۰ نفر

بیش از ۱.۵ میلیون نفر به مشهد رفتند

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 622374
بیش از ۱.۵ میلیون نفر به مشهد رفتند

استاندار استان خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از ۲۵ اسفند تا آخر شب ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به مشهد سفر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، یعقوبعلی نظری استاندار استان خراسان رضوی در نشست وزیر کشور و معاون گردشگری که در ستاد مرکزی خدمات سفر برگزار شد گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به مشهد وارد شدند این آمار از ۲۵ اسفند ماه تا آخر شب ۲۹ اسفند به دست آمده است. پیش بینی می‌کنیم آمار ورود مسافران به مشهد تا پایان ماه رمضان ادامه داشته باشد.

وی گفت: تاکنون ۸۰ درصد از مردم با وسیله شخصی ۱۰ درصد یا وسایل عمومی و ۷ درصد ریلی و ۳ درصد از طرف مسیرهای هوایی به استان آمدند همچنین قرارگاه عملیاتی را در فرمانداری مشهد برای اجراییات مستقر کردیم چون عمده مسافران به مشهد می آیند.

وی گفت: سه موضوع برای ما در اهمیت است اول تلفات بود به همین دلیل قرارگاه ایمنی را در فرمانداری‌ها ایجاد کردیم. البته میزان تلفات نسبت به سال گذشته کمتر است.

نظری بیان کرد: با مسافران به محض ورود در استان ارتباط پیامکی برقرار می‌کنیم تا به او برخی موارد تذکر و یادآوری شود. برداشت ما این بود که مسافر و راننده حس کنند با ما در ارتباط هستند.

وی گفت: موضوع امنیت مردم برای ما خیلی مهم است مسافران با هدف زیارت می آیند نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر استان را با استفاده از اقامتگاه‌های رسمی و ظرفیت مدارس فهرست شده است و شهرداری را به عنوان مسئول قرارگاه تعریف کردیم که تمام این اقامتگاه‌ها و امکاناتی که می‌شد برای اقامت در نظر گرفت را مدیریت کند. با مشکل اسکان رو به رو نبودیم بلکه با مشکل اطلاع رسانی مواجه شدیم که نمی‌دانستند به کجا مراجعه کنند.