۰ نفر

نکات ایمنی ترک منزل در نوروز

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 622508
نکات ایمنی ترک منزل در نوروز

اصفهان کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: شهروندان قبل از ترک خانه همه شیرهای گاز و وسایل گازسوز را بسته و از بستن شیر اصلی گاز اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله فدایی اظهار کرد: شهروندان قبل از ترک منزل شیرهای آب را به دقت کنترل و فلکه اصلی آب منزل را نیز قطع کنند تا در صورت خرابی شیرها یا اتصالات لوله‌ها، از هدر رفتن آب و خسارت به ساختمان جلوگیری شود.

وی افزود: کلیدهای اصلی برق را قطع کنید و اگر یخچال و فریزر باید روشن بماند فقط فیوز برق آشپزخانه را روشن نگه دارید و دو شاخه سایر وسائل برقی را از پریز خارج کنید.

کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تاکید کرد: مواد قابل اشتعال مانند کاغذ باطله، روزنامه، نایلون و ... را نباید در اطراف و پشت یخچال یا نزدیکی سیم‌های برق قرار داد و باید از بسته بودن تمام درها و پنجره‌ها و راه‌های نفوذ به داخل منزل اطمینان حاصل شود.

فدایی تصریح کرد: شهروندان به هیچ وجه سالمندان، کودکان و افرادی را که به تنهایی قادر به انجام کارهای خود نیستند یا دچار بیماری‌های روحی هستند حتی در کوتاه مدت در خانه تنها نگذارند.

وی گفت: هنگام خروج از منزل حتماً کلیدهای ساختمان را به یکی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید تا در فرصت‌های مناسب به منزل سرکشی کنند.

کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: خانواده‌ها نسبت به وضعیت جاده و شرایط جوی قبل از سفر اطلاع حاصل و منازل خود را به سیستم‌های اعلام و اطفاء خودکار حریق مجهز کرده و در صورت داشتن این تجهیزات از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.