۰ نفر

پورعباس؛

آزمون دکتری ۶ اسفند برگزار می شود

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۳۹
کد خبر: 613860
آزمون دکتری ۶ اسفند برگزار می شود

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون دکتری در روز جمعه ۶ اسفند سال ۱۴۰۰ با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس با اشاره به برگزاری آزمون دکتری در روز جمعه ۶ اسفند ماه گفت: امکان پرینت کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه سوم اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور میسر می‌شود.  

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ سلامت داوطلبان و عوامل اجرایی آزمون دکتری در شرایط کرونایی گفت: به منظور تسهیل تردد داوطلبان و نیز رعایت فاصله اجتماعی در شرایط کرونایی، آزمون دکتری در ۹۶ شهر، ۱۸۹ حوزه اصلی و ۵۹۷ حوزه فرعی با بکارگیری ۵۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ برگزار می‌شود.  

 رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی به منظور رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی وزارت بهداشت در هر سالن بطور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۲ داوطلب مستقر می‌شوند تا فاصله ایمنی و تمامی نکات بهداشتی و ضدعفونی کاملا رعایت شود.  

پورعباس یادآور شد: ثبت نام مجدد آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از دیروز آغاز شده و تا چهار اسفند ادامه دارد و ۱۲۵۷۴ نفر در مرحله جدید ثبت نام کرده‌اند که در مجموع ۱۴۳۰۸۰۳ نفر برای پنج گروه آزمایشی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی این سازمان تاکید کرد: کنکور سراسری تا سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی و هوشمند برگزار خواهد شد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص توضیح داد؛ در دوره قبلی مسئولیت من در سازمان سنجش تمامی مراحل آزمون‌های سراسری از جمله ثبت نام، صدور کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته و اعلام نتایج همه به شکل الکترونیکی و غیر کاغذی شد و تنها دفترچه سوالات و پاسخنامه داوطلبان در جلسه آزمون به شکل کاغذی است که این فرایند تا سال ۱۴۰۳ الکترونیکی خواهد شد و دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی‌شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود، ضمنا تلاش می‌شود از ظرفیت گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت، تحت شرایطی برای برگزاری آزمون استفاده شود.