۰ نفر

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام معلمان حق التدریس

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 610599
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام معلمان حق التدریس

وزیر آموزش‌ و پرورش از پیگیری صدور احکام و أخذ کد کارمندی معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: کار در دست پیگیری است و قاعدتاً باید در آینده نزدیک و تا پایان سال احکامشان صادر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه مراسم افتتاحیه آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش وپرورش با رویکرد خانواده محوری و برنامه‌های تربیتی و ورزشی که در  مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شد گفت: در آستانه ولادت مقتدای ورزشکاران و پهلوانان آقا امیرالمؤمنین(ع) توفیق شد که امروز شاهد آزادسازی فضاهای ورزشی برای انجام فعالیت‌های رایگان فرزندان یا والدین آنها یعنی خانواده‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه باشیم.

وی افزود: این مهم در راستای اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت‌بدنی رایگان و همچنین اسناد فرادستی و سیاست‌های کلی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش طراحی و اجرایی شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در صدد تحقق اهداف تربیتی نیز هستیم گفت: رکن اول تربیت، خانواده است و هرچه ارتباط میان خانواده و فرزند و همین‌طور خانواده با آموزش‌وپرورش را بیشتر کنیم در نیل به اهداف تربیتی‌مان موفق‌تر خواهیم بود.

نحوه استفاده رایگان دختران و پسران دانش آموز از اماکن ورزشی آموزش و پرورش 

وی بر ضرورت خروج نظام آموزش و پرورش از نظام تربیت تک ساحتی به سوی نظام تربیت چند ساحتی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ساحت‌های تربیتی، ساحت تربیت زیستی و بدنی است. حدود ۴۰۰۰ فضای ورزشی داریم که در گام اول ۱۰۰۰ فضای ورزشی در روزهای آخر هفته میزبان دانش آموزان و خانواده آنها خواهند بود؛ به این ترتیب که دانش آموزان دختر همراه مادرانشان در روزهای پنج شنبه و دانش آموزان پسر همراه پدرانشان در روزهای جمعه می توانند به صورت رایگان از اماکن ورزشی وزارتخانه استفاده کنند.

نوری ادامه داد: در گام‌های بعدی علاوه بر آماده‌سازی سایر اماکن به سمت اماکن فرهنگی و هنری نیز خواهیم رفت؛ ۱۰۰۰ کانون فرهنگی، ۱۰۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۳۰۴ اردوگاه فرهنگی تربیتی داریم که زمینه‌هایی برای طراحی برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای سند تحول بنیادین و نیاز دانش آموزان و خانواده‌ها دارند. مکلفیم ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌های درسی را بیرون از مدرسه انجام دهیم که این برنامه می‌تواند شروع خوبی باشد. همچنین اقدامی در راستای شعار دولت یعنی مردمی سازی آموزش‌وپرورش است.

استفاده از ظرفیت مدارس برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری 

وزیر آموزش‌وپرورش درباره استفاده از ظرفیت مدارس نیز گفت: فعلاً چون شرایط کرونایی هست مدارس ما که اصطلاحاً تک نوبتی یا تک شیفته هستند و معمولا تا ۲ بعد ازظهر بیشتر فعالیت ندارند می‌توانند عصرها و روزهای پنج شنبه و جمعه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند. از معاونت تربیت‌بدنی خواستم هیئت‌امنایی از مدرسه و محله تشکیل شود که مردم هم در مدارس حضور یافته و در امور آموزشی، فرهنگی، هنری و علمی با مدرسه مشارکت کنند.

وی درباره تامین هزینه‌ اجرای این برنامه نیز عنوان کرد: این فضاها را برای بچه‌ها ساختیم. اگر بخواهیم صرفا آنها را به اماکن درآمدزا تبدیل کنیم جفای به بچه‌ها خواهد بود. ولی تلاش ما بر این است که با کمک مردم و اعتبارات آموزش‌وپرورش هزینه‌های این اماکن را تامین کنیم به‌گونه‌ای که موجب تعطیلی شان نشود.

صدور احکام معلمان حق‌التدریس تاپایان سال

آخرین وضعیت پرداخت معوقات حق‌التدریس شاغلان

نوری که روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که «براساس قانون مصوب مجلس، اسامی معلمان حق التدریسی، برای أخذ کد کارمندی و صدور احکام استخدامی آن‌ها، به سازمان اداری استخدامی کشور، تحویل داده می‌شود.»، درباره آخرین اقدام انجام شده در این زمینه نیز گفت: روی آمار و ارقام اندکی مشکل‌ داریم که شب گذشته بخشی از آن برطرف شده است. با رییس سازمان امور اداری استخدامی تماس گرفتم و قرار شد پیگیری کنند و امروز هم دوباره پیگیری می‌کنم. کار در دست پیگیری است و قاعدتاً باید در آینده نزدیک و تا پایان سال احکامشان صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تسویه معوقات حق‌التدریس شاغلین نیز گفت: ماه گذشته بخشی را پرداخت کردیم. مهر و آبان را پرداخت کرده‌ایم و تسویه ماه‌های باقیمانده را نیز پیگیریم.