۰ نفر

پوشش خانواده سفیر اسپانیا در مجموعه نیاوران + عکس

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۴
کد خبر: 627870
پوشش خانواده سفیر اسپانیا در مجموعه نیاوران + عکس

سفیر اسپانیا در ایران از نمایشگاه نسخ خطی نفیس قرآنی (مطلع نور) مجموعه فرهنگی‌- تاریخی نیاوران بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آنخل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در تهران به همراه خانواده‌ عصر سه‌شنبه از مجموعه فرهنگی‌-تاریخی نیاوران بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی مریم جلالی مدیر این مجموعه انجام شد، دو طرف برای تقویت تبادلات فرهنگی بین موزه‌های ایران و اسپانیا و برگزاری رویدادهای میراث‌ فرهنگی و هنری مشترک گفت‌وگو کردند.
 سفیر اسپانیا در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، ضمن گفت‌وگو با کارشناسان، با تاریخ و غنای آثار فرهنگی این مجموعه آشنا شد.

پوشش خانواده سفیر اسپانیا در مجموعه نیاوران

 آنخل لوسادا فرناندز، به همراه خانواده‌اش، از نمایشگاه قرآنی مطلع نور بازدید کرد. نمایشگاه «مطلع نور» شامل ۹ جلد نسخه خطی قرآن کریم، از گنجینه ارزشمند این موزه، متعلق به سده‌های دهم تا سیزدهم هجری قمری است. نسخ خطی نفیس قرآنی، برای نخستین بار، در مجموعه فرهنگی‌-تاریخی نیاوران به نمایش عموم گذاشته شده است.

خانم مریم جلالی مدیر مجموعه نیاوران در این بازدید سفر اسپانیا را همراهی کرد. همچنین دو طرف، درباره تقویت تبادلات فرهنگی، بین موزه‌های ایران و اسپانیا و برگزاری رویدادهای میراث‌ فرهنگی مشترک گفتگو کردند. سفیر اسپانیا در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران، در گفتگو با کارشناسان، با تاریخ و غنای آثار فرهنگی این مجموعه آشنا شد.