۰ نفر

نکات ایمنی هنگام پارو کردن برف

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۳:۳۳
کد خبر: 607456
نکات ایمنی هنگام پارو کردن برف

این روز‌ها و در میانه زمستان، یکی از مسائلی که ممکن است افراد با آن درگیر شوند، بارش برف زیاد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه دانشگاه کنتاکی آمریکا نوشت: یکی از مسائلی که با فرا رسیدن زمستان، هر ساله افراد بسیاری با آن درگیر هستند، بارش شدید برف و پارو زدن آن است.

با آمدن فصل زمستان و بارش برف، در نقاط بسیاری از جهان افراد مجبور می‌شوند برای تمیز کردن محل زندگی و یا کار خود، اقدام به پارو زدن برف‌ها کنند؛ اما این مسئله می‌تواند خطراتی را نیز برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد؛ از جمله ممکن است فرد دچار حمله قلبی شود.

در همین ارتباط، دفتر روابط عمومی دانشگاه کنتاکی، با انتشار مطلبی از سوی دکتر «دیوید بوث» متخصص قلب به تشریح برخی از این توصیه‌ها پرداخت.

در این مطلب آمده است:

هر زمانی که کنتاکی با برف پوشانده می‌شود، بسیاری از ما زمان خود را صرف پارو کردن برف‌ها می‌کنیم؛ اما قبل از این کار، بایستی شما لحظاتی را در خصوص قلب خود فکر کنید.

پارو کردن برف می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. ترکیب دمای پایین هوا و افزایش فعالیت‌های بدنی می‌تواند جریان خون را محدود کرده و فشار خون را افزایش دهد. این کار می‌تواند بر قلب فشار وارد کند و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است:

برای کمک به حفظ ایمنی خود و به حداقل رساندن خطر، پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر انجام دهید.

افراد بالای ۵۵ سال که نسبتا فعالیتی ندارند، باید مراقب باشند. اگر دارای مشکلات قلبی هستید، بدون اجازه پزشک پارو نزنید. پس از صرف غذا و یا در حال سیگار کشیدن از پارو زدن اجتناب کنید.

بدن خود را گرم کنید؛ یعنی مانند این که قبل از هر ورزشی، حرکات کششی و گرم کردن بدن را به انجام برسانید.

به یک باره برف زیادی را بلند نکنید. به هنگام پارو زدن پا‌ها را منحنی و خمیده کرده و برف را بلند کنید و سعی کنید به کمرتان فشار وارد نکنید.

تا حد خستگی کار نکنید و اگر احساس می‌کنید نفس کم آورده اید، کمی استراحت کنید. صورت و دهان خود را با چیزی گرم بپوشانید؛ چرا که تنفس در هوای سرد می‌تواند شریان‌های شما را منقبض کرده و سبب افزایش فشار خون شما شود و همین امر نیز می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.