۰ نفر

وزیر بهداشت؛

با واکسیناسیون آمار مرگ و میر کاهش می یابد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴
کد خبر: 560228
با واکسیناسیون آمار مرگ و میر کاهش می یابد

وزیر بهداشت با بیان اینکه آمادگی واکسیناسیون دانشجویان و خانواده‌های آنها را داریم، گفت:‌ امیدواریم شاهد موج ششم کرونا نباشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما؛  عین اللهی پس از پایان جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، با اشاره به انتشار برخی از خبر‌ها که واکسینه شدن کل مردم به معنای پایان یافتن کرونا به شمار می‌رود، افزود: کرونا یک بیماری است که همچنان در دنیا وجود دارد، در واقع شدت آن کم می‌شود، هر شخصی که اقدام به زدن واکسن می‌کند احتمال دارد به بیماری کرونا مبتلا شود، اما شدت مرگ و میر بر اثر کرونا کاهش می‌یابد.

وی گفت: افراد بعد از واکسینه شدن چنانچه دچار کرونا شوند، تب مختصری می‌گیرند و بهبودی حاصل می‌شود و شدت آن کنترل خواهد شد.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت اظهار داشت:‌یکی از دغدغه‌های مهم بعد از شیوع کرونا موضوع آموزش بوده و در دانشگاه‌ها صدمه جدی خوردیم.

وی ادامه داد: به لطف خداوند مقدار زیادی واکسن وارد کشور شده و آمادگی داریم تمام دانشجویان و خانواده‌های آنها را واکسن بزنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مهترین قدم در کنترل کرونا واکسیناسیون است،گفت: قسمت عمده اساتید واکسن را تزریق کرده‌اند و از اواسط مهرماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی داریم تا کلاس‌ها را دائر کنیم.

وی متذکر شد:‌امیدواریم با توجه به وضعیت یکی دو هفته اخیر و سرعت افزایش واکسیناسیون دیگر شاهد موج ششم کرونا نباشیم.