۰ نفر

مدارس آماده برگزاری کلاس های حضوری

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 601100
مدارس آماده برگزاری کلاس های حضوری

وزیر آموزش و پرورش یکی از افتخارات دولت سیزدهم را انجام واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا بویژه دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مدارس آمادگی کامل را برای برگزاری کلاس‌های حضوری براساس پروتکل های وزارت بهداشت دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: آموزش از راه دور و یادگیری مجازی در مرحله اول شیوع کرونا اجرا شد و اکنون انتقال از فضای مجازی به فضای واقعی با کمک وزارت بهداشت در مرحله دوم کرونا اجرا می شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها یادآور شد: یکی از تغییرات  اساسی در راستای سند تحول بنیادین که باید صورت گیرد، تغییر در کارکرد و قانون شوراها است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش تا زمانی به دغدغه‌ ملی تبدیل نشود، کشور پیشرفت نمی کند.

نوری یادآور شد: در حال حاضر با نظام تک ساحتی به مراحل مناسبی رسیدیم اما زمانی که این نگاه ۶ ساحتی شود، پیشرفت های قابل توجهی می توانیم بدست آوریم.

 وی درباره مبانی شوراها گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر مشارکت مردم در ابعاد سیاسی و اجتماعی تاکید کرده اند که می تواند ثمرات بسیاری به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مبانی مشارکت در فلسفه تربیت است که ارکان تربیت در وهله اول خانواده، در مرحله‌های بعدی  حکومت، رسانه و بخش غیر دولتی است که بر این اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردمی بودن نیز محسوب می شود تا از ارکان فرآیند تربیت بهره مند شویم و عدالت محقق شود و پس از آن شاهد دولت قوی خواهیم بود.

نوری با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش نقش تفویض اختیار،  تمرکز زدایی و پرداختن به ارکان آموزش و پرورش را بر عهده دارند، ادامه داد:  بازنگری در قانون و کارکرد شوراها ضرورت دارد تا به این واسطه بتوان براساس زیست بوم در امور مختلف تصمیم گیری کرد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر نصیب آموزشی به دلیل حاکمیت توزیع رویه ای، وضعیت مناسب نیست، محل انجام این امور در شوراهای آموزش و پرورش است که نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارد.

شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از تمامی منابع و امکانات، جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش  تشکیل شده است.

شوراهای آموزش و پرورش بر مدار قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حلقه اتصال و پیوند مشارکت های مردم و دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در نظام تعلیم و تربیت هستند.

هفته پژوهش به منظور پاسداست مشارکت بخش های مختلف جامعه در حمایت و همراهی با برنامه های آموزش و پرورش و بسط فرهنگ مشارکت هفته پایانی دی ماه نام گذاری شده است و هرسال با حضور مقامات عالی دولت از شوراهای برتر کشور تجلیل می شود.

امسال روز جمعه ۲۴دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، ارتقاء فرهنگ وقف و خیریه آموزشی،  روز شنبه ۲۵ دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، الگوی مدیریت هیأت امنایی،  روز یکشنبه ۲۶ دی ماه با عنوان نقش آفرینی فعال خانواده ها و فرهنگیان در مدیریت و تحول منطقه،  روز دوشنبه ۲۷ دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، حمایت و نظارت محلی و کاهش تمرکز،  روز سه شنبه ۲۸ دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، مسوولیت اجتماعی شرکت ها و سازمان ها،  روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، مردمی سازی تعلیم و تربیت و روز پنجشنبه سی ام دی ماه با عنوان شورای آموزش و پرورش، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب در تعلیم و تربیت، نام گذاری شده است.