۰ نفر

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبر: 628027
اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سفرهای استانی مسئولان وزارتخانه تاکنون، سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش در سراسر کشور اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یوسف نوری، عصر پنجشنبه در جمع فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان همچنین از همسان سازی حقوق فرهنگیان سخن گفت و افزود: لایحه جدید رتبه‌بندی معلمان و برنامه ریزی برای همسان سازی حقوق فرهنگیان به نفع معلمان خواهد بود و مشکلات آن رفع شده است.

وی اضافه کرد: وعده اضافه شدن هشت میلیون تومانی حقوق و پاداش ۴۰۰ میلیون تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان حقیقت ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان هیچگاه معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند، اظهار داشت: معلم مظلوم است، شهید همت قطعا سردار خیبر بود اما پیش از آن معلم بود.

نوری ادامه داد: در گذشته مدیران اضافه کار طلایی دریافت می‌کردند اما همه این رفاهیات از بین رفت‌ با اینحال دولت کنونی انقلابی در پی آن است که داشته‌های پیشین را دوباره محقق کند. 

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین در مدارس اجرا می شود، گفت: در این زمینه آسیب شناسی انجام شده و قرار است که در برخی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ظرفیت پیاده سازی سند نامبرده را دارند، اظهار داشت: یک دانش آموز رتبه اول قرائت قرآن در جهان و یک معلم رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی کسب کرده‌اند که نشان‌دهنده توانمندی فرهنگیان است و بدون شک توانایی اجرای سند را هم دارند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس به دلیل همه گیری بیماری کووید-۱۹ مشکلات زیادی را برای فرهنگیان رقم زد، تصریح کرد: همه کشورها با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی مدارس را تعطیل نکردند اما در ایران تصمیم بر تعطیلی مدارس شد و فعالان این عرصه را با چالش روبه‌رو کرد.

وزیر آموزش و پرورش شامگاه چهارشنبه با هدف بررسی مسائل آموزش و پرورش استان، افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار و گفت و گو با خیران مدرسه ساز و همچنین فرهنگیان و جلسه همکاری با حوزه علمیه در دفتر امام جمعه وارد استان اصفهان شد.