۰ نفر

راه حل سیاه نشدن رنگ آش رشته های ماه رمضان

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 626614
راه حل سیاه نشدن رنگ آش رشته های ماه رمضان

آش رشته یکی از محبوب ترین آش ها در ایران است که در مناسبت های مختلف طبخ میشود، اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد تیره شدن رنگ این آش است که دلایل مختلفی دارد.

اقتصادآنلاین؛ به گزارش آش رشته یکی از متداول ترین آش ها در ایران است که با مواد مختلفی مانند حبوبات، رشته، سبزیجات و... تهیه می شود. این آش که در ماه رمضان برای افطار نیز غذای مناسب و محبوبی است و در شهرهای مختلف به روش های گوناگون پخته می شود.

بیشتر خانم های ایرانی طریقه تهیه آش رشته را بلدند اما گاهی در تهیه این آش خوشمزه اشتباهاتی را مرتکب می شوند که سبب تیره شدن رنگ آش رشته می شوند. در این بخش علت تیره شدن آش رشته را آورده ایم.

دلیل و علت اصلی سیاه یا تیره شدن رنگ آش رشته

دلایل تیره شدن رنگ آش رشته عبارتند از:

جداگانه نپختن حبوبات آش رشته

برای اینکه رنگ آش رشته تیره و سیاه نشود، نخود و لوبیا و عدس را جداگانه بپزید و سپس آبکش کرده و داخل آش رشته بریزید زیرا یکی از علت های سیاه شدن آش رشته آب حبوبات به خصوص عدس می باشد.

زیاد بودن سبزیجات

معمولا از جعفری، گشنیز، تره، شوید و اسفناج برای تهیه آش رشته استفاده می شود. بهتر است از سبزی های تازه استفاده کنید تا عطر و طعم آن ها عالی باشد. برای خوشمزه شدن آش، بهتر است سبزی ها را به اندازه استفاده کنیم زیرا استفاده زیاد از سبزیجات سبب تیره شدن آش می شود. اگر بخواهیم برای یک جمع 10 نفره، آش رشته درست کنیم، تقریبا باید به اندازه 1 کیلو سبزی آشی داشته باشیم.

استفاده نکردن از زرد چوبه

برای اینکه آش رشته شما خوشمزه و خوشرنگ شود، درون آش رشته پیاز داغ با مقدار مناسبی زردچوبه بریزید.

گذاشتن در قابلمه

برخی از کدبانوها علت تیره شدن رنگ آش رشته را گذاشتن در قابلمه موقع پخت آن می‌دانند پس اگر می خواهید آش شما خوش رنگ شود، در قابلمه را هنگام پخت آش رشته نگذارید.