی نیز به کمتر از پنج مایل دریایی خواهد رسید.

وی توضیح داد: انتظار می‌رود این وضعیت تا بامداد فردا دوشنبه(۲۹ فروردین ۱۴۰۱) ادامه داشته باشد و عصر دوشنبه نیز با شدت کمتر تکرار شود.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری دریایی به ویژه تردد شناورهای تجاری، صیادی و مسافری نسبت به فعالیت در محدوده زمانی و موقعیت یاد شده، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

فاخری اعلام کرد: همچنین تردد مسافری بین قشم و بندرعباس، لارک و هرمز و همچنین اسکله‌های گردشگری هنگام، کندالو و شیب دراز متوقف شده است و فقط بنادر لافت و پل در حال فعالیت می باشند.

وی اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار، با شدت یافتن انواع بادهای غربی در تنگه هرمز، باعث افزایش گردوغبار و تلاطم دریا در استان هرمزگان شده که این مورد تا پایان فصل تابستان و در فواصل زمانی مختلف، تداوم خواهد داشت.

وی گفت: جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ی خلیج فارس شناخته می شود.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.