۰ نفر

سه پرنده‌ ای که تمام عمر به جفت خود وفادارند + عکس

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰
کد خبر: 622412
سه پرنده‌ ای که تمام عمر به جفت خود وفادارند + عکس

برخلاف باور عموم برخی از حیوانات پس از انتخاب یک جفت تا آخر عمر با آنها می‌ مانند و به سختی جفت خود را رها می‌ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معمولا حیوانات اکثر فصل را تنها زندگی می کنند و فقط در فصل های جفت گیری به دنبال یک جفت میگردند ، که معمولا کم پیش می آید در فصل بعد هم با همان جفت سابق خود باشند .

پنگوئن ها

1

پنگوئن‌ها از دسته موجوداتی هستند که یک جفت دارند و پس از تخم ریزی پنگوئن نر موظف به نگهداری و بزرگ کردن تخم می‌شود و در این بازه زمانی پنگوئن ماده به دنبال غذا می‌رود، آن‌ها از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند، و بال‌های کلفتی دارند که به عنوان باله شنا از آن استفاده می‌کنند، پنگوئن‌ها در جاهای سردسیر نیم کره جنوبی زمین زندگی می‌کنند.

چرخ ریسک ها

2

چرخ ریسَک‌ها از خانواده گنجشک سانان هستند که جثه ریزی دارند، این پرندگان آوازه خوان را میتوان در اکثر نقاط جهان و ایران یافت که معمولا در روستاها و مراتع شمال غربی کشور زیست می‌کنند.

این پرندگان که گونه‌های مختلفی دارند توان زندگی به صورت تک و گله‌ای در کنار هم را دارند معمولا از حشرات، بی مهرگان و دانه درختان تغذیه می‌کنند.

چرخ ریسکی‌ها ۵ گونه مختلف شامل چرخ ریسک سر آبی، چرخ ریسک تورانی، چرخ ریسک سر سیاه، چرخ ریسک پشت سر سفید و چرخ ریسک بزرگ دارند.

قو ها

3

قوها از جمله پرندگان وفاداری هستند که یک جفت دارند و در صورت مردن جفت خود دچار افسردگی می‌شوند، این پرندگان وقتی پیشانی خودرا به هم نزدیک کنند تصویر یک قلب را می‌سازند، در بیشتر موارد تا آخر عمر نیز در کنارهم هستند.

البته این تک همسری همیشه هم به نفع قوها نخواهد بود، زمان مورد نیاز برای مهاجرت، مشخص کردن قلمرو، خوابیدن روی تخم‌ها، بزرگ کردن جوجه‌ها و صرف زمان زیاد برای جذب جفت همگی معقولات زمان بری هستند که بر زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته و زمان تولیدمثل را کاهش می‌دهد. براساس تحقیقاتی که بر زندگی قوها انجام شده است، یکی از مزایای جفتگیری برای تمام عمر و تک همسری برای قوها این است که ان‌ها از شکست و موفقیت‌هایی که در طی بزرگ کردن جوجه‌های خود دارند تجربه کسب می‌کنند.