۰ نفر

بیمارستان خدادوست ادعای مهمان برنامه را تکذیب کرد؛

افشای پشت پرده برنامه جنجالی احسان علیخانی + عکس و فایل

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 625756
افشای پشت پرده برنامه جنجالی احسان علیخانی + عکس و فایل

اخیرا یکی از مهمانان برنامه عصر جدید که توسط احسان علیخانی در سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، ادعایی مبنی بر درمان شدن بیماری خاصی که داشته از روشی خاص در بیمارستان خدادوست مطرح شده بود که با واکنش برخی از پزشکان، موسسات خیریه و همچنین خانواده و بیماران مبتلا به آر.پی مواجه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بررسی‌های اقتصادآنلاین نشان می‌دهد بیمارستان خدادوست در پی استعلام یکی از موسسات خیریه، از انجام هرگونه عمل جراحی ادعایی در برنامه احسان علیخانی در این مجموعه درمانی ابراز بی اطلاعی کرده و همچنین مشکل مهمان برنامه علیخانی (تارا صبی) را غیر از آنچه در این برنامه مطرح شده عنوان کرد.

در متن این نامه آمده است؛ «به اطلاع می رساند این بیمارستان (بیمارستان خدادوست شیراز) هیچگونه عمل جراحی با استفاده از سلول های بنیادین بر روی چشمان بیمار مذکور و یا هیچ بیمار دیگری انجام نداده و بدین وسیله مراتب ذکر شده به شدت تکذیب می‌گردد»

فایل نامه بیمارستان خدادوست

10fa2e8c-c8c6-4ada-8098-cac0c608ad64

لازم به ذکر است پس از پخش این برنامه در مورخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، تعداد زیادی از بیمارانی که با مشکلات مشابهی با آنچه تارا صبی ادعا کرده بود با بیمارستان خدادوست تماس حاصل کرده و درخواست انجام عمل جراحی مشابه آنچه در این برنامه گفته شده بود را داشتند. در برخی موارد نیز خانواده بعضی از مبتلایان به این بیماری اقدام به تهیه مبالغی جهت انجام هرچه زودتر این عمل با استفاده از سلول‌های بنیادین کرده بودند.

اما پس از پیگیری‌های انجام شده و همچنین واکنش‌های متخصصان در شبکه‌های اجتماعی مشخص شد که چنین ادعایی به‌هیچ عنوان صحت نداشته و حالا با توجه به تکذیبیه‌ای که بیمارستان مورد اشاره صادر کرده، انتظار می‌رود احسان علیخانی که تهیه کننده و مجری برنامه عصر جدید است هرچه زودتر در این باره توضیحات لازم را ارائه کرده و موضوع را برای جامعه شفافسازی کند. هرچند این اتفاق با وجود گستردگی ابهامات در فضای مجازی و بروز مشکلات برای بیماران و خانواده های آنها، رخ نداده و هیچ یک از عوامل تهیه برنامه عصر جدید توضیحی در این رابطه ارائه نکرده‌اند.