۰ نفر

کنکوری‌ها بخوانند؛

راهبردهایی برای آماده شدن در کنکور سراسری

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۲۳
کد خبر: 623465
راهبردهایی برای آماده شدن در کنکور سراسری

یک روانشناس، در ارتباط با اینکه داوطلبان کنکور سراسری چه راهبردهای مطالعاتی را باید مورد توجه قرار دهند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نصیره مقدم فر، گفت: برای چند ماه آینده برنامه روزانه داشته باشید، بهتر این است که برای تست‌هایی که مشکل دارید چند هفته خالی و یدک داشته باشید.

وی با عنوان این مطلب که یک هدف بلند مدت و جامع برای کنکور داشته باشید، افزود: هدف‌های ماهانه و هفتگی را هم مشخص کنید و برای رسیدن به این اهداف، متعهد باشید.

مقدم فر به هدف‌های کوتاه مدت و روزانه داوطلبان کنکور اشاره کرد و گفت: جدولی از روزهای هفته و ساعت‌ها تحت عنوان «جدول فعالیت‌های هفتگی» داشته باشید که مطالعات روزانه و مدت زمان مطالعه را در آن یادداشت کنید.

وی ادامه داد: آخر هفته‌ها کارهای انجام شده و نوشته شده در جدول را با دقت بررسی کنید و اگر مشکلی وجود دارد حل مسئله کنید و مشکل را رفع کنید.

این محقق و روانشناس تاکید کرد: یک زمان کوتاهی برای گوش دادن به موسیقی و کلیپ‌های انگیزشی در جدول برنامه هفتگی قرار دهید. گذراندن زمان زیاد در فضای مجازی و بودن در شبکه‌های اجتماعی باعث اتلاف وقت و عدم تمرکز در شما خواهد شد، به هدف بزرگی که دارید فکر کنید تا انگیزه شما برای درس خواندن بیشتر شود.

وی افزود: به توانمندی‌های خود باور داشته باشد، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید از اشتباهات خود نترسید هر تست اشتباه یک راه حل درست را به شما نشان می‌دهد، پس با این نگاه بر استرس خود غلبه کنید.

مقدم فر در پایان گفت: اهداف و خواسته‌هایی که نوشتید را جلوی دید خود قرار بدهید و هر روز تا زمان کنکور به آن نگاه کنید.