۰ نفر

انتخاب رشته ۳۴ هزار نفر برای آزمون دکتری

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 628424
انتخاب رشته ۳۴ هزار نفر برای آزمون دکتری

مهلت انتخاب‌رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ فردا (۲۸ فروردین) به پایان می‌رسد و تا امروز بیش از ۳۴ هزار نفر انتخاب رشته کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نتیجه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org/ منتشر شد. در این آزمون ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر شرکت کردند که ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

فرآیند انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در آزمون دکتری امسال در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور چهار روزه است که فردا به پایان می رسد.

ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است که در مجموع ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر است.

فرآیند انتخاب رشته از پنجشنبه گذشته (۲۵ فروردین) در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا روز یکشنبه (۲۸ فروردین) ادامه دارد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در ۲۴۷ کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته های مدنظر خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ داوطلب انتخاب رشته کرده اند. امکان انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل در این مدت وجود دارد.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه این دانشگاه به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی می شود، اقدام کنند.

کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روز جمعه ششم اسفند ۱۴۰۰ در ۹۶ شهر و ۱۸۹ حوزه اصلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. داوطلبان دکتری در گروه‌ های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی و در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت کردند.