۰ نفر

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 601123
شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین نکته در رابطه با شیرینگ چیست ؟ کلمه شیرینگ اشتباه است بلکه شیرینک (shrink) درست است که به معنای کشیده شدن یا جمع شوندگی است پک نیز (pak) به معنای بسته بندی است از همین رو شیرینک پک به معنای بسته بندی حرارتی تولید شده از پلاستیک شفاف با ضخامت کم و زیاد برای بسته بندی یک یا چند محصول استفاده می شود را شیرینگ می گویند. یکی از اصلی ترین کاربرد های این بسته بندی برای حمل و نقل راحت تر و محفوظ ماندن محصول از عوامل خارجی همانند گرد و غبار و دیگر موارد است.

برای مشاهده و خرید انواع شیرینگ به همراه قیمت با جنس و کاربرد های گوناگون روی لینک کلیک کنید.

شیرینگ نایلونی چیست ؟ شیرینگ پلی اتیلن

پر مصرف ترین نوع پلاستیک شیرینگ، شیرینگ نایلونی است که همه ما هر روزه با آن در ارتباط هستیم یا به نحوه های مختلف به صورت غیر مستقیم از آن ها استفاده می کنیم، یکی از بهترین مثال ها برای شیرینگ نایلونی پک های ۶ تایی آب معدنی است.

از خصوصیات این نوع می توان به ضخامت بالا، شفافیت پایین و قدرت تحمل فشار بالا اشاره کرد.

2

شیرینگ پی وی سی چیست ؟

بعد از نایلون شیرینگ پر مصرف ترین نوع نمونه PVC است که دارای ضخامت پایین و جنس خشک و شکننده ای است و بیشتر برای روکش محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال اکثر بسته بندی بندی های شیشه ای سس سفید برای درج چاپ و بسته بندی از شیرینگ پی وی سی استفاده می کنند.

5

شیرینگ PET چیست ؟

شیرینگ پی ای تی مخفف ( پلی اتیلن ترفتالات ) دقیقا همان PVC است اما با کیفیت بیشتر همراه با چگالی ( جذب پذیری ) و استحکام بالاتر که قابلیت انقباض پذیری آن تا ۷۵-۷۸٪ تخمین زده می شود. یکی دیگر از ویژگی های این نوع شیرینگ چاپ پذیری بهتر است. البته این نکته حائز اهمیت است که این قابلیت ها باعث شده تا به عنوان یکی از گران قیمت ترین نوع های شیرینگ هم انتخاب شود.

3

شیرینگ  POF ( شیرینگ پلی الفین ) چیست ؟

پلی الفین در واقع گروهی از هیدروکربن ها است، یعنی ترکیباتی که حاوی اتم های هیدروژن [H] و کربن [C] هستند. اغلب از گاز طبیعی یا از ترکیبات با وزن مولکولی کم نفت به دست می آید.

کاربرد شیرینگ POF دقیقا همانند PVC و PET است اما با این تفاوت که دارای جنس نرم و انعطاف پذیری است که باعث می شود می شود حتی بد فرم ترین محصولات هم به خوبی بسته بندی شوند.

از آنجایی که فیلم های POF به راحتی در دما های پایین هم خاصیت جمع شوندگی دارند، محصولات نازک، سست یا ظریف در هنگام انجام بسته بندی دچار مشکل نمی شوند، این کیفیت همچنین محافظت عالی از اقلام نامنظم را فراهم می کند.

رول های شیرینگ به صورت موارد زیر ارائه می شود

  • فیلم ساده یا همان روده ای
  • فیلم ( رول ) بغل باز شو، بیشتر برای دستگاه های شیرینگ صندوقی یا کابینی استفاده می شود.
  • رول های تک لایه بیشتر برای دستگاه های تونلی مورد استفاده قرار می گیرد.پ

4

طرز استفاده از شیرینگ حرارتی

به طور کلی برای استفاده از شیرینگ حرارتی به ۲ روش می توان عمل کرد که عبارتند از :

  • شیرینگ دستی ( با سشوار صنعتی ) : برای بسته بندی هایی که دارای تعداد کمی است و توجیحی برای خرید دستگاه وجود ندارد می توان از سشوار های صنعتی استفاده کرد که تنها نیاز آن یک نیرو انسانی است.
  • دستگاه های شیرینگ پک : اکثر صنایع و کارخانه جات به علت حجم بالای محصولات از دستگاه های شیرینگ پک استفاده می کنند که با توجه به نوع بسته بندی باید نمونه مورد نظر را تهیه کنند زیرا دارای مدل های گوناگونی است که در ادامه مطلب به تمام آن ها اشاره شده است.

انواع دستگاه های شیرینگ

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ صندوقی

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه لیبل شیرینگ

برگرفته شده از : saniyaplast.com

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است .