۰ نفر

ورود سامانه بارشی از اواخر امروز به کشور

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 614852
ورود سامانه بارشی از اواخر امروز به کشور

وضعیت هوای کنونی در اغلب مناطق کشور آرام و پایدار است و سامانه بارشی، اواخر وقت امروز از مناطق غربی و جنوب غربی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار قابل پیش‌بینی است. از اواخر وقت امشب با نزدیک شدن سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور، بارش‌های پراکنده در این مناطق آغاز خواهد شد. 

این سامانه بارشی فردا در نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، استان‌های قزوین، البرز ، تهران و بخشی از مناطق اصفهان فعال است و بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات، بارش برف را به همراه خواهد داشت.

همچنین با فعالیت این سامانه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه لغزندگی جاده، کاهش شدید دید و مسدود شدن جاده‌های برف گیر پیش‌بینی می شود و رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. 

فعالیت این سامانه تا روز شنبه نیز در کشور ادامه خواهد داشت و همچنین بارندگی در مناطق شرق و شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. 

از بعدازظهر شنبه نیز با ورود جریانات شمال، استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران شاهد بارش باران خواهند بود و روز یکشنبه استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان رضوی و شمالی و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، تحت تاثیر این سامانه خواهند بود. 

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی مناطق پرتردد با افزایش غبار محلی همراه است. با آغاز بارش‌ها از فردا شب در تهران، شدت آلایندگی‌ها کم خواهد شد.