۰ نفر

گران ترین سگ در ایران چند؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 606482
گران ترین سگ در ایران چند؟

با یکی از آگهی دهندگان که ساکن تبریز است و قیمت سگ زوران عراقی خود را ۴۰ میلیون تومان تعیین کرده است، وارد گفتگو می‌شوم. می‌گویم قیمتی که برای سگ تان اعلام کرده اید زیاد نیست؟ افراد دیگری سگ نژاد زوران را ۵ تا ۲۰ میلیون تومان آگهی کرده اند. خنده‌ای می‌کند و پاسخ می‌دهد: سگ من نوه زوران بزرگ است و پدر و مادرش از گونه کاکا قاضی هستند. برای همین مثل دلار هر روز قیمت شان تغییر می‌کن

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، سگ‌های نگهبان گله به جهت زیاد بودن شان در مناطق روستایی و عشایری تا پیش از این خرید و فروش نمی‌شدند. اما حالا آگهی‌های بسیاری از فروش سگ‌های گله منتشر شده است که گاه قیمت شان به سگ‌های نژاد دار فانتری و نگهبان خارجی می‌رسد.

بررسی قیمت سگ‌های گله‌ در آگهی‌های فروش نشان می‌دهد که نرخ گذاری آن‌ها متفاوت است و قیمت سگ‌ها از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در مواردی قیمت شان به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. بیشتر آگهی‌هایی هم که قیمت بالایی دارند مربوط به سگ‌های نژاد ایرانی قهدریجان، سراب، الابای ترکمن، زوران و خراسانی است.

یک آگهی دهنده که ساکن استان گلستان است در توضیح آگهی سگ ماده لوسی الابای خود با قیمت چهل و هشت میلیون تومان گفته که سگ اش نژاد خالص الابای از پدر زعوس و از مادر طلا دارد. او همچنین تاکید دارد که سگ اش شناسنامه دار است و اگر خریدار خوب پیدا شود چند قلاده سگ دیگر از این نژاد دارد و آن‌ها را هم می‌فروشد.

آگهی دهنده دیگری که ساکن داران شهرستان فریدن استان اصفهان است برای سگ گله نژاد قهدریجانی خود ۷۰ میلیون تومان طلب کرده است. او گفته که سگ اش پر سر و صدا است و به خوبی از گله مراقبت می‌کند.

گران ترین سگ در ایران چند؟

سگ من کمیاب است و آدم گیر!

با یکی از آگهی دهندگان که ساکن تبریز است و قیمت سگ زوران عراقی خود را ۴۰ میلیون تومان تعیین کرده است، وارد گفتگو می‌شوم. می‌گویم قیمتی که برای سگ تان اعلام کرده اید، زیاد نیست؟ افراد دیگری سگ نژاد زوران را ۵ تا ۲۰ میلیون تومان آگهی کرده اند.

خنده‌ای می‌کند و پاسخ می‌دهد: سگ من نوه زوران بزرگ است و پدر و مادرش از گونه کاکا قاضی هستند. برای همین مثل دلار هر روز قیمت شان تغییر می‌کند.

می‌گویم برایم سوال پیش آمده بود که چرا قیمت یک نژاد از سگ تا این اندازه متفاوت است، مگر کاری جز نگهبانی گله انجام می‌دهند؟ پاسخ می‌دهد که برادر من این که دیگر سوال پیش آمدن ندارد. سگی که کمیاب و آدم گیر باشد، اصلا قیمت ندارد. با این حال می‌توانم ۵ تومن هم تخیف بدهم و ۳۵ تومان به شما بفروش ام.

آگهی دهنده دیگری از فولاد شهر اصفهان برای سگ گله خود ۳۰ میلیون تومان طلب کرده است. او در توصیف سگ اش نوشته که سگ گله‌ی نر همه چیز تمام است و ۷ سال سن دارد. اما حرفی از نژاد آن نزده است.

از او می‌پرسم که نژاد سگ تان قهدریجان است. پاسخ می‌دهد  بله قهدریجونی اصیل است.

از آگهی دهنده سوال می‌کنم که چرا نسبت به دیگر سگ‌های قهدریجانی تا این اندازه قیمت اش را بالا اعلام کرده است. او می‌گوید که پدر و مادر این سگ آوازه شان در قهدریجون هست و به سگ‌های قاسم قنبر معروف هستند. برای همین ارزش بالایی دارند.

اما برای اینکه سگ اش را بفروشد، به سرعت پیشنهاد تخفیف می‌دهد و اعلام می‌کند که حاضر است ۵ میلیون تومان تخفیف بدهد و سگ را ۲۵ میلیون تومان بفروشد.

او می‌گوید که سگ‌های این نژاد برای مسابقه‌های جنگ سگ‌ها هم خریداری می‌شوند و طرفدار زیاد دارند.

سگ‌های نگهبان خارجی چند؟

خرید و فروش سگ‌های خارجی که کارشان نگهبانی از منزل مسکونی و ویلا‌ها است، در آگهی‌ها کاملا متفاوت است و قیمت ثابتی ندارند. معروف‌ترین آن‌ها که در ایران خرید و فروش می‌شوند شامل سگ بول ماستیف، سگ دوبرمن پینچر، سگ ژرمن شپرد، سگ کن کورسو، سگ باکسر، سگ گریت دانمارکی و... می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سگ‌های نگهبان خارجی از یک میلیون و سیصد هزار تومان شروع می‌شود و به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

یک آگهی دهنده که ساکن تهران است برای یک جفت سگ نژاد دوبرمن ۵۰ میلیون تومان طلب کرده است. او در توصیه سگ هایش گفته که یک جفت دوبرمن طوسی بلوطی، ۲ ساله، مولد، پر انرژی و بازیگوش، قوی و نترس، حرف گوش کن، حساس به علایم، آمادگی برای شکار، عضله‌ای و ورزیده واگذار می‌گردد، دوستانی که توان نگهداری دارند تماس حاصل بفرمایند.

او می‌گوید که هزینه نگهداری این دو سگ در ماه یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه بر می‌دارد. او در مورد قیمت بالای سگ هایش هم گفته که ارزش سگ‌های آموزش دیده بسیار بالا است، چون برخی سگ‌ها آموزش ندیده اند برخی قیمت پایین تری را برای آن‌ها اعلام می‌کنند.