۰ نفر

شاخص های بهترین منو دیجیتال رستوران و کافه

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 627953
شاخص های بهترین منو دیجیتال رستوران و کافه

در ۴ سال اخیر و به ویژه با شیوع کرونا شاهد افزایش استفاده از منو دیجیتال در رستوران ها و کافه های کشور هستیم.

اما منو دیجیتال باید چه ویژگی هایی داشته باشد که هم در مدت زمان طولانی، مقرون به صرفه باشد و هم آسودگی و سرعت کارهای رستوران و کافه را افزایش دهد و در کنار آن، فضای مطلوبی را برای مشتریان فراهم سازد؟ در این مقاله میخواهیم شاخص های بهترین منو دیجیتال رستوران و کافه را از دیدگاه فناورانه و از دیدگاه مشتریان بررسی کنیم.

انواع منو دیجیتال که در رستوران ها و کافه ها در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از: منو دیجیتال دیداری، منو دیجیتال با قابلیت سفارش آنلاین، منو دیجیتال با قابلیت پرداخت آنلاین، منو دیجیتال با قابلیت سفارش و پرداخت آنلاین و یکپارچه با نرم افزار مدیریت رستوران و کافه و باشگاه مشتریان هوشمند یا منو دیجیتال پیشرفته.

منو دیجیتال دیداری

منو دیجیتال دیداری همان طور که از نامش پیداشت، صرفا منوهای رستوران و کافه را به مشتریان نمایش می‌دهد که مشتری از طریق اسکن کد کیو آر، منوها را در گوشی خود می بیند. در این راهکار، اگر نرم افزار منو دیجیتال قابلیت ثبت منوها را داشته باشد و در اختیار رستوران و کافه قرار گیرد، در خوش بینانه ترین حالت، امکان ویرایش منوها و بروزرسانی قیمت آنها وجود دارد. اما مشتری قابلیت سفارش و پرداخت را ندارد و رستوران و کافه نیز یک نرم افزار مجزا برای این بخش از خدمات خود دریافت کرده که با نرم افزار فروش و مدیریت رستوران و کافه، یکپارچه نیست و مهم تر از آن، داده ارزشمندی را در اختیار رستوران ها و کافه ها قرار نمی‌دهد.

این راهکار، راهکاری دم ِدستی و صرفا برای تبدیل منو کاغذی به منو نسبتاً دیجیتال است. منوی دیجیتال دیداری که هزینه اولیه کمتری دارد، معمولاً در مجموعه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه توضیح میدهیم که هرچند هزینه اولیه منو دیجیتال دیداری نسبت به منو دیجیتال پیشرفته یا حرفه ای، کمتر است، اما در بلندمدت هزینه بیشتری به رستوران و کافه تحمیل می کند.

منو دیجیتال با قابلیت سفارش آنلاین

منو دیجیتال با قابلیت سفارش آنلاین این امکان را در اختیار مشتریان قرار می دهد که سفارش سرمیز و بدون نیاز به مهماندار را تجربه کنند. بسیاری از مشتریان خواهان به رسمیت شناختن فضای خصوصی خود در رستوران ها و کافی شاپ ها هستند و شاید حضور فردی دیگر در کنار آنها حتی به عنوان مهماندار مطلوبشان نباشد. نرم افزارهای کمی به عنوان منو دیجیتال قابلیت سفارش آنلاین حرفه ای را دارند به گونه ای که سفارش آنلاین با سایت رستوران و کافه یکپارچه باشد که هم سایت یا شعبه مجازی رستوران و کافه بیشتر دیده شود و هم یکپارچگی داده ها و سفارش ها حفظ شود.

منو دیجیتال همراه با سفارش و پرداخت آنلاین

سطح دیگری از منو دیجیتال، امکان پرداخت آنلاین را نیز فراهم می کند. این نوع از منو دیجیتال به مشتری امکان میدهد نه تنها سرمیز به راحتی سفارش دهد، بلکه پرداخت خود را نیز ساده و از هرجا انجام دهد. مسلم است این راهکار، یک مرحله بیشتر از فناوری کمک می گیرد و در زمان صندوق دار، خالی شدن میزها و استفاده بیشتر از آنها، هزینه پرسنلی رستوران و کافی شاپ صرفه جویی می کند.

منو دیجیتال با قابلیت سفارش و پرداخت آنلاین و یکپارچه با نرم افزار مدیریت رستوران و کافه و باشگاه مشتریان هوشمند (منو دیجیتال پیشرفته و مدرن).

2

منو دیجیتال با سفارش انلاین و پرداخت آنلاین

منو دیجیتال پیشرفته یا منو دیجیتال مدرن که با فناوری های روز دنیا پیاده سازی شده، کاملترین منو دیجیتال است که علاوه بر اتصال به شعبه مجازی یا سایت رستوران و کافه با دامنه اختصاصی، قابلیت های زیر را همزمان داراست:

  1. منو دیجیتال با قابلیت سفارش آنلاین
  2. منو دیجیتال با قابلیت پرداخت روی میز یا Payment on the Table
  3. منو دیجیتال با قابلیت نمایش پیام های مهم و روزانه
  4. دسترسی با کد قابل اسکن و لینک اختصاصی
  5. نمایش تصاویر جذاب و با کیفیت از غذاها و نوشیدنی ها
  6. نمایش منوهای روز و پرطرفدار
  7. غیرفعال کردن منوهای دلخواه در روزهای دلخواه
  8. نمایش عکس های محیط رستوران و کافه، لینک شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس، ساعات کاری و ...
  9. ثبت داستانِ رستوران و کافی شاپ
  10. یکپارچه با شعبه مجازی یا سایت اختصاصی رستوران و کافه
  11. امکان سفارش آنلاین از هرجا و اشتراک گذاری ادرس سایت در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی یا ارسال پیامک به مشتریان
  12. یکپارچگی منو دیجیتال با نرم افزار مدیریت رستوران و کافه و دریافت سفارش ها به صورت یکپارچه در نرم افزار فروش و مهماندار
  13. یکپارچه بودن منو دیجیتال با باشگاه مشتریان هوشمند رستوران و کافه
  14. پرینت خودکار سفارش های آنلاین و حضوری از پرینترهای مرتبط
  15. منو دیجیتال با برند و لوگو رستوران و کافه

در کنار این شاخص ها، مزیت های منو دیجیتال پیشرفته عبارتند از: افزایش خرید مشتری و افزایش سودآوری، همسویی با بهترین رستوران های جهان، امکان فروش مستقل رستوران و کافه از هرجا، حذف خطای انسانی و افزایش بهره وری پرسنل، کاهش زمان انتظار مشتری و اتصال او به برند رستوران و کافه، یکپارچگی داده ها و تصمیم گیری های هوشمندانه براساس آنها.

منو دیجیتال رستوران و کافه را از کجا خریداری کنیم؟

3

 منو دیجیتال پیشرفته و مدرن، یکپارچه با نرم افزار فروش رستوران و کافه

به تازگی برخی شرکت ها در کشور منو دیجیتال را ارائه می کنند، اما اگر منو دیجیتال حرفه ای و یکپارچه می خواهید که در هر زمان قابلیت ارتقا نیز داشته باشد، شرکت دانش بنیان ماپرا، منو دیجیتال از نوع دیداری تا منو دیجیتالِ پیشرفته و مدرن را در اختیار مدیران رستوران ها، کافه ها و مجموعه های غذایی قرار میدهد. این شرکت سریعترین نرم افزار رستوران و کافه مجهز به پرداخت روی میز با تمامی فرایندهای رزرو، سفارش و پرداخت انلاین تا باشگاه مشتریان و بازاریابی بازگشتی را نیز به صورت یکپارچه ارائه می‌کند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در ماپرا، باعث شده تا همه امکانات در هر لحظه و از هرجا، حتی با موبایل (اندروید و iOS) برای شما در دسترس باشد. بنابراین، حتی اگر در سفر باشید یا تبلت های رستوران شما از کار بیفتد، نگران هیچ چیز نیستید، چراکه در لحظه و از هرجا کنترل رستوران شما حتی با موبایلِ شخصی امکان پذیر است.

سخن پایانی

با توصیه به مصرف کمتر کاغذ و افزایش سلامت و کاهش هزینه ها، منو دیجیتال از کالای لاکچری به یکی از اقلام ضروری رستوران ها و کافه ها تبدیل شده است. بهترین منو دیجیتال از دیدگاه فناورانه و افزایش راحتی مشتریان و سرعت سفارش و پرداخت، منو دیجیتال پیشرفته با شاخص های ذکر شده است که اغلب رستوران ها، فودکورت ها و کافی شاپ های مدرن با سایز بزرگ یا متوسط از این راهکار استفاده می کنند. افزایش سودآوری از طریق افزایش سفارشِ مشتری از هرجا و تصمیم سازی های هوشمندانه و به موقع براساس داده های یکپارچه از دیگر مزایای استفاده از منو دیجیتالِ پیشرفته است. قابل ذکر است که استفاده از این قابلیت منحصربفرد و سودآور برای هر مجموعه غذایی از جمله فودکورت‌ها و فست فودها نیز امکان پذیر است.