۰ نفر

چرا با سهام عدالت یک میلیونی، ۵۵۰ هزار تومان سود گرفتم؟

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبر: 622404
چرا با سهام عدالت یک میلیونی، ۵۵۰ هزار تومان سود گرفتم؟

برخی کارت سهام عدالت یک میلیون تومانی در اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام ۵۰۰ هزار تومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به اینکه برخی سهام‌داران عدالت با وجود در اختیار داشتن کارت سهام یک میلیون تومانی به پرداخت سود ۵۵۰ هزار تومانی اعتراض داشتند، باید تاکید کرد که احتمالا این دسته از افراد در سال ۱۳۹۴ نسبت به پرداخت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند.

در سال ۱۳۹۴ سهام یک میلیون تومانی با ۵۰۰ هزار تومان تخفیف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد که ۵۰۰ هزار تومان مابقی آن نیز از همین سود سهام شرکت‌ها مستهلک شد. این بدین معنا بود که این افراد بدون اینکه پرداختی داشته باشند مالک یک میلیون تومان سهام به قیمت سال ۱۳۸۵ شدند.

برای دیگران نیز قرار بر این بود که ۵۰۰ هزار تومان از محل سود مستهلک شود و مابقی را پرداخت کنند که بخش عمده این افراد نسبت به پرداخت این مبلغ (۵۰۰ هزار تومان) اقدام نکردند. افرادی که این پول را در سال ۱۳۹۴ پرداخت کردند مالک سهام یک میلیونی شدند و افرادی که پرداخت نکردند مالک نصف سهام شدند و مابقی سهام به دولت بازگشت.

 با توجه به این مسئله ممکن است برخی کارت سهام عدالت یک میلیون تومانی در  اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام ۵۰۰ هزار تومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است. برای بررسی این موضوع می‌توان به سامانه سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کرد.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «اگر سود سهام عدالت شما کمتر واریز شده، حتما بخوانید» را مطالعه کنید